Propagace základní pojmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Piktogram reklama logo
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Propagace základní pojmy

Propagace Cílené, účelové oslovení kupujícího, ke kterému je směřováno určité sdělení Nedílná součást marketingového mixu

Druhy propagace (dle oblasti společenského života) Výrobní – pomáhá tvorbě dobrého jména firmy a zvyšuje zájem o výrobek Obchodní – informuje o novém zboží Politická – informuje o programu politických stran Zdravotní – často zaměřena na zásady zdravého životního stylu Sportovní – nabídka sportovních potřeb, propagace cestovního ruchu Kulturní – seznamuje s programem kulturních akcí Společenská – upozorňuje na regionální společenské akce Ekologická

Základní nástroje propagace Reklama Podpora prodeje Osobní prodej Vztah k veřejnosti Přímý marketing Sponzoring

Reklama Z latinského „reklamare“ – „znovu křičet“ Jakákoli placená forma neosobní prezentace produktu, která informuje a přesvědčuje Šířena prostřednictvím mnoha médií – TV, internet, časopisy, noviny, rozhlas, rádio… Při výběru média je nutné zvážit komu je reklama určena + náklady na reklamu Užívána k posílení prodeje, ale i ke zvýšení image podniku nebo značky

Osobní prodej Forma osobního kontaktu mezi prodávajícím a kupujícím Nejefektivnější prostředek komunikace Nutné věnovat pozornost výběru a přípravě prodejců (nákladné, časově náročné) Mezi prodejní personál řadíme prodavače v obchodech, obchodní cestující a dealery

Fáze osobního prodeje: Vyhledávání a posuzování potenciálních zákazníků Příprava na jednání – shromažďování a ověřování informací, navázání kontaktu (domluvení schůzky) Vlastní obchodní jednání – prezentace, reakce na připomínky, uzavření obchodu Poprodejní kontakt – ověření spokojenosti, servis, poskytování dodatečných služeb

Podpora prodeje Souhrn nástrojů, které podněcují uskutečnění nákupu Krátkodobá forma komunikace, jejímž cílem je stimulace prodeje prostřednictvím dodatečných podnětů Různé formy zvýhodnění zákazníků nebo zprostředkujících mezičlánků

Formy podpory prodeje – zákazník: Kupony, bonusy, rabaty Vzorky, prémie, dárky Cenově výhodná balení Spotřebitelské soutěže, hry a loterie Provádění výrobků Výstavní zařízení a materiály v místě prodeje Prodejní výstavy

Formy podpory prodeje – zprostředkující mezičlánky – např.: Pravidelné proškolování prodejního personálu zprostředkovatelů Příspěvky a speciální nabídky Peněžité odměny Zboží zdarma, dárky Příspěvky za předvedení výrobku

Vztah k veřejnosti (Public relations) Hlavním úkolem je vytváření příznivých představ (image) o podniku a získání podpory veřejnosti (interní i externí) a institucí Vytváření oddělení pro styk s veřejností Využití funkce tiskového mluvčího

Prostředky pro práci s veřejností: Zprávy o firmě, jejích výrobcích a pracovnících Osobní vystoupení a projevy Tiskové konference Firemní noviny a časopisy, brožury, informační letáky, audiovizuální materiály apod. Výroční zprávy Podpora charitativní činnosti Akce

Nástroje publicity vytvářejí tzv Nástroje publicity vytvářejí tzv. korporátní identitu podniku, která je vytvářena např. firemním logem, nápisy, navštívenkami pracovníků, uniformami, firemními automobily.

Přímý marketing Budování trvalého vztahu se zákazníkem Způsob marketingové komunikace, při které se oslovují zákazníci přímým adresním oslovením (např. e-mailem, poštou, telefonicky) Veškeré získané informace jsou uchovávány v databázích  slouží pro další „spolupráci“ Hlavní nástroje přímého marketingu: Katalogový marketing Teleshopping Elektronické nakupování (teletext, internet)

Sponzoring Je založen na principu služby a protislužby Sponzor poskytuje peníze, věcné prostředky nebo služby a jeho partner mu v rámci protislužby pomáhá k dosažení marketingových cílů Sponzoring se obvykle soustřeďuje na sportovní, kulturní a sociální oblast

Další základní pojmy Singmaking (sajnmejkig) – výroba veškerých reklam Image – dobrý obraz, vzhled v očích veřejnosti Cílová skupina – přesně definovaná skupina současných nebo možných zákazníků Reklama outdoor – venkovní – plakáty, bannery, bilboardy,… Reklama indoor – vnitřní – najdeme ji v interiérech – panely, poutače POP prostředky – propagační prostředky v místě prodeje (podlahové, regálové, k pokladnám, ostatní)

Další základní pojmy Písmo – grafické znaky Řez písma – kresebný charakter písma Font – počítačový soubor, obsahující předpisy pro zobrazení textu v daném písmu na monitoru nebo tiskárně

Určování rozpočtu na propagaci Metoda možností (kolik zbude peněz) Metoda procenta z příjmu Metoda konkurenční rovnosti Metoda CÍL – ÚKOL (stanovím si cíl a určím, kolik k jeho naplnění potřebuji investovat na propagaci)

Literatura JENA, Švarcová a kol. Ekonomie - stručný přehled. Zlín: CEED, 2009, ISBN 978-80-903433-8-2. FRANTIŠEK SMETANA, Eva Marešová. Ekonomika 2 pro střední a vyšší hotelové školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2005. ISBN 80-716-8921-1. Vlastní archiv autora