Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika poloha, rozloha
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Česko.
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Autor výukového materiálu:
Česká republika.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Česká republika: povrch, poloha
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Česká republika na mapě Evropy VY_32_INOVACE_13 Sada 7 Základní škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-16 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-05 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
VY __III/2__ INOVACE __237. Autor DUMAlena Kopřivová Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy6. ročník základní školy praktické ŠVP„Učíme.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Povrch Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-17 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-18 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Sousední státy ČR Vlastivěda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
ČESKÁ NEJ – VYHLEDEJ A UKAŽ NA MAPĚ nejsevernější obec – Lobendava (okres Děčín) nejjižnější obec – Vyšší Brod (okres Český Krumlov) nejzápadnější obec.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Poloha České republiky
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
Spolková republika Německo
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ČESKÁ REPUBLIKA VY_32_INOVACE_06-21 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Česká republika
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_32_INOVACE_02-03 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma: ČESKÁ REPUBLIKA (Poloha a rozloha) Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Ročník: 6. Jméno autora: Mgr. Lucie Marková Vytvořeno dne: 12.06.2012

Anotace: Žák by měl: Umět určit zeměpisnou polohu a rozlohu ČR Umět určit světové strany Materiál podporuje schopnosti a dovednosti žáka především v oblasti práce s digitálními technologiemi a také ve vyhledávání informací. Metodický popis: Materiál slouží jako doplňková výkladová prezentace. Po společném shlédnutí žáci vypracují odpovědi na otázky a pokusí se vše ukázat na slepé mapě, která je součástí snímku. Všechny odpovědi lze vyhledat přímo v prezentaci nebo i na internetu. Pracovat mohou samostatně nebo ve skupinkách. (Vytištěný pracovní list lze použít rovněž samostatně, jako opakování a prověřování vědomostí žáků.) Klíčová slova: Česká republika, poloha, rozloha, Polsko, Německo, Slovensko, Rakousko, Materiál má návaznost na: Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS) Učivo 8. ročníku Česká republika

ČESKÁ REPUBLIKA (ČR) - poloha Česká republika se rozkládá na kontinentu, který se jmenuje Evropa. Nachází se přímo v jejím středu, a proto je často nazývána jako „srdce Evropy“.

ČESKÁ REPUBLIKA - poloha Česká republika je vnitrozemský stát. To znamená, že žádného jejího území se nedotýká moře. Celé území je obklopeno pevninou, tedy dalšími státy, se kterými má ČR společné hranice. Celková délka státních hranic je 2290,2 km. Sousední státy ČR a délka jejich hranice NĚMECKO (810,3 km) RAKOUSKO (466,3 km) SLOVENSKO (251,8 km) POLSKO (761,8 km)

ČESKÁ REPUBLIKA - poloha HŘENSKO SNĚŽKA Česká republika se rozkládá na území, kde převažují pahorkatiny (30 – 150 m.n.m.) a vrchoviny (150 – 300 m.n.m.). Střední nadmořská výška je 430 m.n.m. Nejvýše položený bod – SNĚŽKA (1602 m.n.m.) Nejníže položený bod – HŘENSKO (115 m.n.m)

ČESKÁ REPUBLIKA - rozloha Velikostí (rozlohou) se ČR řadí na 21. místo v Evropě a 113. místo ve světě. Její celková rozloha činí 78 866 km2.

ČESKÁ REPUBLIKA - rozloha Nejsevernější bod - Lobendava Nejzápadnější bod - Krásná Geografický střed - Číhoš Nejvýchodnější bod - Bukovec Nejjižnější bod - Vyšší Brod

ČESKÁ REPUBLIKA - rozloha SEVER ZÁPAD VÝCHOD JIH Vzdálenost od nejsevernějšího k nejjižnějšímu místu je 278 km. Vzdálenost od nejzápadnějšího k nejvýchodnějšímu místu je 493 km.

OTÁZKY A PROCVIČOVÁNÍ SLEPÁ MAPA – vypracujte úlohy a ukažte na mapě Vysvětli a ukaž, kde leží Česká republika. Vysvětli pojem „srdce Evropy“. Vyjmenuj sousední státy ČR a ukaž na mapě. Ukaž na mapě nejvyšší a nejnižší bod ČR. Ukaž na mapě nejzápadnější, nejjižnější, nejvýchodnější a nejsevernější bod. Jaká je rozloha ČR a na jakou pozici se díky své velikosti řadí v Evropě.

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE Text Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Geografie Česka [online]. c2012 [citováno 12. 06. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Geografie_%C4%8Ceska&oldid=8555523> Obrázky J BUDISSIN. Wikipedie [online]. [cit. 12.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_countries_map_cs.png>. ВИКТОР_В. Wikipedie [online]. [cit. 12.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Relief_Map_of_Czech_Republic.png>. CARNBY. Wikipedie [online]. [cit. 12.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_location_CZ.png>.