PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asie orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Mimoevropské civilizace Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
VY_32_INOVACE_
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
PŘEMYSLOVCI A LUCEMBURKOVÉ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Současná architektura
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
v habsburské monarchii 1848
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Střední Amerika VY_32_Inovace_07 TR-1
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŠABLONA III/2 CIVILIZACE ASIE, AFRIKY A AMERIKY Mgr. Lucie Opltová – 1
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_11_ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Název a číslo materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Revoluce v evropských zemích 1848
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.15_predkolumbovska_amerika Datum: 17.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Předkolumbovská Amerika Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu o obyvatelích Ameriky.

1. Kdo jako první objevil nový kontinent, Ameriku? 2. Podle koho nese tento kontinent jméno? 3. Vyznač na mapě, do které oblasti doplula španělská výprava vedená Kryštofem Kolumbem.

Mayové Aztékové Inkové K zámořským objevům patří i zjištění, že v Americe existovaly vyspělé civilizace. Mayové Aztékové Inkové

Mayové Předkolumbovské civilizace Střední Amerika Budovali kamenné pyramidy. Věnovali se astronomii. Říše zanikla před objevením Ameriky K. Kolumbem. Pyramida El Castillo v Chichén Itzá, Střední Amerika Mayská budova

Aztékové Předkolumbovské civilizace Střední Amerika Navázali na mayskou kulturu. 1521 dobyl tuto říši H. Cortéz, Španěl. Aztécká stavba Aztécký bojovník

Inkové Předkolumbovské civilizace Jižní Amerika Budovali silnice, mosty Uzlové písmo 1533 říši dobyl F. Pizzaro, Španěl Kippu Incká architektura Machu Picchu, Peru http://en.wikipedia.org/wiki/File:Machu_Picchu,_Peru.jpg

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-01-16]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=rámeček#ai:MC900022219|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=amerika#ai:MC900438067|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=karibsk%C3%A9%20ostrovy&ctt=1#ai:MP900438427|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=civilizace&ctt=1#ai:MP900400771|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=civilizace&ctt=1#ai:MC900227086|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=civilizace&ctt=1#ai:MC900227110|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=Azt%C3%A9kov%C3%A9&ctt=1#ai:MC900435668|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=Azt%C3%A9kov%C3%A9&ctt=1#ai:MC900084466|mt:0| Uvedené zdroje [ on-line] 30.12.2011 [cit. 2012-01-16]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Quipu_Inca.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Machupicchu_hb10.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Machu_Picchu,_Peru.jpg

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu o obyvatelích Ameriky. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci vyjmenují a sdělí zajímavosti o nejvýznamnějších civilizacích Předkolumbovské Ameriky. Klíčová slova Mayové, Inkové, Aztékové , civilizace Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita, výklad Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 1134 kB

Metodická poznámka Prezentaci lez využít při výkladu o původních indiánských státech, které velké civilizace existovali před i po objevení Ameriky. Snímek 2- Žáci odpoví za jednoduché otázky a znázorní na mapě. Snímek 3- Žáci si v atlasech nejdou území, kde žili jednotlivé civilizace (nebo učitel) a do mapy Ameriky je zakreslí. Snímek 4-6- Výklad k danému tématu. Snímek 6- Lze využít internetový odkaz na současnou fotografii z Machu Picchu.