Andragogika Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Dokument KAP MSK - obsah
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společenská odpovědnost ve školství
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Didaktické zásady Literatura:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
3. Metody pedagogické diagnostiky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Digitální učební materiál
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Centra kolegiální podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Andragogika Vzdělávání

Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský

Vzdělávání Proces osvojování soustavy poznatků a činností ⇒vnitřními procesy ( interiorizací) - učením⇒ve vědomosti, dovednosti, návyky Dva činitelé Vzdělavatel (lektor, učitel) - vyučování Vzdělávaný (žák, účaastník)- učen Edukace – činnosti při nichž se jededn subjekt učí a druhý mu učení zprostředkovává Nový přístup – partnerský vztah mezi institucionálním systémem výchovy a vzděláváním a učením jedince

Vyučování Činnost učitele/ lektora Motivace, usměrňování činností žáka Vychází z charakteristik žáka Volí vhodné postupy Motivace k učení⇒získání informací⇒aplikace⇒ověření úrovně osvojení⇒korekce chyb v učení

Vyučování Lektor aktivnějším a řídícím činitelem Vysílání informací, organizace, volí metody, hodnotí, kontroluje Role lektora – proměnlivá – laskavý optimista Vystupuje v roli režiséra, ředitele i řadového herce Makarenko, Moreno

Učení Aktivní činnost žáka Kvalitativní a kvantitativní nárůst poznatků Změna hodnot, postojů, zájmů ⇒další rozvoj člověka Součást rozvoje jedince, součást pracovního a společenského zapojení Proces individuálního zlepšování a zdokonalování X uchopení reality Vzdělávání a učení – proces individuálního ( skupinového) zlepšování a zdokonalování

Učební strategie Dvojitá učební strategie Learning by doing – učení se činností Doing be learning – jednání skrze učení

Fáze procesu učení Nevědomá neznalost – nevím, že nevím Vědomá neznalost – vím, že nevím Vědomá znalost – vím, že vím Nevědomá znalost – nevím, že vím

Strategie učení Re- prezentation 1) co víme? Víme to? 2) Co nevíme? 3) Co potřebujeme vědět? 4) Odkud se to dozvíme?

Výuka Komplexní proces ⇒synergický efekt vyučování a učení Didaktický proces Typy interakcí (lektor- účastník) Pracovní – řešení problému Rozhodovací – vyplývá z přání účastníků Vzájemné ovlivňování – modelový zp. Chování a jednání Vytváření prostoru pro osobní reakce – vzájemná hodnocení

Výcvik Druh výuky ( skutečné, simulované) – osvojení dovedností na úroveň profesních návyků Odborná příprava Odborný rozvoj Pracovní proces – plnění prac. role – kompetence, kvalifikace a rozvoj osobnosti

Vzdělávací potřeby, rozvoj vzdělávání, lidský kapitál Velké změny ve sféře vzdělávání Potřeba vzdělání je jednou z hlavních lidských potřeb Vědomosti – nástroj nebo prostředek řešení problémů a úkolů Vzdělávací potřeba = základní prostředek výchovy Profesní vzdělávání = deficit informací, vědomostí, dovedností, prof. Návyků, schopností, způsobů jednání a chování ⇒vyžaduje profese, pracovní pozice a odborné kompetence

Vzdělávací potřeby, rozvoj vzdělávání, lidský kapitál Celoživotní vzdělávání = investice do lidských zdrojů = lidský kapitál = hodnota schopností lidí vytvářená investicemi Školní vzdělávání = veřejný statek Profesní vzdělávání dospělých = spotřební statek

Složky zákl. lidského kapitálu Ekonomický – materiální bohatství Kulturní – vzdělání, informovanost Sociální – známosti, uznání Symbolický – prestiž plynoucí z předchozích Vzdělání = průřezová složka lidského kapitálu Didaktika by měla hledat cestu, jak efektivněji formovat jednotlivé složky lidského kapitálu