U lovců a sběračů potravy, zemědělci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neolitická revoluce Klikni na rámeček, či slovo, zobrazí se odpověď.
Advertisements

Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
KOČKY A PSI ANOTACE Prezentace seznámí žáky s rozdíly mezi kočkovitými a psovitými šelmami. Význam psů a koček pro člověka DATUM AUTORTereza.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
MLÁĎATA ZVÍŘAT HRA JAK SE JMENUJE MLÁDĚ ZVÍŘETE VYOBRAZENÉHO NA FOTOGRAFII? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_02_11_Zvířata Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět - 1. a 2.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Energetická hodnota potravin (EH)
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
VY_32_INOVACE_17_DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA_ŠTEFKOVÁ
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Zásady zdravé výživy VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_ZÁSADY ZDRAVÉ VÝŽIVY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace.
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_20_Z7_Skála TÉMA: Česko – Test regiony
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola Rosice, okres Chrudim
TÉMA: Přírodní společenstva
Velkomoravská říše VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_6_VELKOMORAVSKÁ ŘÍŠE
Doba železná VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_4_DOBA ŽELEZNÁ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Z dávných dob Lovci mamutů.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
PRAVĚK.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
PRAVĚK.
Zemědělství.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Návykové látky Alkohol
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

U lovců a sběračů potravy, zemědělci VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_2_U LOVCŮ A SBĚRAČŮ POTRAVY, ZEMĚDĚLCI Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/21.0559 Mgr. Ladislava Hofmanová

Doba Kamenná Začátek období - lov zvěře a sběr divoce rostoucích rostlin. Doba Kamenná

Doba kamenná Konec období zvířata ochočena, chovali je u svých příbytků rostliny pěstovali - zemědělec Doba kamenná

Předměty osobní potřeby vyráběli z kamene (úderem kámen o kámen) Nástroje: Sekáč, nůž Upevňování násady: Sekera (otvory v kameni) Doba kamenná

Zemědělci První domácí zvíře byl pes – snadno ochočitelný. stal se nejlepším přítelem člověka a strážcem majetku Zemědělci

Tur – tahání háčku na orání, otáčet mlýny na zvířecí pohon. Chovali: kozy, ovce, prasata. Divoká zvířata

Zemědělci Pole vznikala na místech, kde lidé vypálili les a step. Oheň půdu nakypřil, popel pohnojil. Obráběli půdu rycími holemi. Zemědělci

Pěstované rostliny pšenice čočka proso hrách oves

Nedokázali vrátit úrodnost půdám – stále se tvořila nová políčka na vypáleném území. Pole se tvořila do kruhů. Zemědělci

Opakování pšenice brambory hrách oves rýže melouny V mladší době kamenné se u nás pěstovala? Označ špatné odpovědi pšenice brambory hrách oves rýže melouny

Opakování Správná odpověď Které zvíře hlídalo lidská obydlí? a) pes b) kočka c) tur Správná odpověď

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:3_types_of_lentil.jpg Dostupné pod licencí: Creative Commons Autor: Hohum http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheat_field.jpg Autor: Adrian.benko http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Avena-sativa.jpg Autor: Andreas Trepte http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Doperwt_rijserwt_peulen_Pisum_sativum.jpg Autor:Rasbak http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Exposici%C3%B3_4.jpg Autor: La Martona http://www.ctyridny.cz/pages-jine/archiv/2010/festival-forum.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pole_v_Cesku_lan_bez_mezi.jpg Autor: Ludek http://www.noze.sk/noze/ECHZ/chlzb/sekera/kamenna/paleolit/sekera.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gorges_du_Verdon_Goat-Rove-black_0253.jpg Autor: Dirk Beyer http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ovce-Losinj.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prase_v_pra%C5%BEsk%C3%A9_ZOO.jpg Autor: Dezidor http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panicum_miliaceum1.jpg Autor: Kurt Stüber Zdroje