Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Práce a energie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Souhrnné otázky, Světelné jevy
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Vy_32_Inovace_44_Zlomky Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Na které písmenko začíná obrázek?
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Optika ‒ lom světla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat ‒ návod pro použití Hru může hrát (test absolvovat) až osm družstev (hráčů). Kromě výpočtů může sehrát svoji roli i nejvhodněji zvolená strategie družstva. Družstvo (hráč) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 12 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Po kliknutí na tlačítko „zpět“ se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva, které danou otázku odpovědělo správně body, a to kliknutím na políčko tabulky v barvě družstva (v pořadí od prvního k dalším). Možná i varianta s odčítáním bodů za nesprávné odpovědi. V případě nesprávné odpovědi může dostat možnost odpovědi další družstvo. Otázky volí družstva střídavě. Ve hře vítězí družstvo, které má po vyčerpání všech otázek nejvyšší počet získaných bodů. Při rovnosti rozhodne „rozstřel“. Hra se může oživit i tím, že družstvo, které první pozná, co je na obrázku pod čísly otázek, získá „bonusové“ body. Tyto však může při nesprávné odpovědi i ztratit. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“. Autor@Šárka Macháňová

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Tabulka otázek Rozstřel Soutěžící (družstvo) č. 1: Soutěžící (družstvo) č. 2: 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12 1 2 3 4 Soutěžící (družstvo) č. 3: Soutěžící (družstvo) č. 4: 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 5 6 7 8 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12 9 10 11 12 Soutěžící (družstvo) č. 5: Soutěžící (družstvo) č. 6: 1 2 3 4 1 2 3 4 Obrázek 5 6 7 8 5 6 7 8 Rozstřel 9 10 11 12 9 10 11 12 Soutěžící (družstvo) č. 7: Soutěžící (družstvo) č. 8: 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12

Otázka číslo 1: Na obrázku je znázorněn lom paprsku na rozhraní dvou optických prostředí označených A a B. Které prostředí má větší optickou hustotu a ve kterém prostředí se šíří světlo větší rychlostí? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. A B Zpět Správná odpověď: Větší optickou hustotu má prostředí B, rychleji se šíří světlo v prostředí A.

Otázka číslo 2: Zpět Rozptylka Nakresli do schránky spojku, rozptylku nebo rovinné zrcadlo tak, aby po průchodu schránkou nastala zakreslená změna chodu paprsků, a doplň chod paprsků uvnitř schránek. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Rozptylka Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 3: Předmět je ponořený do nádoby s vodou. Zakresli do obrázku chod paprsku směřujícího z předmětu P do oka a označ úhly dopadu α a úhel lomu β. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. P P α β Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 4: Nakresli do schránky spojku, rozptylku nebo rovinné zrcadlo tak, aby po průchodu schránkou nastala zakreslená změna chodu paprsků, a doplň chod paprsků uvnitř schránek. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Rovinné zrcadlo Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 5: Do obrázku dokresli, kde se vytváří obraz vzdáleného předmětu u krátkozrakého oka, a čočku, kterou lze tuto vadu zmírnit. Pro správnou odpověď klikni dvakrát na smajlíka. Rozptylka Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 6: Nakresli do schránky spojku, rozptylku nebo rovinné zrcadlo tak, aby po průchodu schránkou nastala zakreslená změna chodu paprsků, a doplň chod paprsků uvnitř schránek. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Spojka Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 7: Urči vlastnosti obrazu úsečky vytvořené tenkou spojkou podle obrázku. Pro správnou odpověď klikni dvakrát na smajlíka. S F F´ F F´ S Skutečný, převrácený, zvětšený. Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 8: Urči vlastnosti obrazu úsečky vytvořené tenkou spojkou podle obrázku. Pro správnou odpověď klikni dvakrát na smajlíka. F F´ S F F´ S Skutečný, převrácený, zmenšený. Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 9: Nakresli do schránky spojku, rozptylku nebo rovinné zrcadlo tak, aby po průchodu schránkou nastala zakreslená změna chodu paprsků, a doplň chod paprsků uvnitř schránek. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Rovinné zrcadlo Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 10: A B A B Zpět Na obrázku je znázorněn lom paprsku na rozhraní dvou optických prostředí označených A a B. Vyznač do obrázku úhel dopadu α a úhel lomu β a uveď, jak se říká znázorněnému druhu lomu. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. A B A B α β Lom ke kolmici. Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 11: Paprsky 1 a 2 znázorněné na obrázku dopadají na tenkou rozptylku. Narýsuj jejich chod v obrazovém prostoru čočky. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. F F´ 1 2 S F F´ 1 2 S Zpět Správná odpověď:

Otázka číslo 12: Do obrázku dokresli, kde se vytvoří obraz blízkého předmětu P u dalekozrakého oka, a čočku, kterou lze tuto vadu zmírnit. Pro správnou odpověď klikni dvakrát na smajlíka. P Spojka P Zpět Správná odpověď:

Poznal jsi, co je na obrázku? Lupa je optický systém používaný na optické zvětšení pozorovaného předmětu, který je dostatečně malý a nachází se v blízkosti pozorovatele. Skládá se ze spojné čočky, vyrobené typicky ze skla nebo průhledného plastu a držátka, které může mít mnoho různých podob, od prosté tyčky, za kterou lze lupu držet, přes různé stojany, až po pouzdra, do kterých lze lupu zároveň uschovat. Zpět

Rozstřel: Sestroj obraz úsečky vytvořený tenkou rozptylkou podle obrázku a urči vlastnosti obrazu. Pro správnou odpověď klikni dvakrát na smajlíka. S F´ F F F´ S Obraz je zmenšený, zdánlivý, vzpřímený. Správná odpověď: Zpět

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Tabulka otázek: Rozstřel Obrázek Obrázek Správně Špatně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 -11 -12 -13 Správně Špatně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 -11 -12 -13 Správně Špatně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 -11 -12 -13 Správně Špatně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 -11 -12 -13

Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-12-29]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-white-board.html> Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-12-29]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: TTRUNG. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mag_glass_request.jpg?uselang=cs>