Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.Polovina 19.století Výukový materiál EU – Šve07 2.pol. 19.stol. Vypracovala: Mgr. Martina Švestková Vlastivědné učivo 5.ročníku.
Advertisements

Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Rakousko-Uhersko Do teď jsme se vždy bavili o Habsburské monarchii.
Vytvoření bloků Trojspolek, Dohoda (Trojdohoda)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
1.Světová válka.
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Habsburská monarchie za Metternicha
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
První světová válka III
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, Bachův absolutismus
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_26.
CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Napoleonská epopej – život Napoleona Bonaparta.
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Svět v poslední třetině 19. století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vývoj v jednotlivých zemích
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
USA V 19. STOLETÍ. USA V 19. STOLETÍ po získání nezávislosti vhodné podmínky pro další rozvoj a rozkvět USA: neměly historické nevýhody (feudální.
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Název a číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Marcela Kaderová
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
První světová válka. Vznik československého státu.
Vídeňský kongres.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Císařství Napoleona I..
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální učební materiál:
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Jižní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Téma: Člověk a jeho svět – Vlastivěda
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Základní škola Čelákovice
Název a číslo materiálu:
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Číslo projektu OP VK 1.5 25549863 Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Dějepis Téma Dlouhé 19. století – opakování probrané látky Ročník 1. Jméno autora Mgr. Dušan Kráčmar Anotace Úkolem prezentace je upevnění probraného učiva ve vzájemných souvislostech a prověření schopnosti žáků probrané učivo aplikovat, analyzovat a hodnotit. Žáci zpracovávají látku do učitelem připravených pracovních listů. Datum tvorby 2. 2. 2013

DLOUHÉ 19. STOLETÍ OPAKOVÁNÍ PROBRANÉ LÁTKY © Mgr. Dušan Kráčmar 2013

DLOUHÉ 19. STOLETÍ OPAKOVÁNÍ PROBRANÉ LÁTKY Vážené a milé studentky, vážení studenti! Dříve, než jsme minulou hodinu začali probírat události první světové války, v potu tváře jsme se společně prokousali celým 19. stoletím v českých i světových dějinách. Že (to) bylo opravdu dlouhé? Souhlasím, a to ještě netušíte, že pojem dlouhé 19. století opravdu existuje… dlouhé 19. století - období let 1789 – 1914, tedy období mezi Velkou francouzskou revolucí a první světovou válkou, dvěma převratnými událostmi, jež změnily tvář Evropy

DLOUHÉ 19. STOLETÍ Proč dnes opakujeme? abychom si upevnili probrané učivo ve vzájemných souvislostech abychom se naučili látku nejen znát, ale získané poznatky rovněž i aplikovat, analyzovat a hodnotit abychom si vytvořili individuální názor na události v tomto období a dovedli jej argumenty obhájit abychom zaujali případnou školní inspekci

DLOUHÉ 19. STOLETÍ CO VŠE JSME PROBRALI? Nyní se tedy pokusíme vydolovat z vašich hlav to, co jsme v tomto období všechno probrali ve světových dějinách šlo o především o kapitoly v českých dějinách jsme se zmiňovali hlavně o vznik USA a válka Severu proti Jihu revoluci roku 1848 Velká francouzská revoluce nástupu Františka Josefa I. na rakouský trůn Napoleonské války Bachovském absolutismu revoluce let 1848 – 1849 Rakousko – uherském vyrovnání sjednocení Německa a Itálie boji za všeobecné a rovné volební právo v učivu o životě tehdejší společnosti pak o průmyslové revoluci kolonialismu situaci ve světě na počátku 20. století na začátku na konci

DLOUHÉ 19. STOLETÍ RUČNĚ STRUČNĚ – CO JE CO? Vznik USA a Válka Severu proti Jihu událost, po níž od roku 1776 získalo 13 kolonií nezávislost na Velké Británii americká občanská válka mezi severními státy Unie a jižními státy Konfederace Velká francouzská revoluce občané mohou poprvé svobodně rozhodovat o svém osudu, heslo „volnost, rovnost, bratrství“ Napoleonské války francouzský císař dobývá Evropu až do svého Waterloo revoluce let 1848 - 1849 celoevropská snaha o demokratizaci poměrů v absolutistických monarchiích

DLOUHÉ 19. STOLETÍ RUČNĚ STRUČNĚ – CO JE CO? nástup Františka Josefa I. na rakouský trůn po událostech roku 1848, na trůnu vydržel až do roku 1916 Bachovský absolutismus rakouský ministr vnitra Alexander Bach nastoluje tuhý režim potlačující svobodu Rakousko – uherské vyrovnání Rakousko po vojenských porážkách poskytuje „zadostučinění“ Maďarům, vzniká Rakousko- Uhersko sjednocení Německa a Itálie zformování dvou evropských velmocí ve druhé polovině 19. století

