Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Advertisements

Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_17_Tlaková síla, tlak Téma:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_13A_16_Plasty Téma: 13A_CH9.roč. Datum.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Petr s Pavlem byli na lyžařském výcviku. Oba si pěkně zalyžovali a navíc bylo i hezké počasí. Sjezdovky byly upravené a mimo ně bylo až 60 cm sněhu.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hustota-výpočet objemu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Teplota – souhrnná cvičení II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Procvičení a upevnění učiva
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_90.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tlak – výpočty příkladů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hustota-výpočet objemu
Tlaková síla, tlak..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Neživá příroda - vzduch
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:.   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_18_Výpočet tlaku, tlak kolem nás Téma: 10B_Fy 7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 14.3.2013 v 7.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM slouží k procvičení a upevnění znalostí učiva o tlaku. Úlohy jsou opatřeny podrobným řešením. Prezentaci lze využít i k samostatnému opakování učiva.

VÝPOČET TLAKU TLAK KOLEM NÁS

1.Doplň tabulku: p/Pa 1 1000 p/kPa 20 p/MPa 0,006 0,1 p/Pa 1 1000 20000 1000000 6000 100000 p/kPa 0,001 20 6 100 p/MPa 0,000001 0,02 0,006 0,1

2.V kterém případě způsobuje cihla na vodorovnou podložku největší a v kterém případě nejmenší tlak? Největší tlak způsobuje v případě a. Nejmenší tlak v případě b.

3.Rozhodni, zda tlak, který způsobují tři cihly na vodorovnou podložku je stejný, nebo různý. Odůvodni. a b c Stejný. Vždy stejná tlaková síla F a stejný obsah podložky S.

4. Hmotnost tanku je 36t, celková styková plocha pásů je 4,5m² 4.Hmotnost tanku je 36t, celková styková plocha pásů je 4,5m². Jaký tlak způsobuje tank na vodorovnou plochu? Úvaha: m=36t=36000kg F=Fg=360000N=360kN S=4,5m² p=F:S F=360 000N x=360000:4,5 p=xPa p=80000Pa=80kPa Tank způsobuje na vodorovnou plochu tlak 80kPa.

5.Jaký tlak způsobuje špička jehly na tkaninu, je-li obsah povrchu špičky 0,025mm² a působí-li prst na opačný konec jehly tlakovou silou 1N? S=0,025mm²=0,000 000 025m² p=F:S F=1N x=1:0,000000025 p=xPa p=40 000 000Pa=40MPa Špička jehly způsobuje na tkaninu tlak 40MPa.

6.Tlak větru je 1,2kPa. Vypočítej tlakovou sílu působící na lodní plachtu o obsahu 2,5m². F p.S S=2,5m² F=p.S p=1,2kPa=1200Pa x=1200.2,5 F=xN F=3000N=3kN Na lodní plachtu působí tlaková síla 3kN.

V denním životě, technické praxi potřebujeme někdy, aby deformační účinky síly byly co nejmenší a jindy co největší. a)Jak můžeme tlak zmenšit? b)Jak můžeme tlak zvětšit? a)Tlak zmenšíme: zvětšením obsahu stykové plochy (pásy u bagru, zvětšení počtu kol u vozidel, …) zmenšením tlakové síly (kolové traktory se vyrábějí s co nejmenší hmotností, …). b)Tlak zvětšíme: zmenšením obsahu stykové plochy (jehla, broušení nožů, …), zvětšením tlakové síly(lisy, …).

7.Výrobce skleněných desek na konferenční stolky uvádí, že maximální tlak na desku může být 1kPa. Obsah plochy desky stolku je 0,75m². Určete jakou maximální tlakovou silou můžeme na desku působit. F p.S S=0,75m² F=p.S p=1kPa=1000Pa x=1000.0,75 F=xN F=750N Na plochu můžeme působit maximálně tlakovou silou 750N.

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, spol. s r.o., 2000, ISBN 80-7196-119-1. MÍČEK, Arnošt; KROUPA, Roman. Fyzika 2. Brno: Tvořivá škola, 2009, ISBN 80-903397-7-4. AUTOR NEUVEDEN. Mimibazar.cz [online]. [cit. 8.8.2012. Dostupný na WWW: http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=3980 AUTOR NEUVEDEN. ATAN NÁBYTEK [online]. [cit. 18.8.2012]. Dostupný na WWW: http://www.atan.cz/konferencni-stolek-421-738-paris-1359.html Obrázky jsou použity i z galerie Microsoft office.