Popis výukového materiálu Název: PowerPoint Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony PowerPoint klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím Animace, časování snímků Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ICT_I_S3_19 Popis výukového materiálu Název: PowerPoint Autor: Ing. Nikolov Nikolaj Datum: 10. 10. 2013 Obor: 65-41-L/1 Gastronomie Ročník: 2. ročník Předmět: ICT Anotace výukového materiálu 1. Znázornění postupu sestavení individuální prezentace žákem s využitím nástrojů a možností prezentačního programu 2. Nácvik dovedností používání jednotlivých šablon pro sestavování individuálních prezentací samotnými žáky při zpracování zadaného tématu
Animace a časování snímků: Na základě předešlých aktivit, kterými bylo sestavení osnovy (scénáře) prezentace a bylo přesně určeno postupné řazení snímků, můžeme přistoupit k dalšímu bodu a tím je nastavování animací v prezentaci. Na prvním místě je možné postupně rozhodovat: Zda je animace žádoucí 2. Zda bude animace prostupovat celou prezentací nebo se bude vyskytovat jen v dílčím snímku 3. Zda bude docházet k prolínání snímků jako na filmovém pásku
Animace Možností efektu: Jako jeden objekt – na celém snímku Všechny najednou – v na sebe navazujících snímcích Po odstavcích
Možností přidávání jsou následující: O přidávání animací Možností přidávání jsou následující: 1. Úvodní – slouží k navození atmosféry a je nutné je volit s ohledem na záměr autora uložený v osnově (ve scénáři) 2. Zvýrazňující text, obrázek, objekt, volně navazující na zvolené téma 3. Závěrečné – cílem je poDtržení sdělované myšlenky, postupu a citlivé ukončení prezentace
Animace s jejich časování Autor prezentace rozhoduje, kolik času poskytne divákovi (ne čtenáři) na shlédnutí dílčího snímku, tím zároveň určuje, kolik času mu dává na shlédnutí samotného obsahu nebo pouhé vnější formy (samotné animace, která je pouze podpůrnou aktivitou, při sestavování prezentace). Zde se dělá nejvíce chyb, že autoři v honbě za efektem upozadí obsah sdělení a nedovolí divákovi jej pochopit !!!
Časová osa Časování je nutné promýšlet i při vkládání dílčích objektů – vložené hudbě, videA, aby byla zachována časová osa – délka prezentace versus délka hudby, délka videa. Krácení časového sledu je nutno skloubit s množstvím použitého materiálu a časem diváka, zda je ochoten u toho vydržet !!!
Výstupy: Jakou úlohu plní v prezentaci animace? Jaký parametr animace je při každé prezentaci limitující? V čem dělají autoři prezentací nejvíce chyb při používání animací?
Dílčí úkol Sestavte datový soubor v powerpointu A) Vložte textové pole s textem části své prezentace s užitím jednoduché animace textu B) vložte obrázek s využitím prolínání textu a obrázku C) uložte datový soubor na domluvené uložiště s vyznačením třídy