Základní škola a mateřská škola Bukovec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Včela Medonosná.
Advertisements

Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
Bezobratlí v sadech a zahradách
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Včela medonosná Apis mellifera L.
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_02_MOTÝL Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Přírodověda Třída: 4. ročník Šablona projektu:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_06_What is … Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Anglický jazyk Třída: 4. ročník Šablona projektu:III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_11_JEDNOTKY DÉLKY – KM
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_12_POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL, ČÍSELNÁ ŘADA
VY_ 32_INOVACE_06_OPAKOVÁNÍ BAREV Mgr. Libuše Stonawská Anglický jazyk
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSEL
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _POČÍTÁNÍ DO 20
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_16 _Obsah obdélníku, obsah čtverce
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_26_NAŠE VLAST Mgr. Petra Kukuczková
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_06_Vynálezy mění svět Regina Byrtusová
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_06 _Význam slov I. část Regina Byrtusová
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Číslo přílohy: Autor: Předmět: Třída: Šablona projektu:
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_08 _PŘIROZENÁ ČÍSLA DO 1 000
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_07 _SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 1 000
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bukovec Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_01_VČELA MEDONOSNÁ Autor: Mgr. Libuše Stonawská Předmět: Přírodověda Třída: 5. ročník Šablona projektu: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy 20.9.2011 Jazyk: český Název a anotace: Hmyz - včela medonosná Druh učebního materiálu: DUM – Prezentace Power Point Očekávaný výstup Získává informace o přírodě, zvířatech. Využité materiály: Obrázky byly použité z klipartu

VČELA MEDONOSNÁ HLAVA ZÁDEČEK HRUĎ

Včely jsou nejdůležitějšími opylovači kvetoucích rostlin: květin, keřů i stromů. Nikdy si přinesenou potravu nenechávají pro sebe, vždy se dělí s ostatními obyvateli úlu.

Kdo obývá úl ? jedna královna několik trubců, tj. samců včely dělnice Celkem asi 50 000 jedinců.

Včela - sbírá nektar sosákem a na ochmýřených nohách přenáší zrnka pylu. Říkáme jí dělnice . Z vosku, který umí produkovat, staví buňky a vytváří plásty. Matka – dnem i nocí klade do prázdných buněk plástu vajíčka. Denně jich naklade víc než 1 000. Je krmena mateří kašičkou. Trubec – je sameček včel. Je širší než dělnice, ale ne tak dlouhý jako matka . Nemá žihadlo.

Jak se včely dorozumívají ? Tancem! Jak se včely dorozumívají ? Za letu provádějí obraty, rychleji nebo pomaleji pohybují křídly a celým tělem. Každý pohyb vyjadřuje určitý znak. Vývoj vajíček: Vajíčka jsou 3 mm dlouhá. Po třech dnech se objeví malé larvy. Dělnice je krmí kašičkou z medu a pylu. Osmý den zalepí buňky neprodyšně voskem. Larvy se rychle vyvíjejí a 21. den prokousnou víčko a vylézají ven.

Matka, když se vylíhne její nástupkyně, opouští úl i z částí dělnic a trubců. Tento roj hledá místo k založení nového úlu.

Z čeho tvoří včely dělnice plástve ?____________ Kdo z obyvatel úlu nemá žihadlo? ___________ Čím krmí včely matku?___________________ Jak se dorozumívají ?__________________ Jaký je význam včel?_________________