METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0007 Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: WRITING
WRITING Productive skills – dovednosti, které žáci vytvářejí – produkují mluvením nebo psaním
Základní postup při výuce procesu psaní Motivace žáků Vytváření společných námětů a návrhů Plánování společné osnovy psaného textu Příprava prvních poznámek Napsání prvního konceptu (draft) Společná i individuální oprava (případně vytvoření druhého konceptu – re-draft) Dokončení produktu – písemný projev dle zadání
Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2) Naplánovat si psaní dle pokynů a zadání učitele Napsat koncept Písemně se vyjadřovat jasně a jednoznačně Používat správné gramatické a mluvnické struktury Používat slovní zásobu dle rozsahu příslušné úrovně
Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2) Dodržet základy syntaxe včetně interpunkce Lineárně dodržovat osnovu textu Dodržovat zadaný slohový útvar Správně používat FORMAL a INFORMAL language – dle typu zadání
TYPY PÍSEMNÝCH PROJEVŮ OSOBNÍ poznámky, nákupní seznamy, diář… básně, příběhy, rýmy, písně psaní poznámek, pomocných učebních textů, eseje, obsahy
TYPY PÍSEMNÝCH PROJEVŮ VEŘEJNÉ formální i neformální dopisy, různé druhy formulářů, žádosti SPOLEČENSKÉ pozvánky, poděkování, blahopřání, kondolence, gratulace, instrukce pro přátele, rodinu RŮZNÉ životopisy, obchodní korespondence, reklamy, nabídky, smlouvy, zprávy, memoranda, plakáty, žádosti