Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Objem a povrch kvádru a krychle
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obsahy rovinných útvarů
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Hra ke zopakování nebo procvičení učiva Test k ověření znalostí z fyziky tělesa a látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Poměr v základním tvaru.
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Skládání sil, rovnováha sil
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
Mluvíme, sjednáváme po telefonu (mobilu…)
s přechodem přes základ
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pořadí obrázků – domeček
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Délka kružnice, obvod kruhu
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Poměr v základním tvaru.
V ZEMI PÍSMEN Opakování písmen M, m, L, l, S, s, P, p, A, a, O, o, E, e, I, i, U, u s králem Abecedou Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika + opakování a upevňování učiva
Ruský obrázkový slovník XIV Rok – Год
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Informatika – Základní operace s buňkami
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Transkript prezentace:

Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do 20 20 13 14 12 16 17 18 15 19 8 9 10 11 20 13 14 12 16 17 18 15 19 MA TE TI KA Poznáváme čísla do 20 Tento materiál navazuje na učební materiál Prvňáci a matematika, Počítáme do 10. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem: knoflíky, pokud možno dvoubarevnými (např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené, nebo upravené plastové uzávěry lahví) a tzv. mřížkou (20 polí), do níž pokládají knoflíky. Po spuštění prezentace jsou animací reagující na levé tlačítko uváděna řešení jednotlivých úkolů. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Čísla 10 až 20 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 1. Počítejte stromy, sedmikrásky, ptáky, rybičky, banány, kapesníky, berušky, mrkve, včely u úlu, děti v lavicích. Kolik jste napočítali? Každý obrázek spojte čárou s číslem podle toho, kolik jste napočítali.

Počítáme do 20 Pod každý sloupeček zapište, kolik je v něm kostek. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Doplňování čísel do hrací dráhy 1. 2. 3 8 10 16 17 6 4 9 20 14 15 1 5 11 13 19 18 1. Doplňte čísla do kroužků hrací dráhy. 2. Do diagramů doplňte tolik prvků (obrázků), kolik udává číslo.

Znázorňování 19 15 14 17 12 16 Vezměte si mřížku a knoflíky. Položte do mřížky tolik knoflíků, kolik udává číslo. Pak nakreslete, co jste udělali.

1. 11 19 15 10 13 20 16 14 6 2. 10 14 17 1 8 4 13 17 7 2 12 15 19 3. 1. Šipka znamená „hned před“. Doplňte čísla do prázdných rámečků. 2. Na kartách je řada čísel od 0 do 20. Některé karty jsou obrácené. Doplňte čísla, která na nich jsou. 3. Doplňte čísla do kroužků hrací dráhy.  

Porovnávání čísel 1. 20 10 11 18 19 12 15 16 17 13 1. Zapište nerovnosti znázorněné sloupky kostek. 2. Zapište nerovnosti znázorněné figurkami na hrací dráze. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 2. 14 19 11 17 16 20

Nerovnosti 1. 2. 3. 17 11 15 19 13 12 16 20 1. Porovnejte počty kuliček na dvou počitadlech. Zapište obě nerovnosti kuličkami znázorněné. 2. Čísla porovnejte a nerovnosti a znázorněte obrázky v diagramech. 3. Čísla porovnejte. 13 15 11 10 19 20 18 8 17

Počítání-třídění Kolik je na louce sedmikrásek? Kolik tam létá motýlů, kolik včel? Kolik ptáků sedí na stromě? Kolik ptáků letí? Zapište, kolik jste napočítali. Čísla porovnejte. Řekněte, čeho je na obrázku nejvíce, čeho nejméně.

Hodiny 1. 2. 2:00 14:00 24 12 6 9 3 1 2 4 5 7 8 10 11 23 13 22 14 21 15 3. 12 11 10 9 13 14 15 20 Nový den začíná po půlnoci. Obě ručičky hodin jsou na čísle 12. Na čísle 12 budou obě ručičky v poledne a pak se počítá dále. Místo 1 hodina odpoledne se často říká a píše 13 hodin atd. Do rámečků zapište čísla hodin tak, jak se počítají od 12 dále. Zapište do rámečku na obrázku mobilního telefonu, jaké číslo se tam objeví, ukazují-li ručičkové hodiny 2 hodiny. Sledujte, jak se pohybuje stín. Zkuste si na hřišti vyznačit sluneční hodiny. 16 19 17 18

Digitální záznam 12 6 9 3 1 2 4 5 7 8 10 11 13:00 17:00 14:00 15:00 20:00 18:00 5:00 2:00 3:00 1:00 8:00 6:00 Spojte čárou obrázek ručičkových hodin s obrázkem hodin na mobilním telefonu, které ukazují stejný čas.

