Starověk, Středověk, Novověk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VOLYNĚ a FAIR TRADE SŠ a JŠ – 1. Fairtradová škola Volyně - 3. Fairtradové město.
Advertisements

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Krajská konference EVVO Projekt Lísky-„Poctivě vyrobené“ a žákovská soutěž o fiktivní regionální firmu Barbora Hnátková Hana Ollerová ZŠ Vsetín,
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Pojem přeměna obchodní společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Tisková konference Informovaný spotřebitel
Marketing 6 Nástroje propagace.
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Mimoškolní aktivity dětí
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychologie reklama.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Vliv reklamy na společnost
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
reklama REKLAMA reklama
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Starověk, Středověk, Novověk Vývoj propagace Starověk, Středověk, Novověk

Charakteristika vývoje Neustálý vývoj Cílem je reagovat na vývoj prostředí Využití aktuální atmosféry ve společnosti Získání sympatií u spotřebitelů Ovlivněno technologickým pokrokem

Starověk Starověký Egypt a Řím Počátky propagace na prvních veřejných shromaždištích (lovci, rybáři, chovatelé dobytka, hrnčíři,…) - výměna úlovků a produktů Trh měl své místo, zboží v primitivních stáncích Existence vyvolávačů Propagační prostředky – nápisy na zdech domů Egypt – zavěšování zboží v dřevěných skříních Řím- vystavování zboží do dřevěných beden nebo proutěných košů, „první reklamní kancelář“ (doloženo vykopávkami z Pompejí)

Středověk Velké přesídlování národů (kolonizace) Rozšiřování obchodních cest, rozvoj trhu Rozvoj námořní dopravy Tržiště, prvotní obchodní síť Podle výrobků byly pojmenovány ulice (Rybné náměstí, Dřevěná ulice,…) Vznikaly první krámy, první vývěsní štíty Rozvoj byl brzděn cechovními a církevními nařízeními zakazující vyhledávat kupujícího Propagační prostředky – komunikace, podomní prodej, pomocníkem byla zvířata

Ondráš zabitý pro milenku. Vývěsní štít z Janovic. Olejomalba na dřevě Ondráš zabitý pro milenku. Vývěsní štít z Janovic. Olejomalba na dřevě. Přelom 18. a 19 . století

Novověk prudký rozvoj reklamy a propagace díky nástupu řemesel, manufaktur a rozvoji obchodu Využití vynálezů – knihtisk(1440) – základ pro tisk novin, plakátů, inzerátů, periodik 1468 – první český tisk knihtiskem – Kronika Trojanského Objevují se nápisy podél obchodních cest V 19. století se reklama oddělila od obchodu 20. století – reklama se začleňuje do komplexu marketingových aktivit

Ukázka kroniky Trojanského

Periodikum – tiskovina, která vychází opakovaně v pravidelných intervalech Tisk – způsob rozmnožování předlohy Inzerát – krátké textové či obrázkové sdělení (pomáhali nejen prodeji, ale i vyhledávání zločince) Propagace – cílené oslovení kupujícího, součást marketingového mixu (4P)

1609 – periodické tiskopisy ve Strasburgu 1686 – první tištěné noviny v Koruně české – „Ordinari Postzeitungen“ (Jan Arnolt) 1719 – první české noviny v Praze – Sobotní Pražské poštovské noviny – zprávy podobné inzerátům 17. – 18. století ve světě vznikají první týdeníky a deníky (Anglie, Francie) 1790 – vychází první český inzerát v novinách V. M. Krameria 1791 – první průmyslová výstava v Praze 1891 – Všeobecná zemská výstava v Praze

První český plakát byl dílem Vojtěcha Hynaise, který zval na Všeobecnou zemskou výstavu vPraze v roce 1891, dále pak plakát pro Národopisnou výstavu Československou z roku 1895 Pozn: 1. plakátovací sloup byl patentován v Londýně roku 1824)

Propagace v Československu do roku 1945 Na stejné úrovni jako v sousedních zemích Ovlivněna soutěží mezi podnikateli Pomáhala tuzemskému i zahraničnímu odbytu Propagační prostředky – vývěsní štíty, firemní nápisy, inzeráty, plakáty Významnou úlohu měli čeští výtvarníci – O. Menhart, A. Mucha, L. Marold, Z. Rykr, K. Teige)

Plakát k rakouskému pavilonu, 1900 plakát z roku 1909 zobrazující Maude Adamsovou jako Johanku z Arku

Propagace v Československu do roku 1945 1927 – mezník ve vývoji propagace, založení Reklamního klubu v Praze, který sdružoval reklamní poradce, obchodníky, továrníky, tiskaře a aranžéry Vznik samostatných reklamních kanceláří 1930 – objevily se první slogany (stručnost, vtipnost, dobrá úprava) Fa Baťa byla první firma, která uměla skvěle využít propagaci

Propagace v Československu po roce 1945 První tří roky v souladu se světem 1948 – znárodnění, vyvlastnění, zavedení centrálně řízených podniků – propagace ztrácí svůj osobitý význam Propagace nebyla potřeba, výběr zboží po válce omezen 1953 – první kroky obnovy propagace – vznik krajských aranžoven, krajských propagačních středisek (Pramen, Domácí potřeby, Merkur Praha,…)

Propagace v Československu po roce 1945 Reklama byla považována za buržoazní přežitek Socialistická reklama je informativní, kapitalistická je neseriózní a nátlaková 1957 – významných propagačním prostředkem televize, o rok později rozhlas Vznik Tuzexu – podnik zahraničního obchodu 1963 – propagační činnost usměrňována, vznik oboru Aranžér 70. – 80. léta – atmosféra poznamenána nástupem sovětského režimu, éra trhovců

Desing českých výrobců 60. – 70. let 1961 – 1964 TV Lotos Žehlicka ETA 211 – 60. léta

Ukázky reklamy

Propagace po roce 1989 Zánik velkých státních podniků Část vyvlastněných podniků se vrací původním majitelům Privatizace Silné konkurenční prostředí Aranžerské živnosti Vývoj počítačů, reklamních agentur Velkou úlohu hraje reklama v televizi Veletrhy, výstavy, propagační akce v místech prodeje, ochutnávky

Zdroj Nejlepší socialistické reklamy