Posmrtné masky faraónů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EGYPTSKÉ MUZEUM KÁHIRA Klik myší.
Advertisements

TUTANNCHAMON.
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Zuzana Medveďová Název:VY_32_INOVACE_D Téma:Šest žen Jindřicha VIII. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Rozd ě lení starov ě ký Egypt - rozlehlá oáza v povodí ř eky Nil (dlouhá a´ km a široká a´20 km) H orní Egypt (na jihu) Dolní Egypt (na severu.
Obrazy k inspiraci. Portrét neznámé ženy, snad manželky Francesca del Giocondo. Křehký úsměv portrétované podtrhuje technika malby, tzv. sfumato, která.
Tematická oblast Pražský groš Datum vytvoření Ročník 6. ročník osmiletého nebo 2. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
VY_32_INOVACE_36_Chodsko Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Mark Zuckerberg. Životopis Mark Elliot Zuckerberg se narodil 14. května 1984 a své dětství strávil v New Yorku. Vyrůstal v židovské rodině lékařů – otec.
1. Světová válka Odstrčil Petr. První světová válka před rokem 1939 známá jako Velká válka, nebo světová válka byl globální válečný konflikt probíhající.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_08_Hudba exotických kultur TémaHudba exotických kultur Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Český stát za vlády Lucemburků
Faraon Tutanchámon v Bruselu…
Památky Kladna. Památky Kladna Zámek Původně tvrz označována jako Hořejší 60.léta 16.stol vystavěná trojkřídlá patrová stavba Západní křídlo- kaple.
5000let př. n. letopočtem-3500l.př.n.l.
EGEJSKÁ OBLAST.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_08
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
STAROVĚK EGYPT A MEZOPOTÁMIE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Třicetiletá válka
RUDOLF II..
VY_32_INOVACE_D8.11 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: listopad 2011
VY_32_INOVACE_07_Literatura 19. století Romantismus
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_07_STAROVĚK - EGYPT
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Friedrich August von Stradonitz Kekule
Výtvarné umění starověkého Egypta
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Egypt VY_32_INOVACE_D Šablona
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kdo za to může? Ez 18,25-30.
zpracovaný v rámci projektu
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Nikol Schinková 2.A Karel IV..
On.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
EGEJSKÁ OBLAST.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
KAREL IV..
EVROPA 11. STOLETÍ.
Praha matka měst autor: Honza S. - 9.A.
Praha matka měst autor: Honza S. - 9.A.
Přechod od doby bronzové k železné
Označeno za nejlepší roku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
REVOLUCE ROKU 1848.
Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Anotace Materiál obsahuje prezentaci posledních vládnoucích Přemyslovců. Seznamuje i se vznikem a rozvojem měst. Určeno 4.ročníku. Pilotáž: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Baroko pro oko Čtvrtá třída v divadle.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Transkript prezentace:

Posmrtné masky faraónů Král Tutanchamón byl objeven v královské hrobce, uložen symbolicky ve třech rakvích, do sebe poskládaných, což nám připomíná triádu: tělo, duše a Duch. První dvě rakve z pozlaceného dřeva představují tělo a duši. Třetí zlatá rakev, bohatě vykládaná drahými kameny, představuje Ducha – nekonečnost bytí. Nádherná posmrtná maska zakrývala tvář mumie krále Tutanchamóna

Hadí síla a otevřené třetí oko jsou prezentovány na čele posmrtné masky v podobě kobry a hlavy supa. Sup je symbolem bohyně Eset, ochránkyně zemřelých. Zlaté, nádherně zdobené límce, které se králů, pokládaly kolem krku, jako součást posmrtné masky, umožňovaly královské duši opustit pozemské tělo. https://www.psychologiechaosu.cz/symboly-znameni/posmrtne-masky-faraonu/

Maska Agamemnóna

Emil Nolde (1867 – 1957) Všechny obrazy byly inspirovány umělcovou cestou na Papuu-Novou Guineu. Na tu se Nolde vydal společně se svou ženou Aldou v roce 1913 jako účastník lékařsko-zeměpisné expedice německého Říšského úřadu pro kolonie. Cílem dvouleté výpravy bylo zmapovat situaci obyvatelstva v Bismarckově souostroví, její členové však procestovali také Sibiř, Čínu, Indii a Egypt. Nolde měl během výpravy zhotovit kresby domorodců. Vznikl tak jedinečný soubor studií, akvarelů a maleb, které lze řadit mezi umělcovy nejlepší práce V rámci přípravy tehdy v berlínském Národopisném muzeu pečlivě studoval exotické masky a dřevěné figury.

Avignonské slečny

Karneval Benátky