ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Abiotické podmínky života
Životní podmínky organizmů
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Přechod rostlin na souš
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Krajina a životní prostředí
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
LES ŘASY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Atmosféra Země a její složení
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vznik a vývoj atmosféry Země
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Země a život, vývoj života
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Součásti neživé přírody
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor: MGR. OLGA FILÍPKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_1259_ŽIVOTNÍ_PODMÍNKY_ŽIVÝCH_ORGANIZMŮ Téma: Výklad- voda, vzduch, světlo a teplo, půda Číslo projektu:   CZ.1.07/1.4.00/21. 2975 Zkopíruj si logo EU do své práce Anotace:  

Anotace Tato prezentace je určena k výkladu látky v předmětu člověk a jeho svět pro žáky 4. třídy. 4.list: Skupiny do kterých třídíme organizmy. 5.list: Životní podmínky živých organizmů. 6. -7.list: Skupenství a význam vody. 8.-10.list: Složení vzduchu a zajímavosti o vzduchu. 11.list: Význam tepla a světla pocházejícího ze Slunce. 12.list: Význam půdy. 13.list: Přizpůsobení rostlin, hub a živočichů různým oblastem a nadmořským výškám.

Datum vytvoření: 26.7. 2013 Klíčová slova: voda, vzduch, světlo a teplo, půda, dusík, kyslík, oxid uhličitý, atmosféra, ozonosféra, ozon, chlorofyl, fotosyntéza, humus

Životní podmínky živých organizmů Živé organizmy třídíme do tří skupin: 1. Rostliny 3.Živočichové 2. Houby

Životní podmínky živých organizmů: Voda Vzduch Světlo a teplo Půda

Voda plynném pevném kapalném Je přítomna všude kolem nás. Povídej, kde všude je voda. V jakých skupenstvích může být voda? plynném pevném kapalném

Ve vodním prostředí se před asi 4 miliardami let začaly vyvíjet živé organizmy. Ve vodě se rozpouští různé živiny, které pak rostliny přijímají svými kořeny. Bez vody by nemohl existovat život na Zemi. Čistotu vody musíme chránit. Zopakujte koloběh vody v přírodě.

Vzduch Je tvořen směsí plynů: dusíku kyslíku oxidu uhličitého vodních par a nečistot Dusík tvoří největší část vzduchu, ale nelze ho dýchat. Kyslík podporuje hoření a je nezbytný pro dýchání. Do ovzduší se dostává prostřednictvím zelených rostlin. Oxid uhličitý vzniká hořením. Vydechují ho živočichové a je živinou pro rostliny.

Vzduch Tvoří obal Země – atmosféru, která sahá až do výše 100km. Vzduch se ohřívá od zemského povrchu, který ohřívá Slunce. Nad pevninami se vzduch ohřívá rychleji než nad mořem a oceánem. Ohřátý vzduch je lehčí a proto stoupá vzhůru. Čím výše stoupáme, tím je vzduch řidší. Ve velkých výškách se používají dýchací přístroje.

Ve výšce 10 – 50 km je vrstva, která se nazývá ozonosféra Ve výšce 10 – 50 km je vrstva, která se nazývá ozonosféra. Tvoří ji zvláštní druh kyslíku, tzv. ozon. Ozon chrání organizmy na Zemi před škodlivým kosmickým zářením. V poslední době je tato vrstva porušována některými plyny a vznikají ozonové díry. Proto se před silným slunečním zářením musíme chránit. Jak se chráníme před slunečním zářením?

Teplo a světlo pochází od Slunce, které je v příznivé vzdálenosti od Země. Všechny zelené rostliny potřebují Slunce, protože potřebují jeho energii k výrobě zeleně listové – chlorofylu. Tomuto procesu se říká fotosyntéza. Pokud je zelená rostlina ve tmě, brzy ztratí zelenou barvu, chřadne, až uhyne.

Půda Tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry. Poskytuje životní prostředí rostlinám a živočichům. Půda vzniká rozpadávajícími horninami a mísí se s rozloženými zbytky těl rostlin a živočichů. Rozpadlá těla rostlin a živočichů tvoří humus – ten zvyšuje úrodnost půdy.

Životní podmínky rostlin, hub a živočichů se liší na různých místech Země. Na Zemi jsou oblasti se suchým a horkým prostředím nebo oblasti chladné trvale pokryté ledem a sněhem. I různá nadmořská výška mění životní podmínky pro rostliny a živočichy. Rostliny, houby a živočichové jsou těmto podmínkám přizpůsobeni.

Použité zdroje: Program Microsoft Office 2010