Násobení a dělení číslem 5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
Advertisements

Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spo ř ilovAUTOR : Hana SlavíkováNÁZEV : VY_42_INOVACE_MATEMATIKA 5_30. Po č ítání s kilogramyTÉMA :Po č ítání s kilogramy Č.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_Inovace_4.3.4 Násobení a dělení 4 Matematika 3. ročník
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Početní operace v oboru přirozených čísel
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Sčítání desetinných čísel
Sčítání do 100 (s přechodem přes základ)
Početní výkony se závorkami
Procvičení a upevnění učiva
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Autor Název Téma Číslo projektu Anotace Plavská škola
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Sčítání do 100 (bez přechodu)
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Posuň čárku 2.
MATEMATIKA Z PAŘEZOVÉ CHALOUPKY
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_05_ Počítání do 5 Autor
Početní výkony s celými čísly: násobení
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Opakování 2. písemná práce
Matematické operace Velká násobilka.
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Matematické operace Velká násobilka.
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
20.1 Malá násobilka - násobení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika 2 Sčítání a odčítání do 20.
Sčítání a odčítání do sta
Transkript prezentace:

Násobení a dělení číslem 5 Matematika 2 Násobení a dělení číslem 5

Nauč se násobky čísla 5 zpaměti. 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 Které násobky čísla 5 zvířátkům chybí? 15, 50 , 5 , 35 , 0 , 25 chybí 20 , 5 , 50 , 10 , 35 , 15 chybí 0 , 45 , 15 , 5 , 30 , 40 chybí 0 x 5 = __ 0 : 5 = __ 1 x 5 = __ 5 : 5 = __ 2 x 5 = __ 10 : 5 = __ 3 x 5 = __ 15 : 5 = __ 4 x 5 = __ 20 : 5 = __ 5 x 5 = __ 25 : 5 = __ 6 x 5 = __ 30 : 5 = __ 7 x 5 = __ 35 : 5 = __ 8 x 5 = __ 40 : 5 = __ 9 x 5 = __ 45 : 5 = __ 10 x 5 = __ 50 : 5 = __ Znázorni příklady násobení a dělení pěti. 2 x 5 = 20 : 5 = 3 x 5 = 5 : 5 = 1 x 5 = 15 : 5 = 0 x 5 =

Vyřeš slovní úlohy. V obchodě mají 8 krabic s čokoládou. V každé krabici je 5 čokolád. Kolik čokolád je Ve všech krabicích? _______________________ ______________________________________________ ____________________________________________________________________ _ čokolády Tovární komín je vysoký 45 m. Náš dům je 5 krát nižší. Kolik m je vysoký náš dům? _______________________ ______________________________________________ _____________________________________________________________________

Vypočítej. K výsledkům napiš příklad. 2 x 2 = __ 15 : 5 = __ 9 x 2 = __ 9 x 4 = __ 9 : 3 = __ 25 : 5 = __ 0 x 3 = __ 16 : 4 = __ 8 : 2 = __ 2 x 7 = __ 32 : 4 = __ 4 x 6 = __ 10 x 5 = __ 20 : 2 = __ 7 x 3 = __ 3 x 5 = __ 0 : 3 = __ 36 : 4 = __ 25 = ___________________ 9 = ___________________ 16 = ___________________ 4 = ___________________ 10 = ___________________ 0 = ___________________ Vypočítej příklady se závorkami. Doplň znaménka. ( 12 + 9 ) : 3 = __ ( 6 x 3 ) + 5 = __ 5 x ( 48 – 40) = __ 100 – ( 5 x 8 ) = __ 62 – ( 35 : 7 ) = __ 5 x ( 15 – 6) = __ ( 2 x 6 ) + 60 = __ ( 4 x 0 ) + 54 = __ 4 : ( 10 : 5 ) = __ ( 12 : 2 ) x 4 = __ 16 2 = 14 35 5 = 7 8 4 = 2 9 4 = 36 40 3 = 37 2 0 = 0 40 5 = 8 50 5 = 45 7 5 = 12 21 3 = 24 Zahraj si již známou hru (připrav si karty s násobilkou do 50).

V prezentaci byly použity vlastní materiály.