Brain computer interface

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Brain computer interface. Co je BCI? BCI obecně BCI připojení, někdy nazývané i neurální připojení a nebo brain- machine připojení, je přímou komunikační.
Advertisements

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Lineární funkce a lineární funkce s absolutní hodnotou.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Název školyStřední škola hotelová Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Bc. Pavel Sedlák Název šablonyVY_32_INOVACE SAZ Název DUMuSAZ U.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Název: Pevné cykly Autor: Miloš Valík
Vznik střídavého proudu
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obrázky Ram Rom Nástupci ROM Počítačová pamět Obrázky Paměti Ram rom
Základní zapojení zesilovačů
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Jističe
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Další součástky s jedním přechodem PN
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Procvičení a upevnění učiva
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_12_INOVACE_EVH.2.Ste.29_Cerveny_satecku_kolem_se_toc
Stroje a zařízení - spoje
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_07 Škola:
Elektromagnetická slučitelnost
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kalorimetrie měření tepla
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
TRANZISTOROVÝ JEV.
Dopravní značky.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Brain computer interface

Co je BCI? BCI obecně BCI připojení, někdy nazývané i neurální připojení a nebo brain-machine připojení, je přímou komunikační cestou mezi lidským či zvířecím myšlením (mozkovou buňkovou kulturou) a externího zařízení. V jednosměrných BCI, počítač buď přijímá příkazy z mozku a nebo do něho vysílá signály (například na obnovení zraku), ale ne oboje současně. Dvojsměrné BCI by umožňovalo mozku a externím zařízením, výměnu informací v obou směrech, ale musí být nejprve úspěšně implantované a odzkoušené na zvířatech či člověku.

Ukázka přístroje

Příklad zapojení BCI

První obrázky utvořené přes BCI v roce 1984

Využití BCI

Experimenty

Použité zdroje: http://en.wikipedia.org http://www.lce.hut.fi/research/css/bci http://www.ibva.com http://www.youtube.com/watch?v=NIG47YgndP8