Informace k PP2 a semináři

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Řízení lidských zdrojů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vzájemná hospitační činnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
KURIKULUM PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ 2
Západočeská univerzita v Plzni
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
3. Předškolní pedagog Požadavky na: KVALIFIKACI
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Pedagogická diagnostika
Evaluace v mateřských školách
Obecná didaktika ÚVOD.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Evaluace v mateřských školách
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Model intenzivní podpory
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Informace k PP2 a semináři Podzimní semestr 2016

Obsah PP2 Struktura PP2, požadavky na ukončení předmětu Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání 21.9. 5.10. – samostatná práce (RVP PV a Individualizace v PV, odborné časopisy) Cíle a obsah vzdělávání (kompetence, vzdělávací oblasti, Bloomova taxonomie) 21.9. a 26.10. Individualizace (typy inteligencí) 26.10. Organizace vzdělávání dětí předškolního věku v ČR, organizační formy 12.10. Lucie Grůzová Konstruktivistické přístupy 9.11. Motivace 16.11. Metody práce s dětmi, učení 19.10. Lucie Grůzová Podmínky vzdělávání 2.11. Lucie Grůzová Dokumentace školy, odborné časopisy 23.11. Vlastní hodnocení školy 30.11. Návaznost předškolního a základního vzdělávání 7.12.

Přinést anotace přečtených publikací (ne stejných jako do KPV1) - přiložit je do portfolia Záznam z pedagogické rady Hospitační záznamy Zkouška z PP2

Požadavky na zápočet SPP2 80% účast na seminářích Vypracování seminární práce „Recenze článku v odborném periodiku“ (30.12.2016 elektronicky), lze i ústně

Úkol pro samostatnou práci: Zjistit, jaké existují časopisy pro oblast předškolního vzdělávání (mateřské školy) a prostudovat jejich obsah, zaměření Zjistit, zda existují webové stránky pro oblast předškolního vzdělávání Seznámení s RVP PV Úkol pro samostatnou práci:

Úkoly: Nosit zápisy z praxí (deník praxe, hospitační záznamy) Ofotit RVP PV – mít na seminář vždy s sebou Poznámky z praxí, dotazy… řešit na seminářích (i z jiných předmětů – oborových didaktik) Nahlédnout do plánování TVP, pořídit jeho kopii, včetně hodnocení Pořídit 2 záznamy z hospitace (přetrvávající úkol z PPP1) Navštívit pedagogickou radu (přetrvávající úkol z PPP1) Alespoň jednou navštívit mateřskou školu v odpoledních hodinách (oběd, odpolední odpočinek…)