všechny animace a obrázky - archiv autora

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Dioda jako usměrňovač Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dioda jako usměrňovač ~
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Elektromagnetické jevy
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 2. část Ročník:3. Datum.
Základy Elektrotechniky
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektrický proud VY_30_INOVACE_ELE_ Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dvoucestný usměrňovač
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí o televizním digitálním vysílání. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku systému.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující organizační a technologická opatření pro bezpečný provoz elektrotechnických zařízení. Na osmi snímcích rozebírá.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_493_OŠETŘENÍ A REGENERACE VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace z elektrické trakce. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku elektrických trakčních.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace o členění ochran v elektrotechnice. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí elektrické instalace za elektroměrem. Na osmi snímcích rozebírá základní problematiku bytových.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základy elektrotechniky Jednoduché obvody s harmonickým průběhem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Můstkový usměrňovač, řízené usměrňovače
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
VY_32_INOVACE_13_Polovodičová dioda
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
všechny animace a obrázky - archiv autora
všechny animace a obrázky - archiv autora
všechny animace a obrázky - archiv autora
Digitální učební materiál
všechny animace a obrázky - archiv autora
VYS_32_INOVACE_485_Chemické a fyzikální vlastnosti vlasů NÁZEV ŠKOLY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Pracovní třídy zesilovačů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
všechny animace a obrázky - archiv autora
všechny animace a obrázky - archiv autora
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Střídavý proud - 9. ročník
všechny animace a obrázky - archiv autora
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

všechny animace a obrázky - archiv autora Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0891 Číslo materiálu VYS_32_INOVACE_20_Střední hodnota střídavého proudu Název školy Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná škola řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 Autor Ing. Václav Opatrný Tematický celek Elektrotechnika Ročník 1. ročník Datum tvorby 12.3. 2013 Anotace Metodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí o střídavém proudu. Na sedmi snímcích rozebírá základní problematiku střední hodnoty střídavého proudu. Snímky jsou doplněny odkazem na video s jednoduchým střídavým průběhem indukovaného napětí. Materiál je určen žákům k opakování učiva. Může být také použit při výkladu učiva, kdy žáci zapisují své postřehy do pracovních sešitů, které jim pak slouží k opakování látky.  Jednotlivé snímky lze promítat na plátno, lépe však na interaktivní tabuli. Test je určen pro bezprostřední opakování látky frontálně se všemi žáky nebo po skupinách. Při ověřování tohoto materiálu jsem raději preferoval jednotlivé žáky s pracovními listy pro zápis odpovědí. Zde pak může vyučující zvýrazňovačem označit správně zapsané odpovědi jinou barvou pak upozornit na chyby. Zápis odpovědí v pracovních listech si žáci následně uchovají. všechny animace a obrázky - archiv autora

Střední hodnota střídavého proudu Střední hodnoty střídavého proudu mají většinou význam pro usměrněný proud a napětí. Při určení její velikosti vycházíme z usměrněného průběhu střídavého proudu: Střední hodnota střídavého proudu se rovná myšlené hodnotě stejnosměrného proudu, která má stejné chemické účinky jako uvažovaný střídavý usměrněný proud. Imax + i Id i Dt t Do pracovního listu napište, zda průběh usměrněného střídavého proudu odpovídá jednocestnému nebo dvoucestnému usměrnění. Nakreslete blokové schéma usměrňovače, který umožňuje takovýto průběh usměrněného proudu. Pod blokové schéma usměrňovače překreslete naukové schéma skutečného usměrňovače. Napište vzorec pro střední hodnotu střídavého proudu tohoto usměrňovače. Napište vzorec pro střední hodnotu střídavého proudu u jednocestného usměrňovače Ploška s rozměry iDt vyjadřuje náboj, který prošel obvodem za dobu Dt. Obsah plochy ohraničené oběma půlvlnami a časovou osou odpovídá náboji, který prošel obvodem za dobu T. T Převedeme-li tuto plochu na obdélník se stejnou plochou, bude jeho šířka Id odpovídat střední hodnotě usměrněného střídavého proudu. Lze dokázat, že: 2 Imax Id = = 0,637 Imax p

Střední hodnota střídavého proudu 2 Spusťte video Pak klepnutím levého tlačítka myši vyvoláte otázky Video – http://youtu.be/yQ9bu8-8WuY Pokuste se do pracovního listu odpovědět na otázku ve videu. Ve videu je vidět, že analogový školní měřící přístroj i napěťová sonda u PC ukazovaly indukované napětí. Byl by průběh střídavého proudu shodný v případě odporové zátěže? U dynam se magnet nebo elektromagnet otáčí. Jakou konstrukční úpravou lze docílit harmonického průběhu indukovaného napětí? Protože se zabýváme střední hodnotou střídavého proudu, popište úpravu pokusu ve videu do takové podoby, aby připojený měřící přístroj ukazoval střední hodnotu střídavého průběhu proudu. (pozor, musíme uvažovat odporovou zátěž, můžete navrhnout elektrický obvod).

Pracovní list 1 Do pracovního listu napište, zda průběh usměrněného střídavého proudu odpovídá jednocestnému nebo dvoucestnému usměrnění. Nakreslete blokové schéma usměrňovače, který umožňuje takovýto průběh usměrněného proudu. Schéma: Odpověď:

Pracovní list 2 Do vymezeného prostoru překreslete naukové schéma skutečného usměrňovače. Napište vzorec pro střední hodnotu střídavého proudu tohoto usměrňovače. Napište vzorec pro střední hodnotu střídavého proudu u jednocestného usměrňovače

Pracovní list 3 Pokuste se odpovědět na otázku ve videu: Ve videu je vidět, že analogový školní měřící přístroj i napěťová sonda u PC ukazovaly indukované napětí. Byl by průběh střídavého proudu shodný v případě odporové zátěže? Pokud ano, tak proč? Odpověď: ……………………………………………………………………………………………………………………………………… U dynam se magnet nebo elektromagnet otáčí. Jakou konstrukční úpravou lze docílit harmonického průběhu indukovaného napětí? Odpověď: Protože se zabýváme střední hodnotou střídavého proudu, popište úpravu pokusu ve videu do takové podoby, aby připojený měřící přístroj ukazoval střední hodnotu střídavého průběhu proudu. (pozor, musíme uvažovat odporovou zátěž, můžete také navrhnout elektrický obvod).

Konec prezentace Všechny materiály a obrázky jsou z archivu autora.