Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání úhlů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vlastnosti trojúhelníku
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Přímka a kuželosečka Název školy
Zájmena a jejich skloňování
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Skloňování podstatných jmen rodu Ž
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
* Těžnice trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výšky v trojúhelníku Procvičení. Výšky v trojúhelníku Procvičení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
Podobnost trojúhelníků
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18 Název projektu: OP VK 1.4 42937515 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1253 Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: Základní škola Dašice, okres Pardubice

autor výstupu: Filip Vlček datum ověření výstupu: 5.4.2011 předmět: Matematika tematický celek: Geometrie na II. stupni třída: VI. celkový počet podpořených žáků: z toho chlapců: z toho dívek: z toho žáků se spec. vzděl. potřebami: 19 11 8 3 druh výstupu: Prezentace anotace výstupu: Prezentace slouží k zavedení nového učiva o výškách v trojúhelníku. Postupným vyvozením výšek postav, stromů a budov si žáci uvědomují, že výška je kolmá vzdálenost od země k nejvyššímu bodu objektu. Čas potřebný na celou prezentaci je 45 minut.

VÝŠKA Pojem výška nás provází celým životem a setkáváme se s ním prakticky každodenně např. : výška spolužáka, výška stromu, výška rozhledny, věže, atd. obrázky z Clipartu Microsoft Office

Do jaké výšky vyrostl strom? NE v v obrázky z Clipartu Microsoft Office ANO .

Do jaké výšky sahá šikmá věž v Pise? NE v ANO v obrázky z Clipartu Microsoft Office . Do výšky 56 metrů.

Do jaké výšky sahá Eiffelova věž? Výšku vždy měříme kolmo od země až do nejvyššího bodu měřeného objektu – kolmá vzdálenost. obrázky z Clipartu Microsoft Office . Do výšky 324 metrů.

Jak vysoký je trojúhelník ABC? OBECNÝ TROJÚHELNÍK C a b vc . A c B C1 pata kolmice Úsečka vc = CC1 je výška ke straně c

Jak vysoký je trojúhelník ABC? OBECNÝ TROJÚHELNÍK C A1 pata kolmice . a b va A c B Úsečka va = AA1 je výška ke straně a

Výška trojúhelníku je kolmá vzdálenost strany a příslušného vrcholu. Jak vysoký je trojúhelník ABC? OBECNÝ TROJÚHELNÍK C Výška trojúhelníku je kolmá vzdálenost strany a příslušného vrcholu. B1 pata kolmice . a b vb A c B Úsečka vb = BB1 je výška ke straně b

Výška trojúhelníku je kolmá vzdálenost strany a příslušného vrcholu. Jak vysoký je trojúhelník ABC? OBECNÝ TROJÚHELNÍK Výška trojúhelníku je kolmá vzdálenost strany a příslušného vrcholu. C A1 . B1 . a b V va vb vc . A c B C1

PAMATUJ ! tři jednom Výška je úsečka – nikoli přímka ! Každý trojúhelník má …………….výšky. jednom Všechny výšky se protínají v …….……………bodě V. Každá výška je kolmá k jedné jeho straně. va a vb b vc c Výška je úsečka – nikoli přímka !

. PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK . B c a vb = vc C b = va A Odvěsny pravoúhlého trojúhelníku jsou zároveň výškami.

Výška v trojúhelníku je nejkratší vzdálenost mezi vrcholem a přímkou, na které leží protější strana.

TUPOÚHLÝ TROJÚHELNÍK . . . C b vc a vb A c B va Průsečík výšek trojúhelníku leží vně. b vc . a vb . A c B va .

NAJDI VŠECHNY 4 CHYBY C . . a b V va vb vc vb vc . . B A c

Příklady k procvičení Narýsuj libovolný rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník a sestroj všechny výšky těchto trojúhelníků. Změř délky výšek v rovnostranném trojúhelníku a zapiš co pro ně platí. Změř délky výšek v rovnoramenném trojúhelníku a zapiš co pro ně platí.

ROVNOSTRANNÝ TROJÚHELNÍK C vc a b . V . vb va . A c B Všechny výšky jsou shodné .

Výšky k ramenům jsou shodné. ROVNORAMENNÝ TROJÚHELNÍK C . . a a V vc va va . A B c Výšky k ramenům jsou shodné.