Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
EMM31 Ekonomicko-matematické metody 3 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík,CSc.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MATEMATIKA Funkce.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Rozklad mnohočlenu na součin
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Lomené algebraické výrazy
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení racionálních čísel
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Společný dělitel … a jak ho najít.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Vlastnosti funkcí tg x a cotg x
Rovnice základní pojmy.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Pravděpodobnost a statistika
Rovnice s absolutními hodnotami
Dělení se zbytkem 3. ročník ZŠ.
12 CELÁ ČÍSLA.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Početní výkony s celými čísly: dělení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah: Titulní strana, obsah Postup Určení znaménka Příklady 4 : (- 2) = (- 25) : 5 =

Postup: Určíme znaménko podílu 2. Vydělíme dělence dělitelem A výsledek je na světě… 

Určení znaménka: Znaménko podílu závisí na znaménkách dělence a dělitele: Jestliže mají dělenec a dělitel stejná znaménka, je podíl kladný. Příklad Jestliže mají dělenec a dělitel různá znaménka, podíl je záporný. Příklad

Příklady: (- 15) : (- 3) = 8 : (+ 2) = (- 150) : (- 10) = (+ 39) : (- 13) = (- 45) : (+9) = 72 : (- 3) = (- 32) : (- 4) = řešení

Příklady: (- 180) : (- 15) = 775 : (- 25) = (- 28781) : 17 = řešení

Příklad 1: (+100) : (+5) = dělenec i dělitel kladný + 20 (- 36) : (- 4) = dělenec i dělitel záporný + 9 zpět

Příklad 2: (+65) : (-5) = dělenec kladný, dělitel záporný - 13 (+65) : (-5) = dělenec kladný, dělitel záporný - 13 (-54) : (+9) = dělenec záporný, dělitel kladný - 6 zpět

Řešení: (- 15) : (- 3) = 5 8 : (+ 2) = 4 (- 150) : (- 10) = 15 (+ 39) : (- 13) = - 3 (- 45) : (+9) = - 5 72 : (- 3) = - 24 (- 32) : (- 4) = 8 zpět

Řešení: (- 180) : (- 15) = 12 775 : (- 25) = - 31 (- 28 781) : 17 = - 1693 zpět