Graf závislosti rychlosti na čase

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

Kružnice opsaná trojúhelníku
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Kruhový diagram asynchronního motoru
Graf závislosti Mgr. Alena Tichá.
Kinematika 2. DRÁHA Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0202.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
Vztažné soustavy Sledujme pohyb skákajícího míče v různých situacích.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
III/2Závislost teploty na čase Potřebné pomůckySešit, učebnice, pero Druh interaktivityVýklad, aktivita žáků Cílová skupina6. ročník Stupeň a typ vzdělání2.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Paralelní zapojení rezistorů
Grafické znázornění pohybu
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Schematické značky - opakování
FUNKCE – grafické znázornění
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Průměrná rychlost – úlohy II
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Druhy sil VY_32_INOVACE_15_Druhy sil Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Graf závislosti rychlosti na čase VY_32_INOVACE_11_Graf závislosti rychlosti na čase Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

1. Jakou rychlostí se pohyboval v čase 3 minuty? 15 km/h 1. Čtení z tabulky Petr jezdí na kole do školy. Časový průběh jeho rychlosti popisuje následující tabulka. [1] [2] 1. Jakou rychlostí se pohyboval v čase 3 minuty? 15 km/h 2. V jakém čase se pohyboval rychlostí 20 km/h? 1 min; 2,5 min; 5,5 min 3. V jakém čase se pohyboval nejrychleji? Jaká byla maximální rychlost? 2 min; 35 km/h

2. Pravidla pro konstrukci grafů tak ano tak ne Narýsujeme dvě kolmé osy. Na vodorovnou osu nanášíme veličinu, která se mění sama o sobě (např. čas), nebo kterou sami měníme (hmotnost, napětí). Na svislou osu nanášíme veličinu, jejíž změny sledujeme (rychlost, elektrický proud). Konce os doplníme šipkami. Který z grafů nesplňuje některou z předchozích podmínek? Kterou?

2. U konce každé osy přidáme popis. Mezi značkou veličiny a [3] 2. U konce každé osy přidáme popis. Mezi značkou veličiny a značkou jednotky se kreslí vodorovné lomítko, ne šikmé. Který z grafů nesplňuje některou z předchozích podmínek? Kterou?

3. Na každou osu naneseme rovnoměrnou stupnici. [4] 3. Na každou osu naneseme rovnoměrnou stupnici. Zvolíme měřítko tak, abychom využili celé plochy. Body na osách musí být od sebe stejně vzdálené. Na osy naneseme značky (krátké kolmé čárky). Ke značkám připojíme odpovídající číselné hodnoty. Zvolené měřítko můžeme připojit ke grafu, např.: 1 cm 1 min 1 cm 10 km/h Který z grafů nesplňuje některou z předchozích podmínek? Kterou?

. [5] 4. Do grafu vyneseme body odpovídající naměřeným hodnotám. Body označujeme křížkem, jehož střed přesně vyznačuje polohu bodu. Body nanášíme tak, že sestrojíme komici k časové ose v daném čase a kolmici k ose rychlosti v bodě, který dané rychlosti odpovídá – slabě čárkovaně. Bod grafu leží v průsečíku kolmic . Který z grafů nesplňuje některou z předchozích podmínek? A kterou?

5. Jsou-li vynesené body dostatečně husté, můžeme je propojit. [6] 5. Jsou-li vynesené body dostatečně husté, můžeme je propojit. Protože rychlost se nemůže změnit okamžitě, není správné v tomto případě jednotlivé body spojit čarou podle pravítka. Je nesprávné kreslit průběh závislosti v grafu, v němž máme jen málo bodů. Který z grafů nesplňuje některou z předchozích podmínek? A kterou?

Najdi chyby, kterých se Jakub při kreslení grafu dopustil. [7]

Narýsuj graf časového průběhu rychlosti podle tabulky [8] 1. Narýsujeme kolmé osy 5. Sestrojíme kolmice k osám a vyznačíme kolmým křížkem odpovídající bod Body nespojujeme. Měření proběhlo za delší časový úsek!!! v km h 2. Popíšeme osy 3. Zvolíme vhodné měřítko + + + 30 1 cm odpovídá 10 minutám 1 cm odpovídá 5 km/h + + 25 + + + 20 4. Na každou osu naneseme rovnoměrnou stupnici + + 15 + 10 5 + + t min 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120

Domácí úkol [9] Nalepit do sešitů

Zdroje: Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5. Obrázky: [1] Sken-str.23 - Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [2] Sken-str. 23- Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [3] [4] Sken-str. 24- Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [5]

[6] Sken-str. 24- Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [7] Sken-str. 25- Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [8] [9] Sken-str. 13 - Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5.