Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

PLANIMETRIE.
Matematika Trojúhelník.
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Planimetrie TROJÚHELNÍKY.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním goniometrických funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují goniometrické.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Pythagorova věta.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o pravoúhlém trojúhelníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
8. ročník THALETOVA KRUŽNICE. ZÁKLADNÍ POJMY: k je kružnice sestrojená nad průměrem AB Úsečka AB je průměr kružnice k Bod S je střed kružnice k Bod S.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POZNÁMKY ve formátu PDF
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy Číslo DUM: III/2/MAT/2/1/1-20 Vzdělávací předmět: Matematika Tematická oblast: Matematika a její aplikace Autor: Alena Čechová Anotace: Žák si zopakuje učivo o trojúhelníku Procvičovací hodina Klíčová slova: Trojúhelník, Pythagorova věta, obvod a obsah trojúhelníku, příčky v trojúhelníku Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a testy. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 6., 7.,8. a 9. ročníku Datum vzniku DUM: 25.5.2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.

Testy - trojúhelník

Test č. 1 Jak dělíme trojúhelníky podle délek stran? Jak dělíme trojúhelníky podle velikosti vnitřních úhlů? Jaký je součet vnitřních úhlů v libovolném trojúhelníku? Jaký je součet vnějších úhlů v libovolném trojúhelníku? Jaký vzorec používáme pro výpočet obsahu trojúhelníku? Jaký vzorec používáme pro výpočet obvodu trojúhelníku? Jaké příčky v trojúhelníku znáš? Jak zní pravidlo pro trojúhelníkové nerovnosti?

Řešení testu č. 1  

Test č. 2 1/ Co to je výška? Výška je kolmice spuštěná z bodu na protější stranu. Výška je kolmice spuštěná z vrcholu na protější stranu. Výška je spojnice vrcholu a středu protější strany. 2/ Co to je těžnice? Těžnice je spojnice bodu a středu protější strany. Těžnice je kolmice spuštěná z vrcholu na protější stranu. Těžnice je spojnice vrcholu a středu protější strany.

3/Kde leží střed kružnice opsané v ostroúhlém trojúhelníku? Vně trojúhelníku Uvnitř trojúhelníku Ve středu některé ze stran trojúhelníku 4/ Kde leží střed kružnice opsané tupoúhlého trojúhelníku? 5/ Kde leží střed kružnice opsané pravoúhlému trojúhelníku? Ve středu nejdelší strany trojúhelníku

Řešení testu č. 2 1/ b 2/ c 3/b 4/ a 5/ c

Test č. 3 - pravoúhlý trojúhelník 1/ Jak pojmenováváme strany v pravoúhlém trojúhelníku? 2/ Které strany v pravoúhlém trojúhelníku svírají pravý úhel? 3/ Která strana v pravoúhlém trojúhelníku leží proti pravému úhlu? 4/Jak zní Pythagorova věta? 5/ Jaké je matematické znění Pythagorovy věty? 6/ Může být pravoúhlý trojúhelník rovnoramenný? 7/ Může mít pravoúhlý trojúhelník 2 pravé úhly?

Řešení: 1/ Odvěsny, přepona 2/ Odvěsny 3/ Přepona 4/ Obsah čtverce sestrojeného nad přeponou pravoúhlého trojúhelníka je roven součtu obsahů čtverců sestrojených nad odvěsnami tohoto trojúhelníku. 5/ c² = a² + b² 6/ Ano 7/ Ne

Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.