NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_09 Informatika - MS Excel – Vzorce cvičení Autor:
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Objem a povrch kvádru a krychle
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo v digitálním archivu školy
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Hustota 8. ročník.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA4_ICT.8.16 TÉMA: Excel – kalkulačka pro výpočty obvodů, obsahů, povrchů a objemů ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609

Anotace Materiál Excel – kalkulačka pro výpočty obvodů, obsahů, povrchů a objemů Vzdělávací obor Informační a komunikační technologie Tematický okruh Práce s tabulkami – MS Excel Anotace Výukový materiál slouží jako průvodce k vytvoření výpočtové kalkulačky v matematických situacích. Očekávaný výstup Žák aplikuje poznatky o tabulkách a vzorcích v MS Excel při řešení geometrických početních úloh. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 8. ročník

EXCEL – KALKULAČKA PRO VÝPOČTY OBVODŮ, OBSAHŮ, POVRCHŮ A OBJEMŮ PŘÍKLAD Připravíme si vzhled listu podle předlohy Potřebné údaje budeme zadávat do buněk ve sloupci C, jednotky rozměrů budou ve sloupci D – proto je nebudeme slučovat v jednu buňku Pro zobrazení výsledků obvodu a obsahu budeme tvořit vzorec do buňky v řádku, kde je tučným písmem zapsána odpověď – jsou to vždy buňky ve sloupci C

Trojúhelník Délky stran budeme zadávat do buněk C4, C5 a C6 Obvod získáme sečtením údajů v těchto tří buňkách Do buňky C8 proto vytvoříme vzorec = C4 + C5 + C6 Po napsání vzorce stiskneme ENTER. Proč se v buňce C8 objevil výsledek 0? V buňkách C4, C5 a C6 nejsou zadány délky stran. Po jejich zadání se výsledek zobrazí. Když změníme rozměry, změní se i výsledek.

Do buňky C14 proto vytvoříme vzorec = C11 * C11 Čtverec Délka strany bude zadána v buňce C11 Obvod získáme vynásobením strany čtverce čtyřmi; obsah získáme, když vynásobíme sousední strany Do buňky C13 proto vytvoříme vzorec = C11 * 4 Do buňky C14 proto vytvoříme vzorec = C11 * C11

Do buňky C21 proto vytvoříme vzorec = C17 * C18 Obdélník Délky stran budou teď zadány v buňkách C17 a C18 Obvod vypočítáme, když součet délky a šířky vynásobíme dvěma; obsah získáme, když vynásobíme sousední strany Do buňky C20 proto vytvoříme vzorec = (C17+C18) * 2 Do buňky C21 proto vytvoříme vzorec = C17 * C18

Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com www.office.microsoft.com

ÚKOL Připravte si vzhled listu podle předlohy Vytvořte vzorce pro výpočet povrchu a objemu krychle, kvádru a válce

=6  C4  C4 =C4  C4  C4 =2(C10  C11+C11 C12+C10 C12) =C10  C11  C12 =23,14  C18  (C18 + C19) =3,14  C18  C18  C19