Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Afrika „Jak ji vidím…“ Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Setkání zástupců 1. ročníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Reliéf podle Arcimbolda
Grafické programy - opakování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název vzdělávacího materiálu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Mýty a pověsti Tematická oblast
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Komunikace Umění naslouchat. Komunikace Umění naslouchat.
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Psychologie práce a organizace Otázky na pracovním pohovoru a CV Matěj Stříteský
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Rešerše.
Název školy Autor Název Téma Číslo projektu Anotace Plavská škola
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
– Vložení WordArtu a klipartu
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Komunikace Hodnocení druhých. Komunikace Hodnocení druhých.
Život – pohledy na přírodu
Cestovní kancelář Margarita
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Obhajoba bakalářské práce
Investice do rozvoje dalšího vzdělávání
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Rozvoj geometrických představ
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Technika kolem nás Svět, ve kterém žijeme, se skládá z živé a neživé přírody, ale také techniky. Dokázali byste říct příklad živé a neživé přírody? Do.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997) https://www.youtube.com/watch?v=KHmkU868hL8 (0:00 – 0:45, 11:36 – 12:05) Sekáč https://www.youtube.com/watch?v=c0yBmz4JXxw&t=200s (2:39 – 3:14) Otec prasátek (2006) https://www.youtube.com/watch?v=BaOHaBaKq-8&t=1941s (0:00 – 1:24, 19:16 – 19:36, 31:40 – 31:55)

OTÁZKY K ukázkám Je pro vás více inspirativní knižní/výtvarné zpracování nebo filmové? Čím se od sebe jednotlivá zpracování liší? Čím jste začali při kreslení? Je filmové zpracování podobné vaší malbě? Zhlédli jste film a přečetli jste si ukázku… Mohli byste ve 3 větách porovnat tyto dvě média?

NÁVODNÉ OTÁZKY Které médium upřednostňujete vy? Proč upřednostňujete dané médium? Umí film vyprávět? V čem vidíte přednosti/nedostatky knihy? V čem vidíte přednosti/nedostatky filmu?

POROVNÁNÍ TEXTU A FILMOVÉHO ZPRACOVÁNÍ klady textu zápory textu Kniha je podrobnější, zachycuje více detailů. Kniha pracuje s tím, co máme při čtení v hlavě, máme k dispozici jen vlastní představivost. Kniha nám nabízí, aby si každý čtenář vytvořil svůj svět (nikdy naše představy nebudou totožné). Často je časově náročnější (k jejímu přečtení mnohdy nestačí například 2 hodiny, jako při zhlédnutí filmu). Kniha je náš svět. Literatura nám nabízí děj zprostředkovaný pouze skrze grafické znaky, slova, věty, zkrátka skrze jazyk. Knihu můžeme číst víckrát a pokaždé si věci představovat jinak. Literatura pohyb dokáže zachytit tak, že ho popíše slovy.

POROVNÁNÍ TEXTU A FILMOVÉHO ZPRACOVÁNÍ klady filmového zpracování zápory filmového zpracování Má schopnost zachycovat pohyb, objekt v čase. Film nám předkládá jen 1 verzi, jak chápat dílo. Film dokáže rozvíjet to, co máme v hlavě při čtení (obohacovat to například o hudbu). Když se díváme na film, spousta věcí nám uniká, nejsme schopni sledovat všechny věci na scéně. Film nás častokrát více vtáhne, mnohdy díky hudbě, má efektivnější účinek. Film například nevyjádří pocity u zvířat nebo neživých věcí (leda pomocí hlasu). Film je vícevrstevný, spolu s jazykovými projevy zahrnuje i obraz, hudbu atd. Film nám bere naši představu, kterou získáváme při čtení. Film je svět tvůrců, ne náš. Film už nemůžeme přetvořit.

A někdy v budoucnu na viděnou!!!