Ropa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Cílem kampan ě je vést ž áky i jejich rodi č e ke sni ž ování mno ž ství odpadu ve škole i doma.  Ž áci nejprve zjiš ť ují, co by bylo pot ř eba.
Advertisements

ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
ZNEČIŠŤOVÁNÍ HYDROSFÉRY. Znečišťování moří a oceánů ve světě Organické a anorganické škodliviny z řek Odpadní voda z pobřeží Lodní doprava Škodlivé látky.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
Ch_029_Alkyny Ch_029_Uhlovodíky_Alkyny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Ropa - vlastnosti Vypracovaly: Štěpánka Horká, Denisa Wöhlová a Daniel Schovánek.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Předmět: Biologie                                                                                Školní rok:2016/17
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Globální problémy lidstva
Základy automatického řízení 1
Logistika ropy v České republice
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Autor: Ing. Alice Horáčková
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Zdroje energie.
Člověk a vývoj civilizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Alkyny.
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
VYNÁLEZY ELEKTŘINA Autor : Simon Frolík 8..
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
I. Starověké středomoří
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Alkeny.
VY_32_INOVACE_10_19_Černé zlato
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Téma: Těžba ropy Základní škola Chomutov, Školní 1480 Autor
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Proč útok na Irák?.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_52_INOVACE_I–04–10 Název a adresa školy:
PROČ SE NÁS NEDOTKLA KRIZE DODÁVEK PLYNU PŘES UKRAJINU
Teorie obrábění Obrábění je způsob výroby, při kterém konečný tvar výrobku získáme oddělením přebytečného materiálu v podobě třísky. Obrábění spočívá v.
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
Vzduch.
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu.
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Vzorce Výskyt a použití
AIRBUS - A350 XWB.
SOPKY Šimůnková, Jirotková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní pojmy.
Transkript prezentace:

Ropa

Ropa Hořlavá směs uhlovodíků Uhlík Vodík Síra Dusík, kyslík, kovy

Světové zásoby ropy Které země mají největší zásoby ropy?

Odhady světových zásob Pesimistický: 1000 miliard barelů (30 let) Realistický: 2000 miliard barelů (40 let) Optimistický: 2600 miliard barelů + nekonvenční zdroje (60–70 let) Barel (159 l)

Vznik ropy V několika bodech popiš způsob vzniku ropy.

Historie Starověk Řecký oheň 1859 (USA) 57 centů/barel

Těžba

Ropné plošiny

Odhalíš hrozbu, která se v grafu skrývá? Spotřeba Svět 90 000 000 barelů za den Odhalíš hrozbu, která se v grafu skrývá?

Vrt Jack 2 Mexický záliv 2 km vody, 6 km sedimentů 3–15 miliard barelů 500 000 000 $ Jak dlouho by při optimistickém pohledu vydržela ropa z tohoto vrtu, pokud by měla zásobovat celý svět?

Vývoj cen

Cena ropy Zásoby Mediální tlak Revoluce Přírodní katastrofy Vojenské konflikty Objev nových nalezišť Které události cenu snižují a které ji zvyšují?

Vysvětli význam uvedené věty. Životní styl lidstva je v rozporu s poznatky geologů, že Země má konečnou zásobu ropy. Vysvětli význam uvedené věty.