Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Objem a povrch kvádru a krychle
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A11M3_Slovní úlohy
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
s přechodem přes základ
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
MATEMATIKA Z PAŘEZOVÉ CHALOUPKY
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pořadí obrázků – domeček
Převody délky MATEMATIKA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
Druhá mocnina a odmocnina
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Určujeme povrch krychle a kvádru
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Matematika + opakování a upevňování učiva
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Převody – jednotky délky
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Transkript prezentace:

Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 1 TE 3 TI 4 KA 5 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 a nepřeskakujeme základ. 17 - 5 = 12 + 5 = 17 2 10 7 12 13 - 3 = n 13 - 3 = n = 10 13 n 6 o 3 větší než n 11 15 18 - 4 = 2 Téma Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 je druhým aritmetickým tématem kolekce Druháci a matematika. Je zaměřeno na opakování a prohloubení učiva. Prohloubením je zde vztah o n větší. Toto téma by se mělo prolínat s druhým geometrickým tématem Vyznačujeme body. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. s hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autorkou obrázků je Marie Janků . Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Sčítání, odčítání 1. 2. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 3. 12 + 5 = 17 17 - 5 = 12 10 + 6 = 16 16 - 6 = 10 2 10 7 10 11 + 4 = 15 15 - 4 = 11 Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné knoflíky v mřížce, na hrací dráze a pomocí diagramů. 13 + 6 = 19 19 - 6 = 13 8 + 10 = 18 18 - 8 = 10 6 + 13 = 19 19 - 13 = 6 10 + 8 = 18 18 - 10 = 8

Znázornění sčítání a odčítání 17 - 3 = 8 + 6 = 1. 14 14 17 + 2 = 15 - 8 = 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 2. 19 7 5 + 8 = 17 - 5 = 13 - 10 = 3. a 2. Příklady znázorněte v mřížce a na hrací dráze. Vypočítejte je. 3. Příklady znázorněte diagramy. 12 3 13 12 5 10 3 8 5 17 13 13

Přičítání k deseti 1. 11 20 13 14 12 16 17 18 19 15 10 1 8 10 5 10 10 7 10 3 10 10 10 6 10 2 10 9 10 4 10 + 3 = 10 + 10 = 10 + 1 = 10 + 2 = 10 + 6 = 10 + 9 = 5 + 10 = 8 + 10 = 2. 16 13 11 20 19 15 12 18 10 + 5 = 10 + 8 = 10 + 7 = 10 + 4 = 1 + 10 = 7 + 10 = 3 + 10 = 2 + 10 = 11 13 15 12 18 17 14 18 - 8 = 20 - 10 = 10 - 10 = 12 - 10 = 4 + 10 = 6 + 10 = 9 + 10 = 0 + 10 = 16 19 14 10 2 14 - 4 = 17 - 7 = 19 - 9 = 17 - 10 = 15 - 10 = 16 - 10 = 11 - 10 = 13 - 3 = 10 6 1 5 7 16 - 6 = 15 - 5 = 12 - 2 = 11 - 1 = 13 - 10 = 19 - 10 = 18 - 10 = 14 - 10 = 10 3 9 8 4 1. Rozložte dvouciferná čísla na desítku a jednotky. 2. Příklady vypočítejte.

Přičítání k dvoucifernému číslu 1. 2. 12 + 5 = 17 17 - 5 = 12 12 + 3 = 15 15 - 3 = 12 5 + 12 = 17 17 - 12 = 5 3 + 12 = 15 15 - 12 = 3 13 + 5 = 18 - 4 = 18 18 - 5 = 13 14 14 + 4 = 18 3. 13 + 2 = 17 + 2 = 12 + 4 = 14 + 3 = 15 + 1 = 15 + 2 = 11 + 3 = 12 + 6 = 16 15 18 19 17 14 15 + 4 = 11 + 8 = 12 + 7 = 13 + 3 = 13 + 4 = 18 + 1 = 16 + 3 = 14 + 1 = 19 16 17 15 15 - 4 = 15 + 3 = 11 + 5 = 17 + 1 = 14 + 4 = 20 - 9 = 17 - 4 = 19 - 6 = 13 18 16 11 15 - 2 = 18 - 4 = 17 - 3 = 19 - 3 = 13 - 1 = 16 - 4 = 18 - 5 = 14 - 3 = 13 12 11 14 16 16 - 2 = 20 - 7 = 19 - 3 = 12 - 1 = 14 - 2 = 17 - 2 = 18 - 3 = 19 - 7 = 11 14 13 16 12 15 1. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné knoflíky v mřížce. (Čtvrtý příklad, tj. odčítání dvouciferného čísla, je zde uváděn pouze pro informaci.) 2. Znázorněte příklady sčítání (odčítání) v mřížce a zapište i příklad odčítání (sčítání) takto znázorněný. 3. Vypočítejte.

Rovnice 17 v 10 16 S 4 a 8 7 1. 10 + v = 16 16 - v = 10 s + 4 = 17 17 - s = 4 a - 7 = 8 8 + 7 = a v + 10 = 16 16 - 10 = v 4 + s = 17 17 - 4 = s a - 8 = 7 7 + 8 = a v = 6 16 - 10 = 6 17 - 4 = 13 a = 15 8 + 7 = 15 s = 13 m + 2 = 16 k - 9 = 9 13 - 3 = n 2. n 3 m 2 9 9 13 16 k Zapište rovnice znázorněné diagramy a vyřešte je. Rovnice znázorněte diagramy a vyřešte je. 13 - 3 = 10 16 - 2 = m 9 + 9 = k n = 10 16 - 2 = 14 9 + 9 = 18 m = 14 k = 18

