Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCEŇOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ROZPOČTOVÁNÍ.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Význam informací v podnikání
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_MAJETEK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_POJISTOVNICTVI_S.P.
Produkt.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_MZDA_S.P.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCHRANA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VYPOCTY.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Marketing Základy a postupy..
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_PRŮBĚŽNÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_FINANCNI.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomika– národní hospodářství
Digitální učební materiál
Životní cyklus výrobku
Analýza hodnot zákazníka
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary,
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING 1_S.P Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.1077 Tematická oblast : EKONOMIKA Datum tvorby: 16.8.2013 Datum ověření: 6.9.2013 Klíčové slovo: potřeby, zákazník, koncepce podniků Anotace/ nebo metodický list: Prezentace je určena pro žáky 1.ročníku oboru podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s výukovým materiálem na téma marketing, jeho obsah a význam pro ekonomické subjekty.

Marketing I. Význam marketingu

Marketing = proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka s cílem dosáhnout zisk

Podnikatelské koncepce výrobní podnikatelská koncepce – vznikla v období zvyšování produkce zavedením výrobních linek (pásová produkce) – Baťa, Ford

výrobková PK – vychází z předpokladu, že zákazník bude upřednostňovat kvalitu a výjimečnost produktu, podnik svůj výrobek neustále zdokonaluje nebezpečí – zamilovanost do vlastního výrobku

Porsche 911

prodejní PK – souvisí s výrobní, předpokládá, že masová výroba potřebuje masovou distribuci distribuční síť roste, cílem je prodat to, co výrobce vyrobil, ne to, co zákazník chce

sociální PK – snaží se dát v soulad potřeby zákazníků s potřebami společnosti = inteligentní spotřeba

marketingová PK – předpokládá, že výrobce vyrábí to, co zákazník chce = pochopení přání a potřeb nutné je získat nové zákazníky a zajistit si jejich věrnost zaměření na cílový trh – skupinu zákazníků s podobnými znaky, to se pak odráží v propagaci, ceně, distribuci, balení, aj.

Význam marketingu pomáhá zvyšovat kvalitu a užitné vlastnosti produktů má zajistit pestrou nabídku kvalitního zboží M je uplatňován ve všech ekonomikách, kde nabídka převyšuje poptávku

Význam pro spotřebitele konkurence se snaží o zlepšování kvality a užitných vlastností produktů » změna obalu » změna designu » skutečné zdokonalení výrobku » změna povědomí obyvatelstva » zlepšení zákaznického servisu » informace o použití, složení, aj.

Význam pro podniky usnadňuje podnikatelská rozhodnutí zároveň umožňuje snižovat rizika: » snížení počtu chyb » snížení ztrát » snížení počtu úpadků

Význam pro národní hospodářství zaměstnává lidi, kteří odvádí daně zajišťuje prostředky, které nemá stát – sponzoring pro dobré fungování trhu musí zajistit infrastrukturu, telekomunikace, fungující obchod, aj.

Citace: Vlastní archiv SVĚTLÍK, Jaroslav. MARKETING, cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994, i.dnes Autoweb Wikipedie