Rozbor některých konkrétních ekosystémů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
VY_52_INOVACE_71_RYBY NAŠICH VOD Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
6 DEMEKOLOGIE I Velikost populace Růst populace. Demekologie Ekologický směr, který se zabývá studiem populací Co je populace? Jaké vlastnosti populací.
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
P OVRCH Č ESKÉ REPUBLIKY Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s povrchem ČR.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Lesy mírného pásu.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Pohoří ČR Učivo 8. třídy Název školy
ZVLÁŠTNÍ TYPY LOTICKÝCH HABITATŮ
Savci biomů světa 8. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
ŠTOKY - LES.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Povrch České republiky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Základní společenstva - lesy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Chování těles v kapalině
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
19 NATURA 2000 Ochrana přírody a EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Přírodní krajiny - test
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Neživá příroda vzduch a voda.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál pro 8.ročník
ŽIVOT V LESE Mgr. Petra Stanjurová
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_18.
Smíšené a listnaté lesy
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Řeky, ledovce, jezera, nádrže
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
12 VÝVOJ EKOSYSTÉMU Sukcese.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
13 BIOSFÉRA.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Transkript prezentace:

Rozbor některých konkrétních ekosystémů 11 EKOSYSTÉMY Rozbor některých konkrétních ekosystémů

Ekosystém rybníka

Vytvořte příklady potravních řetězců v ekosystému rybníka

Společenstva ekosystému moře

Ekosystém jezera

Proč je voda o teplotě 4 stupně vždy u dna?

Ekosytém řeky Podmínky se velmi mění na různých částech toku Horní tok – silný proud, hodně kyslíku,… Střední tok – mírnější proud,plankton,… Dolní tok – méně kyslíku, více živin,… Brakická voda – ústí řeky do moře, mísení sladké a slané vody, vliv přílivu a odlivu, kolísání salinity, vysoká produkce

Rybí pásma Charaktertizována množstvím rozpuštěného kyslíku a druhy ryb Pstruhové pásmo – prudký tok, kamenité dno, tvar koryta V,chladná voda,hodně kyslíku,málo živin.Pstruh, siven ,vranka Lipanové pásmo – mírnější tok, hlubší, tvar koryta mezi V a U, stále dostatek kyslíku.Lipan, mník Parmové pásmo – střední tok,širší korytu tvar U, větší výkyvy teploty, štěrkové dno, v zimě více kyslíku.Parma,jelec tloušť,plotice,kapr Cejnové pásmo – dolní tok,malý proud, písčité až bahnité dno, málo kyslíku,voda zakalená.Cejn,cejnek

Ekosystém řeky Doplňte označení rybích pásem a uveďte příklady druhů ryb

TAKTO

Ekosystém lesa Podle zeměpisné polohy a klimatu 3 základní typy lesa: Tropický deštný les Smíšený a listnatý les mírného pásma Severský jehličnatý les - tajga

Typy lesů u nás Podle nadmořské výšky Lužní lesy – pravidelné záplavy, živné půdy,vysoká hladina spodní vody, nejvyšší produktivita.Olše, topoly, vrby, kopřivy, ostřice… Listnaté lesy – nížiny, původní lesy – duby, habry, lípy, javory, buky Smíšené lesy – s rostoucí nadmořskou výškou přibývá jehličnanů – jedle, smrk Jehličnaté lesy – smrkový les od 8OO m n.v.

Seřaďte lesy podle klesající produktivity Listnatý les mírného pásma Tajga Tropický deštný les

Lesy podle klesající produktivity Tropický deštný les Listnatý les mírného pásma Tajga

Mohl by se někde na území Českého středohoří nacházet přirozený smrkový les?

ANO, vrcholová partie Milešovky 837 m. n. v.

ZDROJE Kislinger F.,Laníková J., Šlégr.J.:Biologie IV(Základy ekologie), Gymnázium v Klatovech 1994 Storch D., Mihulka S.:Ekologie ,ISBN 80-86088-12-0,Praha 1997 Losos B. a kol.: Ekologie živočichů, SPN Praha 1987 Slavíková j.: Ekologie rostlin,SPN Praha 1986 Kvasničková D.:Ekologie(soubor transparentů) KLIMA s.r.o Praha Obrázky vytvořil autor