Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov 10. 6. 2010 SETKÁNÍ KOORDINÁTORŮ Titulní strana prezentace. Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov 10. 6. 2010
Koordinátor ŠVP Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, … § 9 Studium k výkonu specializovaných činností b) tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů… (250 vyučovacích hodin; obhajoba závěrečné písemné práce a závěrečná zkouška před komisí; absolvent získává osvědčení) - specializační příplatek (§ 40 bod 2) – měsíční příplatek 1000-2000 Kč
Jak si stojí koordinátor TEĎ Role koordinátora ŠVP: Motivovat ostatní učitele na základě porozumění změnám a ztotožnění se s nimi Podílet se na vytvoření pracovních týmů a vymezení odpovědnosti. Řídit a organizovat tým učitelů při realizaci a vyhodnocování ŠVP Poznat nedostatky v ŠVP a vést k jejich úpravě; umět poradit při formulování textu.
Jak si stojí koordinátor TEĎ Rozpoznat potřebu DVPP v konkrétních oblastech souvisejících s realizací ŠVP; doporučovat konkrétní vzdělávání. Průběžně sledovat (kontrolovat, evidovat a korigovat) plnění jednotlivých kroků realizace ŠVP Iniciovat a řídit setkávání učitelů nad problémy s realizací ŠVP; motivovat k výměně zkušeností z výuky
Změny a úpravy v ŠVP Školní vzdělávací program pravidelně vyhodnocujeme. Hodnocení ŠVP provádíme na konci každého vzdělávacího cyklu. Zvážit - nakolik jsou úpravy nutné uprostřed vzdělávacího cyklu. Častějším změnám budou podléhat ty části ŠVP, které popisují podmínky vzdělávání (materiální, personální)
Změny a úpravy v ŠVP Pro změny v obsahu vzdělávání (v učebních osnovách vyučovacích předmětů) se doporučuje stanovit pravidla. Změny ŠVP a jeho částí musí být zdokumentovány a schváleny ředitelem/ředitelkou školy!!!
Změny a úpravy v ŠVP změnu lze provést například: 1. formou dodatku k ŠVP 2. výměnou příslušné části ŠVP doporučuje se na původních dokumentech uvést ukončení platnosti Pozor!!! Po určitou dobu budou vedle sebe platit dva dokumenty
Změny a úpravy v ŠVP s navrženými změnami a úpravami ŠVP seznámit předem všechny učitele. informovat ŚKOLSKOU RADU (vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování). informovat RODIČE
Změny a úpravy v ŠVP s navrženými změnami a úpravami ŠVP seznámit předem všechny učitele. informovat ŚKOLSKOU RADU (vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování). informovat RODIČE
Změny v ŠVP zavádíme Změny a úpravy v ŠVP od 1. září nového školního roku (zpravidla počínaje 1. ročníkem)
Vzájemná výměna zkušeností 1. Jak nám ŠVP slouží? Kdy a jak program využíváme? 2. Zda to, co jsme do programu napsali, opravdu funguje nebo ne. 3. Zda zápisy v TK směřují k očekávaným výstupům, které jsme si určili. 4. Hodnotíme tak, jak jsme se domluvili? 5. Jak reálně pracujeme s průřezovými tématy? (konkrétní aktivity,...) 6. Jak informujeme o změnách?
„PRAVIDLA SE MUSÍ DOTVÁŘET TÍM, ŽE SE POUŽÍVAJÍ“ DĚKUJI ZA POZORNOST vkorcova@seznam.cz