Úvaha o testování Jiří Bakončík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení ve školním roce 2013/2014
Advertisements

1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Nabídka personálních služeb
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Potřeby jeslí Mgr. Martina Mandáková. Historické shrnutí Výchova, vzdělávání a péče o děti do tří let v institucionálních zařízeních má v našich podmínkách.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
Individuální výchovný plán
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
 Vyplnit formuláře - dostupné na  Lze použít i starší formuláře, není povinnost školy  Doplnit termín přijímací zkoušky 
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Personální plánování.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Přijímací řízení pro školní rok 2016/2017 Rámcová kritéria 1. kola Mgr. Jiří Fresser - zástupce ředitele Mgr. Ivan Váňa - výchovný poradce.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Didaktické prostředky
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Odborný seminář MŠMT STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
KVALITA rozvojový program kraje
Liberecký inspektorát ČŠI
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
II. Setkání se starosty obcí
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Úvaha o testování Jiří Bakončík

Kdo to je a co od nás chce ?

Cíl testování Ověřit zda je žákům základních škol zařazených do rejstříku škol poskytováno vzdělání na úrovni požadované (garantované) státem, a to ve všech vzdělávacích oblastech. Požadovaná úroveň je (bude) přitom stanovena RVP ZV (obsah) a standardem pro jednotlivé vzdělávací oblasti (rozsah, výkon).

Výsledky testování Výsledkem by mělo být zjištění, zda škola vzdělala či nevzdělala žáky na požadovanou úroveň (celkově i v jednotlivých oblastech). Výsledek by měl být veřejně přístupný ve formě zveřejněného seznamu škol s uvedením dosažené úrovně (např. v procentech dosažené shody s požadovanou úrovni, kde 100% odpovídá požadované úrovni, nikoli tomu, že 100% je nejlepší škola)

Co s výsledky testů ? Škola naplňuje požadavky (100%) Škola s malou zápornou odchylkou (95%) Škola selhává v plnění cílů (90%) Škola nenaplňuje cíle (80%) Škola je v koncích (pod 80%) Lze třídit i dle vzdělávacích oblastí.

Přínos pro žáky Rovné šance a příležitosti. Škola se musí snažit zajistit, aby všechny žáky „dotáhla“ alespoň na úroveň standardu – faktický individuální přístup. Objektivizace hodnocení

Přínos pro zákonné zástupce Jistota, že škola do které jejich dítě chodí umí vzdělat na státem garantovanou úroveň. Možnost výběru školy podle rozšiřující nabídky.

Přínos pro stát Ověření správnosti nastavení systému vzdělávání a jeho výstupů. Testování ve všech vzdělávacích oblastech zajistí, že žádná z oblastí nebude odložena na vedlejší kolej a na případný plošný problém lze včas a správně reagovat. Možnost garantovat veřejnosti úroveň vzdělání na jednotlivých stupních základních škol zařazených do rejstříku.

Přínos pro školu Nezávislé, objektivní, profesionálně zpracované ověření úrovně vzdělávání žáků na škole dle požadavku státu, a to ve všech vzdělávacích oblastech. Správnost ŠVP. Argumenty pro nastavení strategie rozvoje školy. Personalistika DVPP Prezentace školy Materiální vybavení Zaměření školy ….

Další možnosti Horizontální testování lze doplnit v některých vybraných oblastech o testování vertikální a použít je pro přijímací řízení.(Vázáno na termíny testování a termíny pro úkony v rámci přijímacího řízení)

Problémy a otázky Hodnocení a klasifikace – žák splňující standard = jedničkář ? Lze testovat všechny žáky v systému?

Závěr-shrnutí Školy, které mají problém potřebuji odbornou profesionální pomoc. Doporučuji testovat žáky ve všech vzdělávacích oblastech dle RVP na úroveň stanovenou ve standardech jednotlivých oblastí. Vzdělaný žák je cílem veřejné služby, kterou jako školy poskytujeme, nikoli sláva a prosperita školy. Tento návrh není rozpočtově neutrální.

Děkujeme za pozornost