Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Advertisements

Matematika a její aplikace
Několikrát méně, nácvik.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika nám jde L I O A E K V C =
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Řešení slovních úloh rovnicemi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Řešení slovních úloh rovnicemi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika Variace.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_394_Slovní úlohy vedoucí k lineární rovnici Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Věra Lišková Průřezové téma Člověk a životní prostředí Předmět Matematika Ročník 2. Datum tvorby 20.3.2013 Datum a místo ověření 10.4.2013, matematika 2.Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Tento učební materiál slouží k nácviku řešení jednoduchých slovní úloh pro žáky 2. ročníku učebního oboru. Je inovativní, ukazuje jak lze využívat internetové stránky při výuce. Klíčová slova slovní úlohy o 1 neznámé, řešení slovních úloh Metodický pokyn Nejprve se trénuje zápis pomocí neznámé, poté procvičování slovních úloh. Pro použití v hodině je třeba nastudovat příklady v pořadí, v jakém jsou jejich čísla uvedena na snímku 7. V hodině je nutné mít notebook s přístupem na internet. Součástí prezentace jsou i příklady určené pro krátkou desetiminutovku, rychlé opakování nebo samostatnou práci. Řešení je uvedeno na posledních 2 snímcích. Příklady jsou podobné jako 11, 12, 23 a 43. Ostatní příklady z internetového zdroje jsou obtížnější a jejich použití závisí na vyučujícím. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

JAK ŘEŠIT SLOVNÍ ÚLOHY? Důkladně přečíst zadání Označit neznámou Vyjádřit podmínky úlohy pomocí neznámé Sestavit rovnici Vyřešit rovnici Ověřit výsledek zkouškou (dosazením) Napsat odpověď

Př.: Kolik stromů je v ovocném sadu, jestliže tři pětiny stromů tvoří slívy, jednu třetinu meruňky a zbývajících 5 stromů tvoří třešně? Zápis: Zkouška: Slívy …………….. Meruňky ………… Třešně …………. Celkem stromů … V ovocném sadu je celkem 75 stromů.

Zapište pomocí neznámé x: 2krát více o 2 méně o polovinu méně o polovinu více o 2 více 2krát méně

Vyjádřete slovně: o třetinu více 3krát více o 3 méně o třetinu méně o 3 více 3krát méně

Příklady k procvičení: http://webvyukacontent.olportal.cz/w-slovniUlohy-060103/Ulohy%201%20-%2020.htm http://webvyukacontent.olportal.cz/w-slovniUlohy-060103/Ulohy%2021%20-%2040.htm http://webvyukacontent.olportal.cz/w-slovniUlohy-060103/Ulohy%2041%20-%2060.htm http://webvyukacontent.olportal.cz/w-slovniUlohy-060103/Ulohy%2061%20-%2067.htm Základní rovnice: př. č. 10, 1, 65, 23, 43 Rovnice se zlomky: př. č. 2, 3, 4, 11, 12 Sudá a lichá čísla: př. č. 13, 24, 15, 25, 26 Procenta: př.č. 63, 64

Vypočtěte následující slovní úlohy: A B V obchodě byly 4 druhy květináčů. Červených bylo o 10 více než bílých, modrých bylo 2krát více než bílých a zelených o 5 méně než modrých. Celkem jich bylo 53. Kolik bylo kterých? Jakou rozlohu mělo pole, jestliže traktorista pooral první den polovinu rozlohy pole, druhý den tři čtvrtiny zbytku a na třetí den mu zůstalo 15 ha? Ve skleníku je 230 kusů sazenic. Nejvíce se prodává salát, proto ho je 3krát více než kedluben. Květáku je o 30 méně než kedluben a celeru je o 60 méně než salátu. Kolik bylo kterých sazenic? Kombajnista se vracel ze vzdáleného pole. První den ujel jednu třetinu trasy, druhý den polovinu zbytku a na třetí den mu zbylo 28 km. Jak daleko byl od Opavy?

Řešení příkladu č. 1 A B Zkouška: Červený k. .. Bílý k……… Modrý k…… Zelený k….. Celkem…… Zkouška: Salát……… Kedlubny… Květák…… Celer…….. Celkem …. Červených květináčů bylo 18, bílých 8, modrých 16 a zelených 11. Bylo 120 ks salátů, 40 ks kedluben, 10 ks květáku a 60 ks celeru.

Řešení příkladu č. 2 A B Zkouška: Zkouška: den … den … Celkem … Pole mělo rozlohu 120 ha. Kombajnista byl vzdálen 84 km od Opavy.