DLOUHÉ 19. STOLETÍ RUČNĚ STRUČNĚ – CO JE CO? boj za všeobecné a rovné volební právo snaha o možnost volit pro všechny a o to, aby měl každý hlas stejnou válku průmyslová revoluce průmysl se od 19. století stává hlavním hospodářským odvětvím vyspělých států kolonialismus velmocenské státy získávají území v Africe, Asii atd. (zisk pracovních sil, surovin…) situace na počátku 20. století „doba těhotná válkou“, formování mocenských bloků

válka Severu proti Jihu DLOUHÉ 19. STOLETÍ ÚKOL Č. 1 Přiřaďte k uvedeným obrázkům události z nabídky uvedené ve vašem pracovním listu pád Bastily průmyslová revoluce kolonialismus válka Severu proti Jihu Napoleonské války

DLOUHÉ 19. STOLETÍ ÚKOL Č. 2 Do svých pracovních listů vyplňte následující doplňovačku a vysvětlete pojem, který vám vyšel v tajence

DLOUHÉ 19. STOLETÍ ÚKOL Č. 3 Vyznačte do časové osy ve vašich pracovních listech události, které máte v nabídce pád Bastily 1789 porážka Napoleona u Waterloo - 1815 nástup F. J. I: na trůn - 1848 sjednocení Německa - 1871 začátek první světové války 1914

DLOUHÉ 19. STOLETÍ ÚKOL Č. 4 Doplňte požadované údaje ke grafům o průmyslové revoluci ve vašich pracovních listech Zaměstnanost obyvatelstva vyspělých států v hospodářských odvětvích (%) Počet obyvatel největších československých měst (v tis.) Růst těžby uhlí v našich zemích (v mil. tun) 2013: 1,246 378 463 167 zemědělství průmysl ostatní obchod a doprava PRAHA BRNO BRATISLAVA PLZEŇ

DLOUHÉ 19. STOLETÍ ÚKOL Č. 5 Doplňte k fotografiím jména osobností, které jsou na nich vyobrazeny Napoleon Bonaparte František Josef I. Abraham Lincoln

DLOUHÉ 19. STOLETÍ splnili jsme cíl hodiny? upevnění ve vzájemných souvislostech jak, kde, čím? Hodnocení: nebo schopnost vědomosti aplikovat, analyzovat a hodnotit Kde, v jakých případech? Hodnocení: nebo vytvoření individuálního názoru na události v tomto období a jeho obhajoba argumenty např. jak hodnotit roli Napoleona v absolutistické Evropě počátku 20. století?

DLOUHÉ 19. STOLETÍ - OPAKOVÁNÍ PROBRANÉ LÁTKY zdroje ČORNEJ P.;ČORNEJOVÁ I.; PARKAN F.; KUDRYS M.. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: SPN, 2010, ISBN 978-80-7275-382-8. AUTOR NEUVEDEN. MS Office [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný pod licencí MS Office 2010 na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=basketbalita&ex=1#ai:MC900242167| VACULÍK, Jaroslav. Obecné dějiny novověku IV. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, ISBN 80-210-2185-3. DEBELLE, Alexandre. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Day-of-the-tiles.jpeg AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WWImontage.jpg AUTOR NEUVEDEN. uhk.cz [online]. [cit. 2.3.2014]. Dostupný na WWW: http://lide.uhk.cz/pdf/ucitel/petrija2/p%C5%99edn%C3%A1%C5%A1ka_%C4%8D_6.htm HOUËL, Jean-Pierre. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prise_de_la_Bastille.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:American_Civil_War_Montage_2.jpg AUTOR NEUVEDEN. vpravoblog.cz [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://vpravo.blog.cz/0705/prumyslova-revoluce VERNET, Horace. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Napoleon_friedland.jpg RAMA. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marchands_d%27esclaves_de_Gor%C3%A9e-Jacques_Grasset_de_Saint-Sauveur_mg_8526.jpg AUTOR NEUVEDEN. MS Office [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný pod licencí MS Office na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=k%C5%99%C3%AD%C5%BEovka&ex=1#ai:MP900385328 JÍLEK, Tomáš; DOHNAL, Miloň; BUTVINOVÁ, Marta. Dějepis pro 7. ročník ZŠ. Praha: SPN, 1985, ISBN NEUVEDENO. DAVID, Jacques-Louis. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jacques-Louis_David_017.jpg BLAAS, Julius Von. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kaiser_franz.jpg GARDNER, Alexander. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Abraham_Lincoln_head_on_shoulders_photo_portrait.jpg

DLOUHÉ 19. STOLETÍ UŽ KONČÍ… DĚKUJI ZA POZORNOST.