Jakou nabídku očekává český turista v Polsku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Nabídka Klubu českých turistů na roky 2008 a 2009 EUROBEDS.
Destinační management turistických lokalit regionu Hranicko a Dolina Małej Panwi Projekt podpořen z OP Přeshraniční spolupráce ČR – PR Hranická rozvojová.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Česká centrála cestovního ruchu
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR THE ASSOCIATION OF TOUR OPERATORS AND TRAVEL AGENTS OF THE CZECH REPUBLIC Balíčky jako nezbytnost rozvoje.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Volnočasové projekty a EU financování
Destinační management TO Jeseníky-východ
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Prodej a marketing chorvatských rezidenčních/rekreačních projektů 23. listopadu 2006.
Prezentace turistické oblasti
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Management cestovního ruchu
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Akční plán 2012 marketingové strategie rozvoje CR turistické oblasti Ostravsko VIZE: Zkvalitnění a rozšíření nabídky cestovního ruchu TO Ostravsko CÍLE:
Venkovská turistika podnikatelské minimum
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Jana Kočová Jana Vítková.  Přilákání turistů do města  Karta zlevní pobyt turistům  Rozšíří možnosti pobytu  Zvedne návštěvnost památek.
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM Bc. Petra Zivrová MÁME VÁM CO NABÍDNOUT.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Prezentace turistického regionu aktuality a novinky pro sezonu 2014 Český ráj 1.
HIT sezony Významný počin v cestovním ruchu Vyhlášení výsledků Vyhlašuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, záštita generálního ředitele Czechtourism.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
JAK SPOLUPRACOVAT? DOKÁZALI TO JINÍ, TAK MY TAKÉ! Petr Janeček Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Těšínské Slezsko Region Card prioritní nástroj marketingu a spolupráce v destinaci Petr Kolčárek destinační manažer turistické oblasti Těšínské Slezsko.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Turistická Oblast Těšínské Slezsko Petr Kolčárek.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Karta Toulavka 2017.
Krajské fórum cestovního ruchu České Budějovice
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
turistická oblast v srdci Čech
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Jakou nabídku očekává český turista v Polsku

Záleží o jakého návštěvníka jde Podle věku/životní periody: mladí lidé (hledají zážitky, zábavu atd.), rodiny s malými nebo většími dětmi (rodiče, senioři), páry s odrostlými dětmi - prázdné hnízdo, senioři. Hlavní důvod návštěvy, nejlákavější aktivity: turistika, sport – pěší, cykloturistika, vodní turistika atd., relaxace a dovolená u vody, poznávací turistika – příroda, historie, kultura, městská turistika atd., zážitková turistika, adrenalin, agroturistika, venkovská turistika, kongresová turistika, business klienti, nákupy, lázeňství a SPA atd.

Délka pobytu: jednodenní výlet (součást putování), víkend, prodloužený víkend (např. Jičín), týdenní pobyt (prázdniny, dovolená atd.). Způsob přípravy dovolené: Někdo si rád sám vše plánuje – je pro něj důležitý dobrý zdroj informací na internetu (nejlépe v češtině) – vypíchnutá TOP nabídka – přehledný zdroj informací - kvalitní fotografie. Někdo jiný neinvestuje čas do přípravy, chce hotové balíčky služeb (ubytování, doprava, průvodce, zážitky atd.) – kvalitní turistická informační centra, agentury, cestovní kanceláře. Turistický průmysl nebo autentičnost: turistická lákadla – úplné přizpůsobení turistům (resorty, Madeira), autentičnost – skutečné/tradiční Polsko (sicilská města).

Turistická informační centra by měla mít pro jednotlivé typy návštěvníků (cílové skupiny) připraveny strukturované nabídky – manuály pro konkrétní typy návštěvníků. Využití manuálu v TIC: zašle potenciálnímu návštěvníkovi strukturovanou informaci na základě e-mailového dotazu, pracovníci TIC využijí manuály pro jednotlivé typy návštěvníků, kteří navštíví TIC (velký význam pro brigádníky, nové pracovníky TIC atd.) – je tím zaručen kvalitní standard informací.

Ale musí přijít první impuls – touha jet do Polska

Polská turistická organizace www.polsko.travel.cz stránky jen částečně v češtině, nemotivující web (ne image), spíše informační – strukturovaný - vyhledávač podle zájmu, plánovač trasy - po zadání kritérií (lokalita, typ aktivity, typ atraktivity) nabídne místa, která by člověka mohla zaujmout. Veletrhy cestovního ruchu, fam tripy, press tripy. Propagační materiály, omezeně články v mediích (např. časopisy Epocha, Napsáno životem, Moje země, Apetit, Svět ženy, Turista, 21. století). Dle marketingového plánu PTO Česká republika nebyla v letech 2012 - 2017 prioritním trhem.

Polský institut v Praze http://www.polskyinstitut.cz Polský institut je kulturním institutem, jehož úkolem je zajišťovat propagaci polské kultury v zahraničí. Je možné se zastavit pro propagační materiály. Zaslal na dotaz odkazy na zajímavé novinové články, weby: http://www.ttg.cz/objevte-poklady-dolniho-slezska/ http://www.cestyapamatky.cz/cesty/vratislav-a-dolni-slezsko-2014/lazne- dusniky http://www.cestyapamatky.cz/cesty/vratislav-a-dolni-slezsko-2014/maly- historicky-exkurs http://www.staypoland.com/wroclaw_vylety.htm http://info.um.opole.pl/cz/

Propagace Polska jako destinace cestovního ruchu v komparaci s vybranými státy Evropy – VŠE Praha Autorka: Bc. Jitka Jarmová Polsko v České republice dosud není tak známé jako ostatní sousední státy - jsou pro něj velmi silnou konkurencí. Výhoda Slovenska spočívá především v kulturní blízkosti, společné historii, časté rodinné vazby. Rakousko má velmi silnou výhodu v přítomnosti velehor, které jsou ideální zimní destinací s vysokou úrovní služeb. Úroveň služeb je výhodou také pro Německo.

