Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _736 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _734 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
MATEMATIKA Variace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_758.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _732 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _728 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL ZÁKLADNÍ POJMY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _724 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_104.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _725 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_753.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
VARIACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Obrázek 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Permutace s opakováním
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Matematika Variace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX

Matematické vzdělávání Tematická oblast: Kombinatorika Předmět: Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_163 Jméno autora: Mgr. Drozdová Barbora Třída/ročník: IV. Datum vytvoření: 15.10.2012 Vzdělávací oblast: Matematické vzdělávání Tematická oblast: Kombinatorika Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: příklady na výpočet variací s řešením Klíčová slova: variace, uspořádané k-tice Druh učebního materiálu: pracovní list

Příklad 6. Urči kolik pěticiferných přirozených čísel, v jejichž zápisu jsou každé dvě číslice různé, je dělitelných pěti.

Příklad 7. Určete, kolika způsoby lze rozdělit 1. až 3. místo pro 10 chlapců a 5 dívek tak, aby mezi nimi byl aspoň jeden muž.

Příklad 8. K sešití deky, která je složena ze tří různobarevných svislých pruhů, jsou k dispozici barvy: bílá, žlutá, oranžová, červená a fialová. a) Urči počet dek, které z těchto barev sestavit b) Kolik z nich má modrý pruh? c) Kolik jich má modrý pruh uprostřed? d) Kolik jich nemá uprostřed červený pruh?

Příklad 9. Urči počet prvků, z nichž lze utvořit a) 240 dvoučlenných variací b) dvakrát více čtyřčlenných variací než trojčlenných variací

Příklad 10. Kolik je možných výsledků, jestliže utkání neskončilo nerozhodně a žádné z obou mužstev nevstřelilo více než 20 a méně než 10 branek.

Příklad11. Kolik telefonních čísel přichází v úvahu, jestliže je šestimístné, začíná sedmičkou, je dělitelné 25 a neobsahuje žádné dvě stejné číslice.

Příklad 12. Zvětší-li se počet prvků o 2, zvětší se počet tříčlenných variací desetkrát. Urči původní počet prvků. b) o 150. Urči původní počet prvků.

Příklad 13. Ve Švambárii je státní poznávací značka osobního auta tvořena uspořádanou sedmicí jejíž první tři členy jsou písmena a další čtyři číslice. Určete,kolik poznávacích značek mají ve Švambárii k dispozici, mohou-li pro první část značky použít každé z 28 písmen.

Řešení: 6. V(4,9) +V(4,9) – V(3,8) 7. V(3,15) - V(3,5) 8. a) V(3,5) b) 3.V(2,4) c) V(2,4) d) V(3,5) -V(2,4) 9.a) V(2,n)=240 Počet prvků je 16. b) V(4,n)=2.V(3,n) Počet prvků je 5. 10. V(2,11) 11. 2V.(3,7) 12. a) řešíme soustavu rovnic: V(3,n)=y a V(3,n+2)=10y n=3 b) řešíme soustavu rovnic: V(3,n)=y a V(3,n+2)= y+150 n=5 13. V´(3,28).V´(4,10)

Literatura: Doc. RNDr. Emil CALDA, CSc.: Matematika pro gymnázia, kombinatorika, pravděpodobnost, statistika Doc. RNDr. Emil CALDA, CSc.:Matematika pro netechnické obory SOŠ a SOU 3. díl