Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_07_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE-MĚŘENÍ VZDÁLENOSTÍ.
Advertisements

Určování zeměpisné polohy
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Poledníky rovnoběžky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Zeměpisná poloha zeměpisná šířka zeměpisná délka rovník rovnoběžka
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
VY_32_INOVACE_ Snímače tlaku
Elektromotor a jeho využití
Vlnění a optika (Fyzika)
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_ ZEMĚPIS 9.ROČNÍK ČESKÁ REPUBLIKA - ÚVOD
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
FUNKCE – soustava souřadnic
Formáty výkresů Určeny normou ČSN ISO 5457 Tři druhy :
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Kartografie Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s orientací na Zemi, zeměpisnými souřadnicemi a používáním.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Planeta Země má přibližně tvar koule
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Technická mechanika – Těžiště
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
Informatika – Grafika.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál: Amerika Operační systém: Windows XP Professional
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MS Excel Úvod.
Geometrie pro 6. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Transkript prezentace:

Číslo projektu OP VK 1.5 25549863 Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová aktivita III/2) Téma Zeměpisné souřadnice Ročník 1. Jméno autora Mgr. Dušan Kráčmar Anotace Žák si zopakuje a prohloubí učivo ZŠ o zeměpisných souřadnicích. Pochopí princip základní orientace na Zemi, dovede pomocí těchto souřadnic lokalizovat zeměpisnou polohu a vytváří si vlastní mentální mapu Země. Datum tvorby 10. 6. 2013

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE © Mgr. Dušan Kráčmar 2013

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE umožňují orientaci na Zemi existuje celá řada souřadnicových systémů (kartézské, polární atd.) nejpoužívanějšími souřadnicemi jsou zeměpisná šířka a zeměpisná délka (tvoří síť poledníků a rovnoběžek)

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE ZEMĚPISNÁ ŠÍŘKA úhel, který svírá rovina rovníku s dotyčným místem na zemi značí se φ [fí], nabývá hodnot 0°-90° severní nebo jižní zeměpisné šířky pohled z boku prostorový pohled φ1 φ2 50° s. š. 50° j. š. severní pól rovník jižní pól

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE ZEMĚPISNÁ ŠÍŘKA místa se stejnou zeměpisnou šířkou tvoří kružnice, které se nazývají rovnoběžky (nejsou stejně dlouhé) nejdelší rovnoběžka, rovník, pak rozděluje Zemi na severní a jižní polokouli

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE ZEMĚPISNÁ DÉLKA úhel, který svírá základní (nultý) poledník s dotyčným místem na Zemi značí se λ [lambda], nabývá hodnot 0°-180° východní nebo západní zeměpisné délky Pohled z shora prostorový pohled λ1 λ2 50° v. d. 50° z. d. rovník 0° 180°

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE ZEMĚPISNÁ DÉLKA místa se stejnou zeměpisnou délkou tvoří polokružnice, které se nazývají poledníky (jsou stejně dlouhé) základní nultý poledník a jemu opačný poledník 180° rozdělují Zemi na východní a západní polokouli

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE Země je takto rozdělena na severní, jižní, východní a západní polokouli každé místo na Zemi pak lze přesně určit pomocí zeměpisné šířky a délky

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE Zdroje ŠTULC, M. - PŘÍHODA, P. - SRBOVÁ, H.. Přírodní obraz Země. Praha: Fortuna, 1998, ISBN 80 -7167 – 489 - 9. AUTOR NEUVEDEN. T-encytklopedie [online]. [cit. 10.6.2013]. Dostupný na WWW: hhttp://femtosekunda.blog.cz/1011/zemepisna-poloha AUTOR NEUVEDEN. 02active.cz [online]. [cit. 10.6.2013]. Dostupný na WWW: http://web.quick.cz/aalerej/delka%20sirka.JPG AUTOR NEUVEDEN. Od A do Z [online]. [cit. 10.6.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vseho-druhu.estranky.cz/clanky/skola/zemepisna-sit.html AUTOR NEUVEDEN. ZŠ Dobřichovice [online]. [cit. 10.6.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vseho-druhu.estranky.cz/clanky/skola/zemepisna-sit.html

ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE DĚKUJI ZA POZORNOST .