Polohová energie NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie mechanická Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Polohová ( potenciální ) energie
MECHANICKÁ ENERGIE souvisí s konáním mechanické práce polohová energie
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V KAPALINĚ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Gravitační síla.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Energie LC.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
23.1 Mechanická energie a její přeměny
Druhy energie Druhy energie - polohová, - pohybová, - tepelná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _610 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Těžiště tělesa.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
POLOHOVÁ ENERGIE TĚLESA
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Polohová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
- Výpočet povrchu tělesa
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Popis tělesa a výpočet povrchu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
Polohová energie - úlohy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Dělení racionálních čísel
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Částicové složení látek
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Energie.
Transkript prezentace:

Polohová energie NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU Polohová energie ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_01 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Jan Hrubec Polohová energie

Zvedneme-li závaží do výšky h, vykonáme práci: W = F . h W = m . g . h Má závaží zdvižené do výšky h nějakou energii?

F h

Zdvižené závaží klesá a přitom zvedá závaží s menší hmotností, má určitou polohovou energii, která se může spotřebovat na vykonání práce. Polohová energie . . . Ep Základní jednotka . . . joule . . . J Ep = W Ep = m . g . h Na čem závisí polohová energie tělesa v gravitačním poli Země?

Co nastane po uvolnění pružiny ?

a) Květináč na parapetu okna v prvním a třetím poschodí. Protažená nebo stlačená pružina má polohou energii pružnosti. K protažení nebo stlačení pružiny musíme vykonat určitou práci. Stejně velkou práci vykoná pružina po uvolnění. Vyjmenuj tělesa, která mají polohovou energii pružnosti. Porovnej polohové energie těles v uvedených příkladech a zdůvodni svou odpověď a) Květináč na parapetu okna v prvním a třetím poschodí. b) Bedna, kterou právě na vrchol kopce dopravil vrtulník a stejná bedna vyvezená na místo autem.

c) Hliníková a ocelová lžíce o stejném objemu položená na stole v kuchyni.

Zdroje a literatura : Fyzika pro 8 ročník ZŠ, PROMETHEUS 2001, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk. http://www.verkon.cz/zavazi-nerezova-ohaus/ http://cz.clipartlogo.com/free/celery-stick.html