Zoner Callisto Úpravy objektů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Ovládáme králíčka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Záhlaví a zápatí, Makro Tabulkový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Tabulkový procesor Odebrání skrytých dat a osobních informací kontrolou sešitů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Tabulkový procesor Vytvoření a tisk štítků pro hromadnou korespondenci Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 14– VIDEO V PREZENTACI. Název školy:
9. Přenos programu z PC do stroje
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
Narovnání horizontu, srovnání sbíhajících se linií fotografie
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zoner Callisto – editor bitmap
Zoner Callisto – další ovládací prvky
Převod souborů a kompatibilita
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_07 Škola:
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Vytváření grafů, úpravy
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Nový dokument v Adobe Photoshop
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zpracování a využití informací
Informační a komunikační technologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Grafický editor GIMP (3)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Stavíme si domov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Představujeme a sestavujeme krychli
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Transkript prezentace:

Zoner Callisto Úpravy objektů Počítačová grafika Zoner Callisto Úpravy objektů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Úpravy objektů vytvořené objekty v Zoner Callisto můžeme upravovat tvarovacím nebo editačním nástrojem v základním panelu nástrojů v některých případech oběma nástroji editační nástroj slouží většinou k úpravám společných vlastností všech objektů tvarovací nástroj – slouží k úpravám jedinečných vlastností každého objektu

Editační nástroj – výběr objektů každý objekt, který chceme upravovat, musíme nejdříve vybrat výběr objektů provádíme editačním nástrojem na základním panelu nástrojů (obr. 1)

obr. 1

více objektů můžeme vybrat: stiskneme klávesu SHIFT a poklepeme na objekty, které chceme zahrnout do výběru zmáčkneme editační nástroj a tažením myši zahrneme do výběru požadované objekty

pokud se nemůžeme vyhnout objektům, které nechceme zahrnout do výběru, provedeme výběr stisknutím kláves SHIFT+CTRL výběr všech objektů (obr. 2) Úpravy – Vybrat vše nebo CTRL A

Metody vybírání obr. 2

Inverze výběru pomocí volby Úpravy – Inverze výběru zruší se vybrané objekty (obr. 4) jsou vybrány objekty, které nebyly v první fázi vybrány (obr. 5) informace o vybraných objektech na stavovém řádku (obr. 3)

obr. 3 obr. 4 obr. 5

Skupinový výběr další možnosti výběru Úpravy – Vybrat zatrhneme požadované objekty v otevřeném okně do výběru nelze zahrnout objekty, které jsou na zamknuté hladině (obr. 6) zrušení výběru Úpravy – Vybrat – odznačíme vybrané objekty – Odstranit z výběru (obr. 7)

obr. 6 obr. 7

Zamknutí objektů pokud chceme uchránit některé objekty před dalšími úpravami, zamkneme (odemkneme) je příkazem Objekty – Zamknutí objektů – Zamknout objekty (odemknout objekty) (obr. 8)

obr. 8

Přesunování objektů vybrané objekty můžeme přesunovat vybereme objekty a tažením myši přemístíme k přesnějšímu přemísťování zobrazíme pravítko a síť (obr. 9) většinu objektů můžeme přesunovat použitím tvarovacího nástroje uchopením za středový úchopový bod (obr. 10)

obr. 10 obr. 9

Kopírování objektů objekty můžeme kopírovat buď – CTRL C a vložit CTRL V nebo použijeme funkci Zdvojení, klávesová zkratka CTRL + D (obr. 11)

obr. 11

Duplikační režim při vytváření několika kopií jednoho objektu použijeme ikonu Duplikační systém zapneme ikonu poklepeme levým tlačítkem myši na objekt vytvoří se kopie, po skončení nesmíme zapomenout ikonu vypnout (obr. 12)

obr. 12

Vícenásobné kopírování Lineární objekty umístíme vedle sebe se stejnými mezerami: zvolíme Objekty – Vícenásobné kopírování – Lineární nebo CTRL + H (obr. 13)

obr. 13

pomocí klávesy SHIFT vybereme všechny objekty Efekty pomocí klávesy SHIFT vybereme všechny objekty zvolíme Objekty – Vícenásobné kopírování – Po křivce označíme Kopírování po křivce obr. 14 a 15

Vytvoříme si svůj šperk obr. 14

obr. 15

Při vybírání objektů musíme nejdříve vybrat cestu, potom objekt

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.