Polsko nebylo v České republice propagováno jako destinace cestovního ruchu v porovnání s ostatními sousedními státy. Počet českých turistů (absolutně), případně počet přenocování českých turistů v hromadných ubytovacích zařízeních je v Polsku nejnižší, pokud porovnáváme počty českých turistů nebo počet jejich přenocování v sousedních státech České republiky. V České republice neexistuje instituce (financována státem nebo soukromým sektorem), která by byla zodpovědná za propagaci Polska jako destinace cestovního ruchu.

Položila jsem několik otázek prostřednictvím e-mailu známým, přátelům, pracovním partnerům. Co se Vám vybaví, když se řekne dovolená v Polsku? Byli jste na dovolené v Polsku? Proč? Co se Vám tam líbilo, nelíbilo? Uvažujete nebo plánujete dovolenou, víkend nebo výlet do Polska? Proč? Co Vás tam láká? Zaregistrovali jste nějakou reklamu na dovolenou v Polsku? Motivovala Vás k cestě do Polska? Je něco, co by Vás přesvědčilo/motivovalo k dovolené v Polsku. Znáte nějaké turistické nabídky/atraktivity v Polsku, které Vás lákají?

Brno, 45 let, žena, svobodná, cestovatelka, sportovní dovolené Ahoj Pavlo, dost zajímavé. Zjistila jsem, že vlastně o Polsku jako turistickém cíli nevím vůbec nic. Co se Vám vybaví, když se řekne dovolená v Polsku? Rovina, moře, velké vzdálenosti, horší silnice a chybějící informace o turistických zajímavostech.  Byli jste na dovolené v Polsku? Proč? Co se Vám tam líbilo, nelíbilo? Nebyla.  Uvažujete nebo plánujete dovolenou, víkend nebo výlet do Polska? Proč? Co Vás tam láká? Zatím neplánuji, nemám důvod. Zaregistrovali jste nějakou reklamu na dovolenou v Polsku? Motivovala Vás k cestě do Polska? Reklamu na dovolenou do Polska jsem nezaznamenala.  Je něco, co by Vás přesvědčilo/motivovalo k dovolené v Polsku. Informace.  Znáte nějaké turistické nabídky/atraktivity/cíle v Polsku, které Vás lákají? Neznám.

Silné stránky Snadná dopravní dostupnost. Snadné dorozumění – blízkost jazyka. Cenová dostupnost. Bezpečné prostředí. Pohoda. Žádné zbytečné omezování zákazy. Většinou nebyl problém s parkováním – příznivé ceny. Polská kuchyně, široká nabídka kvalitních rybích pokrmů. Byli jsme nadšení vstřícností lidí, historickými cíli - Jelenia Góra, Wroclaw, Opole, Krakov. Mají rádi Čechy.

Aktivní dovolená – vodní sporty (námořní kurzy atd Aktivní dovolená – vodní sporty (námořní kurzy atd.), pěší turistika, cykloturistika (značené trasy), běžecké lyžování. Krásná historická města se spoustou zajímavostí a milými lidmi - kde to zkrátka žije. Udržované památky (zámky, církevní památky, UNESCO atd.). Nádherná příroda (Krkonoše, Tatry, Stolové hory, Mazurská jezera, Baltské moře, písečné duny atd.). Atraktivní lokality s málo turisty (Polské Bieszczady). Turistická centra s kvalitními službami.

Slabé stránky Polsko není prezentováno v ČR jako turistický cíl. Nedostatek informací, tím nezájem Čechů o Polsko. Setkání se s informacemi o Polsku je spíš náhoda. Propagační letáky v českých partnerských městech – spíše výjimka. Špatná image vytvořená v minulosti nebo způsobená medii – nepořádek, nekvalitní potraviny, nejistota, cesty do Polska jen za nákupy (tržnice). Internetové stránky fungují jen částečně v češtině. Často jsou nepřehledné, přehlcené informacemi. Není vypíchnutá TOP nabídka. Chybí image fotografie.

U respondentů, kteří navštívili Polsko nebyly popsány téměř žádné nedostatky. Ne vždy možnost platit kartou, případně EURem. Omezená rychlost na silnicích mezi obcemi. Prezentovat možnosti hromadné dopravy do jednotlivých cílů.

Co dále český turista očekává Specifickou nabídku dle typu návštěvníka. Nejlépe nabídku, kterou jinde nenajde. TOP nabídka. Rychlý a přehledný zdroj informací (web, mobilní aplikace, částečně tištěný materiál) nejlépe v českém jazyce, když připravuje cestu doma. Kvalitní zdroj informací (turistická informační centra, poskytovatelé služeb, web, mobilní aplikace, částečně tištěný materiál) na místě dovolené. Nutná spolupráce všech partnerů – provázanost nabídky. Kvalitní služby (turistické atraktivity, ubytování, stravování, doprava, včetně parkování atd.) za odpovídající ceny. Autentičnost. Setkání s místními lidmi – přátelství, otevřenost, vstřícnost.

Děkuji za pozornost a přeji hodně spokojených návštěvníků. Ing. Pavla Bičíková Tel. 724 078 973, e-mail: pavla.bicikova@seznam.cz