Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

D OPRAVA V Č ESKÉ REPUBLICE VY_32_I NOVACE _13KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Polární pás.
Praha – hlavní město České republiky VY_32_Inovace_02KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Lesy mírného pásu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Podnebné pásy – tropický pás
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EVROPA JAKO JEDEN ZE SVĚTADÍLŮ
Polární oblasti.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Biomy.
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodní krajiny - test
Název projektu: Moderní škola
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_15_Z_POLOPOUŠTĚ
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace Anotace: Seznámení s přírodními krajinami Evropy - výklad spojený s aktivitou žáků při řešení zadaných úkolů, práce s mapou a učebnicí Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: leden 2012 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách v učebnici a na mapách Evropy Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: Evropa, tundra, les, step, subtropy Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 2,82MB

Rostliny a živočichové Evropy Zapiš si do sešitu: V závislosti na podnebí se v Evropě vytvořily oblasti s typickými rostlinami a živočichy: Polární pustiny a tundry Lesy Stepi Subtropická krajina Seznamte se s nimi!

1. Polární pustiny a tundry (nejsevernější Evropa) Brrr, tu je ale pořádná zima! Polární pustiny pokrývá sníh a led, v tundře rostou hlavně mechy a lišejníky. Zvířata –lední medvědi a sobi.

2. Lesy – jehličnaté nebo smíšené (sever a střed Evropy) Poznáš zvířata, která zde žijí? Zapiš si je do sešitu! Listnatý les Jé, tak tady se mi líbí! Jehličnatý les

3. Stepi (jihovýchod Evropy) Ve stepích v důsledku nedostatku srážek rostou hlavně traviny. Mnohé stepi jsou využívány jako pole. Jaké plodiny se zde nejvíc pěstují? Hledej v učebnici. Jejda, kam se ztratily stromy?

4. Subtropická krajina (jih Evropy) Stále zelené stromy a keře, pěstování oliv, citrusů a vinné révy Páni, krásně teploučko!

Daným číslům přiřaď správné názvy přírodních krajin 1 1 Polární pustiny, tundry 1 2 Jehličnaté lesy 2 2 Listnaté lesy 3 4 3 stepi 4 3 4 5 5 Subtropické krajiny 5

Vytvoř správné dvojice. Mechy, lišejníky stepi Citrusy,olivy tundry Jehličnaté a listnaté stromy subtropy lesy traviny

Použité zdroje HANNES GROBE. Greenland-ice sheet hg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Greenland-ice_sheet_hg.jpg NEUVEDEN. http://files.eskymak.webnode.cz [online]. [cit. 5.1.2012]. Dostupný na WWW: http://files.eskymak.webnode.cz/200000001-4777a48716/eskym%20rk.jpg Tundra coastal vegetation Alaska. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tundra_coastal_vegetation_Alaska.jpg Ursus maritimus in Alaska. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ursus_maritimus_in_Alaska.jpg JOOLZ. The Chase Wood - Newbury. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Chase_Wood_-_Newbury.jpg BERNARD LANDGRAF. Canis lupus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Canis_lupus.jpg MALENE. Brown bear. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brown_bear_%28Ursus_arctos_arctos%29_running.jpg TRAROTH. Silz cerf22. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Silz_cerf22.jpg FMICKAN. Feldhase. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Feldhase.jpg NEUVEDEN. http://www.mezistromy.cz [online]. [cit. 6.1.2012]. Dostupný na WWW: http://www.mezistromy.cz/userdata/fotografie/stromy_jehlicnate/jedle_belokora_6.jpg

Použité zdroje NEUVEDEN. http://botany.cz [online]. [cit. 6.1.2012]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/foto2/texas2.jpg GABOR LAJOS. Alfold. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alfold.JPG NEUVEDEN. http://spanelsko.kmori.eu [online]. [cit. 6.1.2012]. Dostupný na WWW: http://spanelsko.kmori.eu/foto/spanelsko-plaz.jpg NEUVEDEN. http://www.extenda.cz [online]. [cit. 2012-01-06]. Dostupný na WWW: http://www.extenda.cz/wp-content/gallery/olivy-a-olivovy-olej/manzanilla.jpg NEUVEDEN. http://www.branakdetem.cz [online]. [cit. 6.1.2012]. Dostupný na WWW: http://www.branakdetem.cz/img/produkty/full/1/5/15296.jpg Owoce Grejpfrut. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-11-08]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Owoce_Grejpfrut.jpg Europe topography map. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_topography_map.png

Metodický list Prezentace je součástí výkladu nového učiva Žáci aktivně pracují s mapou, učebnicí, řeší úkoly, zapisují do sešitu, uplatňují své vlastní poznatky a znalosti