Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Před, za, pod, nad aktivita
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Zelenina a stín Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Řekni, proč se tomu směju?
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Jakým způsobem lze zjistit, že řidič na dálnici v daném úseku překročil povolenou rychlost 130 km/h? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
V každém nákupním košíku se ke skupině potravin zatoulala jedna, která do skupiny nepatří. Poznáš která? Klikni na kolečko a uvidíš. Autorem materiálu.
Sýr a myška Na snímcích 2, 3, 4 a 5 jsou kartičky určené k vystřižení a zalaminování. Dítě pracuje dle pokynů: Podej mi myšku, která je vedle sýra atd.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
V jakém smyslu můžeme tato slova používat?
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Třídíme podle dvou kritérií
Řekni, proč se tomu směju?
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PC sestava Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Hra ke zopakování nebo procvičování učiva
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Ruský obrázkový slovník XXVIII Přídavná jména D
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Slož popletené obrázky.
Na které písmenko začíná obrázek?
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Zadání příkladu: Města Most a Praha jsou vzdáleny od sebe 90 km. Z Most i Prahy současně v 7 hodin vyjedou automobily. Automobil jedoucí z Prahy do Mostu jede průměrnou rychlostí 60 km/h. Automobil jedoucí z Mostu do Prahy jede průměrnou rychlostí 70 km/h. Úkoly: V kolik hodin přijede automobil z Mostu do Prahy? V kolik hodin přijede automobil z Prahy do Mostu? Setkají se oba automobily? Kdy a na kolikátém kilometru od Mostu? Příklad řeš graficky i matematicky! Praha 90 km MOST PRAHA

s [km] Graf dráhy pohybu dvou těles proti sobě. Praha 90 80 v = 70 km/h 70 60 50 49 km 40 v = 60 km/h 30 20 10 t [h] Most 7 °° 8 °° 9 °° 7h 42 min t2 = 8h 30 min t1 = 8h 16 min

Z grafu nám vyšlo, že automobil z Mostu přijede do Prahy v 8 h 16 min. Jak to vypočítáme matematicky? t1 = 90 km / 70 km/h = 1,28 h = 1 h 16 min v1 = s/t1 t1 = s/v Vzhledem k tomu, že auto vyjíždělo v 7 hodin, přijelo do cíle v 8 hodin 16 minut. s = 90 km v1 = 70 km/h Z grafu nám vyšlo, že automobil z Prahy přijede do Mostu v 8 h 30 min. 2 2 Jak to vypočítáme matematicky ? v2 = s/t2 t2 = 90 km / 60 km/h = 1,5 h = 1 h 30 min t2 = s/v2 Vzhledem k tomu, že auto vyjíždělo v 7 hodin, přijelo do cíle v 8 hodin 30 minut. s = 90 km v2 = 60 km/h

Z grafu nám vyšlo, že se automobily setkají přibližně za 42 min jízdy z Mostu. Jak to vypočítáme matematicky? t = s/(v1 + v2) t = 90 km / (70 km/h + 60 km/h) = 90 km / 130 km/h t = 0,69 h = 41 min 24 s s = 90 km (v1 + v2) = 70 km/h + 60 km/h = 130 km/h Z grafu nám vyšlo, že se automobily setkají na 49 km od Mostu. Jak to vypočítáme matematicky ? s = v1 . t s = 70 km/h . 0,69 h = 48,3 km 1 = v 70 km/h t = 0,69 h

Zdroje obrázků: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2011-03-28]. Dostupné pod licencí Public Domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-11370.html> <http://www.clker.com/clipart-9753.html>