Skutečná velikost úsečky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva užívá místo S2 název H
Advertisements

Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
Těleso s podstavou v obecné rovině – kótované promítání
Krychle ABCDA´B´C´D´s podstavou ABCD v obecné rovině a
Deskriptivní geometrie
V otočení vidíme útvary ležící v dané rovině ve skutečné velikosti !
Otáčení roviny.
Vzájemná poloha přímek
Soňa Korandová M-Tv, 3. Ročník
Deskriptivní geometrie
Volné rovnoběžné promítání
Obecně můžeme řešit takto:
Obecné řešení jednoduchých úloh
Otočení roviny do průmětny
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Volné rovnoběžné promítání - úvod
2.přednáška Mongeova projekce.
Středové promítání na jednu průmětnu
Střední škola stavební Jihlava
Zobrazování - základy..
Stopníky přímky Stopníky jsou průsečíky přímky s průmětnami. z
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
X. Spádové přímky roviny
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Úsečka Ve skutečné velikosti se úsečka zobrazí jen tehdy, leží-li v rovině rovnoběžné ( totožné) s průmětnou p nebo n. To znamená, že pokud je půdorys.
Pravoúhlá axonometrie
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Kótované promítání – zobrazení roviny
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Vzájemná poloha dvou přímek
Pravoúhlé promítání na dvě navzájem kolmé průmětny
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Skutečná velikost úsečky
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
XVIII. Opakování Základní úlohy MP
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Kótované promítání.
Skutečná velikost úsečky
Hlavní přímky roviny (Mongeovo promítání)
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Obecné řešení jednoduchých úloh
Vybrané promítací metody
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Transkript prezentace:

Skutečná velikost úsečky Autor: Mgr. Lenka Doušová

Základy pravoúhlého promítání na dvě k sobě kolmé průmětny Anotace Tematický okruh Základy pravoúhlého promítání na dvě k sobě kolmé průmětny Anotace Studenti 3. ročníku, obor Technické lyceum, předmět Deskriptivní geometrie, Zjišťování skutečné velikosti úseček v prostoru. Princip sklápění. Seznámení s konstrukcí sklopených průmětů. Metodický pokyn Je nutný komentář vyučujícího k obrázkům a také kontrola práce studentů. Druh materiálu prezentace Datum tvorby 25. 10. 2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DS1_2 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Skutečná velikost úsečky V pravoúhlém promítání na dvě k sobě kolmé průmětny se úsečky v obecné poloze nezobrazují ve skutečné velikosti. Průmět úsečky je vždy kratší než skutečná velikost úsečky. V případě, kdy je úsečka rovnoběžná s některou z průměten, je její průmět stejný, jako její skutečná velikost. Skutečnou velikost úsečky zjišťujeme sklápěním do některé z průměten. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

sklápění v prostoru sklápění do půdorysny EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Sklápění do půdorysny: sestrojíme kolmice k 1. průmětu úsečky v jeho koncových bodech na tyto kolmice naneseme z-ové souřadnice těchto bodů a označíme je jako sklopené průměty – např. (A) sklopené průměty koncových bodů spojíme čerchovanou čarou Sklápění do nárysny: sestrojíme kolmice k 2. průmětu úsečky v jeho koncových bodech na tyto kolmice naneseme y-ové souřadnice těchto bodů a označíme je jako sklopené průměty – např. (A) sklopené průměty koncových bodů spojíme čerchovanou čarou Sklopené průměty jsou vždy vytaženy čerchovanou čarou!!! EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Př. Určete skutečnou velikost úsečky užijte sklápění do půdorysny. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Př. Určete skutečnou velikost úsečky užijte sklápění do nárysny. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Použité zdroje: KORCH; MÉSZÁROSOVÁ. Deskriptivní geometrie Použité zdroje: KORCH; MÉSZÁROSOVÁ. Deskriptivní geometrie. Praha: SNTL, 1987, ISBN 04-718-87. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154