ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Advertisements

58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Trojčlenka
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
AUTOR: Martina Dostálová
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Graf nepřímé úměrnosti
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Graf nepřímé úměrnosti
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Graf nepřímé úměrnosti
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_16_Matematika pro 7.ročník_Přímá úměrnost Téma: Přímá úměrnost Vytvořeno: únor 2012 CZ.1.07/1.4.00/21.1921

Anotace Digitální učební materiál Přímá úměrnost je vhodný pro prezentaci při zavádění pojmu přímá úměrnost v sedmém ročníku základní školy. Je určen pro prezentaci na interaktivní tabuli. Materiál se věnuje zavedení definice a příkladům.

Přímá úměrnost

Příklad: Jedna žvýkačka stojí 3,50 Kč. Prodavači se nechce počítat, kolik má který zákazník platit a tak si vytvořil tabulku: Počet kusů 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Cena (Kč) 3,50 10,50 14 17,50 21 24,50 28 31,50 Martin si koupil dvě žvýkačky, Petra šest.

Kolikrát víc žvýkaček si koupila Petra? Kolik zaplatil za žvýkačky Martin? Kolik zaplatila za žvýkačky Petra?

Kolikrát víc žvýkaček si koupila Petra? Kolikrát víc zaplatila za žvýkačky Petra? Kolikrát je větší počet zakoupených žvýkaček, tolikrát je větší cena nákupu.

Hodnota x se zvětšuje 2krát. (počet kusů) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 y (Cena v Kč) 3,50 10,50 14 17,50 21 24,50 28 31,50 Hodnota y se zvětšuje 2krát.

Přímá úměrnost Je taková závislost proměnné y na proměnné x, pro kterou platí: Kolikrát se zvětší hodnota x, tolikrát se zvětší hodnota y Kolikrát se zmenší hodnota x, tolikrát se zmenší hodnota y Hodnoty x a y se mění ve stejném poměru.

Přímá úměrnost Říkáme, že proměnná y je přímo úměrná proměnné x.

Jedná se o přímou úměrnost? Ano Je vzdálenost obrazů dvou míst na mapě přímo úměrný vzdálenosti těchto míst ve skutečnosti? Je počet jablek na stromě přímo úměrný velikosti stromu? Je objem vody v litrech přímo úměrný její hmotnosti? Je hloubka jezera přímo úměrná jeho výměře? Je délka trasy ujeté v určitém čase přímo úměrná rychlosti auta? NE Ano NE Ano

Př. Překresli si tabulky do sešitu a doplň tak, aby zapsaná závislost y na x byla přímá úměrnost. 1 6 7 12 y 3 X 1 5 9 11 20 100 y 250

Konec 

Použité zdroje http://microsoft.com ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 2.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, 1998. 84 s. ISBN 80-7196-126-4. ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky pro 7. ročník základní školy. 1.vydání. Praha : Prometheus, 1999. 180 s. ISBN 80-7196-162-0.