Jana napsala a vypočítala 14 příkladů. Udělala 3 chyby. Aplikovaná úloha Jana napsala a vypočítala 14 příkladů. Udělala 3 chyby. Kolik příkladů vypočítala správně? Příklady Všechny...... Chyby......... Správně...... Přečtěte si úlohu. Najděte a opravte chyby v příkladech. Doplňte stručný záznam a úlohu vyřešte. 3 s + 3 = 14 s 14 14 14 - 3 = s 3 14 - 3 = 11 s s = 11 Jana vypočítala správně .......... příkladů. 11

Červených je 12. Modrých je o 3 více než červených. O n více 12 Červených je 12. Modrých je o 3 více než červených. Červených je 12. Je jich o 3 méně než modrých. Kolik je modrých kroužků? 3 12 Nakreslete o 3 modré kroužky více, než je červených kroužků. Vyznačte dvojice červený kroužek – modrý kroužek. Vypočítejte, kolik je modrých kroužků. 15 3 < 12 15 12 + 3 = 15 Modrých kroužků je 15.

Červených je 18. Modrých je o 2 méně než červených. O n méně 18 Červených je 18. Modrých je o 2 méně než červených. Kolik je modrých kroužků? Červených je 18. Je jich o 2 více než modrých. 2 < 2 16 16 Nakreslete o 2 modré kroužky méně, než je červených kroužků. Vyznačte dvojice červený kroužek – modrý kroužek. Vypočítejte, kolik je modrých kroužků.   16 18 - 2 = 16 Modrých kroužků je 16.

Červených kuliček je o 4 méně než modrých kuliček. O kolik více, méně 10 14 Červených je 10. Modrých je 14. O kolik méně je červených než modrých? O kolik více je modrých než červených? 10 14 - 10 = 4 4 Vyznačte dvojice červená kulička – modrá kulička. Vyznačte diagramem modré kuličky, které jsou ve dvojici s červenou kuličkou. Kolik jich je? Vyznačte diagramem modré kuličky, které nejsou ve dvojici. Kolik jich je? Kterých kuliček je více? O kolik?   14 10 > < 4 Červených kuliček je o 4 méně než modrých kuliček. 4 Modrých kuliček je o 4 více než červených kuliček.

Ukazujte na hrací dráze (řadě čísel) a doplňte tabulky. O n větší, menší r o 3 menší než r 7 5 3 4 10 15 17 9 8 13 19 6 o 3 větší než n n 1 2 11 20 14 12 16 18 Ukazujte na hrací dráze (řadě čísel) a doplňte tabulky. s o 1 větší než s Ukazujte na hrací dráze číslo v prvním řádku tabulky a číslo o 3 větší (o 3 menší, o 1 větší). Tabulky doplňte.

Rozklad čísla 10 1. 2. 10 = 7 + n 10 = 4 + v 10 = 9 + s 10 = 3 + r 0 + 10 10 = 7 + n 10 = 4 + v 10 = 9 + s 10 = 3 + r 10 - 7 = n 1 + 9 3 = n 2 + 8 3 + 7 10 - 4 = v 4 + 6 6 = v 5 + 5 6 + 4 10 - 9 = s 1.Vybarvujte červeně a modře kuličky na počítadle. Jinak na každém drátu. Na prvním drátu všechny kuličky vybarvěte modře. Zapište, jak jste vybarvili 10 kuliček v každé řadě. Rozložte číslo 10. 2. Vyřešte rovnice. 7 + 3 1 = s 8 + 2 9 + 1 10 - 3 = r 10 + 0 7 = r

Věra si koupila koláč za 4 Kč. Platila desetikorunou. Aplikovaná úloha (10 Kč) 10 = 5 + u 10 = 1 + a 10 = 6 + m 10 = 8 + p 10 = 2 + z 1. 10 - 5 = u 10 - 1 = a 10 - 6 = m 10 - 8 = p 10 - 2 = z 10 - 5 = 5 10 - 1 = 9 10 - 6 = 4 10 - 8 = 2 10 - 2 = 8 5 = u 9 = a 4 = a 8 = z 2 = p 10 Kč 4 Kč Věra si koupila koláč za 4 Kč. Platila desetikorunou. Kolik korun jí prodavačka vrátila ? 2. 1 Koláč ...... Kč. Zaplaceno ...... Kč. Vráceno ..... Kč. 4 v + 4 = 10 10 v = 10 - 4 v v = 6 Vyřešte rovnice. Přečtěte si úlohu, doplňte její stručný záznam a vyřešte ji. v 4 10 Prodavačka vrátila Věře ___ Kč. 6

Každé z dětí má na svačinu 10 Kč a každé si v automatu koupí Desetikoruna Každé z dětí má na svačinu 10 Kč a každé si v automatu koupí dvě věci. Co si mohou vybrat? Co si vybral Pavel ke koláči za 6 Kč? Jirka měl chuť na paštiku. Mohl si k ní koupit bagetu? 10 Kč 2 Kč 1 Kč 3 Kč 4 Kč 5 Kč 7 Kč Sýr 9 Kč Jogurt 6 Kč 8 Kč Paštika Sušenky Spojte čarami s desetikorunou vždy dvě věci, které si děti za desetikorunu mohly koupit.

Aplikovaná úloha (hodiny) Vyučování začíná v 8 hodin. V 10 hodin půjdou žáci 3. třídy na plavání. Kolik hodin se budou učit? Vyučování začíná v ___ hod. Plavání začíná v ____ hod. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 Učení ___ hod. 1. 8 10 u 8 + u = 10 1. Úlohu znázorněte na řadě čísel a vyřešte ji. 2. Vypočítejte. u = 10 - 8 2 Žáci 3. třídy se budou učit ...... hodiny. u = 2 2. + 3 + 4 + 9 - 7 10 +10 + 2 - 5 8