PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_10_ČR – demokratický stát Vlastivěda pro 4. a 5. ročník
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Jsem ŠKOLÁK II.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MALÁ KAPITOLA O ČASE Název: VY_32_inovace_01 Vlastivěda-starší české dějiny.
PRVNÍ HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
PODNEBNÉ PÁSY Název : VY_32_inovace_15 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY.
Lidské hodnoty Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
SLUNCE Název : VY_32_inovace_06 - PŘ – SLUNCE Autor: Denisa Štelzigová
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Základní škola Lednice Břeclavská 510
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ASIE – THAJSKO, VIETNAM, SINGAPUR, INDONÉSIE
Základní společenstva – skály a hory
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Prezentace – výklad učiva
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_14 TÉMA: Vlastivěda4
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osově souměrné útvary Název : VY_32_inovace_16 Matematika - osově.
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH 2
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
PŮDA Přírodověda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
VÁNOCE Název : VY_32_inovace_10 - PR – Vánoce Autor: Denisa Štelzigová
Středově souměrné útvary
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Otáčení Země + Poledník.
O Červené Karkulce Název : VY_32_inovace_10 - ČJ – O Červené Karkulce
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST Autor: Denisa Štelzigová Období: leden Věková skupina: 5. ročník Tematická oblast: Přírodověda Anotace: Půdy – druhy půd, význam půdy,.

DRUHY PŮD HLINITÁ PŮDA PÍSČITÁ PŮDA JÍLOVITÁ PŮDA Obr.1 – Druhy půd[1]

VÝZNAM PŮDY Půda je životně důležitá pro rostliny. Je zdrojem živin pro rostliny i houby. Pro některé živočichy úkrytem. Člověk pěstuje hospodářské rostliny. Nejúrodnější část půdy se nazývá HUMUS.

Hnojiva Přečti si a promysli následující otázky: Co je to hnojivo? Jak hnojivo vzniká? Obr. 2 – Hnojiva [2]

HNOJIVA Hnojivo dělíme na: a) umělá b) přírodní Co nejvíce prospívá půdě? Je to přírodní hnojivo.

Přírodní hnojivo 1) hnůj ( koňský,…….) 2) kompost

Zdroje Mr.Yard: Landscape Supply. HTTP://WWW.MRYARDOH.COM/LEAF_HUMUS.HTML. [online]. 2008. vyd. 2012 [cit. 2011-12-10]. Keliwood: Druhy půd. [online]. 2010. vyd. [cit. 2011-12-10]. Dostupné z: http://www.keliwood.cz/aktuality/druhy-pudy-kyselost-pudy-humus-cervenec-dil-prvni MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. Přírodověda 5: člověk a jeho svět. [3. vyd.]. Brno: Nová škola, 2011, 2 sv. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-313-3.