Ekonomika organizací Cíle organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

BURZY A BURZOVNÍ OBCHODY
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Tvorba cen v maloobchodě
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
„Aby peníze sloužily, nikoliv vládly“ Encyklika „Charitas in veritate“ jako reakce na finanční a ekonomickou krizi a proč se o ní u nás moc nemluví.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Zpráva o finanční stabilitě 2005
MARKETING.
Financování podniku VY_32_INOVACE_ aby mohl podnik fungovat, potřebuje prostředky na svou činnost (a to ještě před dosažením zisku)
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Poměrové ukazatele.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
10.listopadu 2003ČEA, Ing.Josef Bubeník Zákon o podpoře výroby elektřiny a tepelné energie z obnovitelných zdrojů energie.
Základy účetnictví 1. přednáška.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Finanční výkazy obchodních společností
VEOLIA Voda Česká Republika, a.s.
Petráčková Jozová Cézová
Tržní prostředí.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim Systém cílů, nástroje a řízení v organizaci »Typologie cílů (1 příklad) »Systém cílů (1 příklad) »Cíle a satelitní.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Poměrové ukazatele.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Finanční trh. Banka. Bankovní systém.. TRHY ZBOŽÍ A SLUŽEB PRODUKČNÍ JEDNOTKY (PODNIKY) DOMÁCNOSTI TRHY VÝROBNÍCH FAKTORŮ výrobní faktory tok výdajů za.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Zbyněk Frolík, Linet 2007 |Strana 1 Co je tahounem české ekonomiky? Je to průmysl? Je to turistický průmysl? Je to vnitřní poptávka v infrastruktuře? Je.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Systém podnikových cílů, nástroje a principy řízení
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Lidé, procesy, partnerství
Ekonomika malých a středních podniků
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Autor práce: Zita Jílková Vedoucí práce: Ing. Romana Píchová
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
AKVIZICE V ZEMĚDĚLSTVÍ
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Ekonomika organizací Cíle organizace

Příklad 1 Rozdělte a zdůvodněte rozdělení uvedených cílů organizace na: monetární cíle nemonetární ekonomické cíle a nemonetární mimoekonomické cíle

a) dlouhodobá maximalizace zisku monetární cíl b) zvýšení obratu c) ovládnutí trhu nemonetární ekonomický cíl d) dlouhodobé zajištění organizace nemonetární mimoekonomický cíl e) zvýšení rentability vl. kapitálu

f) zajištění pracovních míst nemonetární mimoekonomický cíl g) zachování nezávislosti organizace h) zajištění ochrany živ. Prostředí i) zajištění zásobování obyvatel j) získání politického vlivu

Příklad 2 Uspořádejte tyto cíle v rámci systému a hierarchie cílů v podniku (hotelu):

Cíle k uspořádání a) zvýšení kvality produktů b) zvýšení životnosti výrobků c) zlepšení ziskovosti d) zvýšení podílu na trhu e) zlepšení reklamy f) zlepšení povrchové úpravy výrobků g) rozšíření distribuční sítě

Řešení

Příklad 3 Vedle vůdčí skupiny (vlastníci a vedení organizace) se na stanovování cílů organizace podílí i satelitní skupiny. Cíle jednotlivých satelitních skupin jsou uvedeny níže. Identifikujte tyto satelitní skupiny podle vymezených cílů: Nápověda: satelitní skupiny: zaměstnanci, poskytovatelé cizího kapitálu (věřitelé), dodavatelé, zákazníci, odbory,státní instituce

Přiřaďte zájmovou skupinu: vysoký příjem, sociální jistoty, dobré pracovní podmínky zaměstnanci vysoké zúročení kapitálu, dochvilnost splácení dluhů, jistota investovaného kapitálu věřitelé výhodné dodací podmínky, platební schopnost, dlouhodobé zajištění dodávek dodavatelé zboží vysoké kvality za přijatelné ceny, dobrý servis, zajištěný přísun zboží zákazníci respektování vlivu odborářů, možnost získání dalších členů v organizaci odbory dodržování zákonných předpisů, daňové příjmy, vytvoření pracovních míst, ekologie státní instituce

Děkuji za pozornost…