12 11 1 10 2 Ano, 9 3 Kolik je hodin? 4 ale jen na hodinu. 8 5 7 6 Apl. Úloha-hodiny 16: 00 12 6 9 3 1 2 4 5 7 8 10 11 Ano, ale jen na hodinu. Kolik je hodin? Mami, můžu ven? Je 16 hodin. Popište úlohu na obrázku. Vyřešte ji. Musí již Ela domů? Ano. Ne.

Listopad Prosinec 6 9 7 8 10 12 3 1 2 4 5 11 Rok Říjen Leden Září Únor 12 měsíců Listopad Prosinec 6 9 7 8 10 12 3 1 2 4 5 11 Rok Říjen Leden Září Únor Březen Srpen Rok má 12 měsíců. Vyjmenujte je. Měsíce mají svoje čísla. Pojmenujte 3., 5., 7., 12. měsíc. Duben Červenec Květen Červen

Nerovnice 1. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 m z 15 a e r 11 k 13 p s 10 18 19 u 4 2. Červená figurka udělala 16 skoků, modrá méně – nevíme kolik. Zapíšeme to nerovnicí 16 > m. Zapište, kolik skoků tak asi mohla udělat modrá figurka. Podtrhněte čísla, která je možno zapsat místo písmene, aby nerovnost byla pravdivá. Čísla, která místo písmene zapsat nemůžeme, škrtněte. Zapište alespoň jedno číslo, které je možno zapsat místo písmene v nerovnici tak, aby nerovnost byla pravdivá.

Mám více než Eva. Mám méně než Ola. Týna Eva Ola Kolik má Týna? Apl. úloha-nerovnice 10 Kč Eva 20 Ola Mám více než Eva. Mám méně než Ola. 1 Týna Kolik má Týna? Popište úlohu na obrázku. Krátce ji zapište. Zapište ji nerovnicí a vyřešte. (Eva má 10 Kč, Ola má 20 Kč. Týna má více než Eva, ale méně než Ola. Kolik asi má Týna?) E___10 Kč 10 < t < 20 O___20 Kč T___t Kč 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

Desítka a jednotky 10 1 11 10 + 1 = 11 10 2 12 10 + 2 = 12 10 3 13 10 + 3 = 13 10 4 14 10 + 4 = 14 10 5 15 10 + 5 = 15 10 6 16 10 + 6 = 16 10 7 17 Spočítejte kuličky na prvním drátě počitadla. Zapište. Spočítejte kuličky na druhém drátě. Zapište. Spočítejte všechny kuličky na obou drátech počitadla. Zapište. Zapište příklady sčítání znázorněné kuličkami na dvou drátech počitadla. 10 + 7 = 17 10 8 18 10 + 8 = 18 10 9 19 10 + 9 = 19 10 20 10 + 10 = 20

Rozklad čísel 11 až 20 10 + 1 = 10 + 2 = 10 + 3 = 10 + 4 = 10 + 5 = 10 + 6 = 10 + 7 = 10 + 8 = 10 + 9 = 10 + 10 = 11 - 1 = 12 - 2 = 13 - 3 = 14 - 4 = 15 - 5 = 16 - 6 = 17 - 7 = 18 - 8 = 19 - 9 = 20 - 10 = 2. 1. 10 1 11 10 2 12 10 3 13 10 4 14 10 5 15 10 6 16 10 7 17 10 8 18 10 9 19 10 20 1. Rozložte čísla 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 na desítku a jednotky. 2. Vypočítejte příklady.

14 18 15 Mirek má ____ Tomáš má ____ Petr má ____ Kč Koruny Kč Petr má ____ Tomáš má ____ Mirek má ____ 10 1 14 18 15 Každý z chlapců má v peněžence desetikorunu a několik korunových mincí. Zapište, kolik korun má každý z chlapců. Použité obrázky: autorka materiálu.