Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Včela Medonosná.
Advertisements

Hmyz s proměnou dokonalou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Hmyz Motýli.
Blechy Michala Doskočilová.
Střechatky (megaloptera)
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Chrostíci Andrea Vopálenská.
POŠVATKY (Plecoptera)
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Řád: Rovnokřídlí Podřád: Saranče
DVOUKŘÍDLÍ.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BLANOKŘÍDLÍ Anna Poláčková, 2.A.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Bezobratlí v sadech a zahradách
POHLAVNÍ SYSTÉM ŽENY.
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
VÝVIN HMYZU Autor: Bronislav Šenkeřík
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
ČLENOVCI HMYZ.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
JEPICE Autor: Daniel Ďásek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
Včela medonosná Apis mellifera L.
Hmyz s proměnou nedokonalou
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Hmyz s proměnou dokonalou
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Včela medonosná.
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
než začnete prohlížet prezentaci ...
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VZDUŠNICOVCI dýchají soustavou vzdušnic = rozvětvených trubic, které prostupují a okysličují všechny tkáně nejpočetnější skupina živočichů na Zemi patří.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
BROUCI.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Rehabilitační tělesná výchova
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100 VČELY Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100 Obsah

Vzhled: Hnědé tělíčko se žlutými až oranžovými vodorovnými pruhy Na hlavě krátká tykadla a složené oči Na zadním páru nohou má sběrné ústrojí Zpět

Způsob života: Včely žijí ve velkých společenstvech V úlech žijí tři druhy včel: Královna Trubci Dělnice Zpět

Královna: Trubci: Má za úkol reprodukci Vyvíjí se v rohových matečných buňkách Krmena dělnicemi Trubci: Jsou to samečci, kteří oplodní královnu Rodí se y neoplozených vajíček Po oplození královny umírají Krmeni dělnicemi Nakonec léta se o ně dělnice přestávají starat jsou vyhnáni z úlu Zpět

Dělnice: Mají rozdělenou práci Pokud není královna, může klást neoplozená vajíčka Této dělnici se říká trubice Některé se starají o královnu Některé se starají o trubce Další část staví nové plástve Včely co vidíme venku patří mezi dělnice-> pracovní okruh cca 1km Zpět

Vývoj včely: Vajíčko: Larva (nymfa): Zpět Další Bílé Tyčinkovité Lehce zakřivené O délce 1,3-1,8mm O hmotnosti 0,130mg Larva (nymfa): Není ještě podobná včele musí projít dokonalou proměnou Tělo tvoří hlava a 13článků Pokožka hlavy má bílou, lesklou barvu Dlouhé cca 1,5-2,0mm Směrem k hlavě a zadečku se tělo zužuje Zpět Další

Předkukla: Dospělec: Kukla: Zpět Další Vytvořený zámotek na bocích a ve vrchní části buňky Jednotlivé vnější části začínají narůstat do tvarů dospělé včely Dospělec: Vylézá z buňky po vykousání jejího výčka Celkový vývoj matky trvá 16dní Celkový vývoj dělnice trvá 21dní Celkový vývoj trubce trvá 24dní Kukla: Stádium u matky trvá 5dní Stádium u dělnic a trubců trvá 8dní Během této doby se kukla nehýbe Nastává přeměna vnitřních orgánů Živiny čerpá ze zásob proteinů, glykogenu a tuku Zpět Další

Obsah Vzhled Způsob života Zdroje Vývoj včely

Zdroje: https://cs.wikipedia.org/wiki/Včela_medonosná http://med.unas.cz/vcela.php http://www.vcelistraz.cz/news/historie-vcelarstvi/ Další

Děkuji za pozornost