Vytváření „katalogu PO“ v konkrétní škole Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť 20. 3. 2017 a 27. 3. 2017 Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová
Současný systém poskytování PO žákům se SVP a žákům nadaným, kdy se při stanovení míry podpory musí vycházet nejen z diagnostických závěrů, ale i konkrétních podmínek ve třídě a škole, kde se žák vzdělává, povede postupně k potřebě vytvoření „přehledu o PO“, které konkrétní škola již poskytuje, nebo je schopna poskytovat svým žákům. Vedení a průběžné aktualizování takového přehledu bude důležité především u PO s normovanou finanční náročností (NFN)
Proč by si škola měla takový přehled vést? Bude tyto informace potřebovat ve spolupráci se ŠPZ jako podklad k vyšetření každého dalšího žáka. Zajistí hospodárnost při poskytování PO a NFN. Vytvoří si postupně systém, kterým se bude moci profilovat jako škola podporující inkluzivní přístupy ve vzdělávání.
Děkuji za pozornost