Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_3C_13_Duchovní a světská hudba.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 09_Národní divadlo TÉMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVCE_19_Fryderyk Chopin, Píseň.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Hudební kultura v Čechách v době romantismu (Bedřich Smetana) -žáci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_22_Přelom 19. a 20. století v české hudbě TémaHudba na přelomu 19.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
OPAKOVÁNÍ(KŘÍŽOVKA), MUZIKÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Národní divadlo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Romantismus.
Člověk a jeho svět Vlastivěda
AUTOR: Lenka Šilhánková
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Materiál je určen pro žáky od 4.třídy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba Test Poslech POJMY
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ROMANTISMUS poslech Felix Mendelssohn Bartholdy Fryderyk Chopin
Richard Wagner AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Opakování učiva (průřez)
Základní informace, ukázky z děl
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny hudby a její osobnosti
Partitura AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_03_HV6_Skála
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Johan Sebastian Bach AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY ROMANTISMUS Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY

KVÍZ Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

William Turner: Válečná loď Téméraire William Turner: Rybáři na moři John Constable: Hrad Hadleigh Caspar David Friedrich: Křídové útesy na Rujaně Caspar David Friedrich: Poutník nad mořem mlh Eugène Delacroix: Svoboda vede lid na barikády Mikoláš Aleš: Jan Žižka William Turner: Válečná loď Téméraire, 1838 Josef Myslbek: Jezdecká socha svatého Václava 1 2 3 4 5

Felix Mendelssohn Bartholdy Franz Schubert Fryderyk Chopin Ferenc Liszt Robert Schumann Johannes Brahms Hector Berlioz Modest Petrovič Musorgskij Nikolaj Rimskij Korsakov Petr Iljič Čajkovskij Giacomo Puccini Richard Wagner Giuseppe Verdi 6 7 8 9 10

Modest Petrovič Musorgskij Michail Ivanovič Glinka Antonín Dvořák Zdeněk Fibich Fryderyk Chopin Ferenc Liszt Camile Saint-Saëns Bedřich Smetana Johannes Brahms Johann Straus ml. Petr Iljič Čajkovskij Modest Petrovič Musorgskij Michail Ivanovič Glinka Gustav Mahler Richard Wagner Edvard Grieg 11 12 13 14 15

TEST Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

a) jednoduchost, pravidelnost, přehledná forma b) ohromující rozměry, složitá výstavba díla, velkolepost, zdobnost, princip kontrastu v uplatnění vyjadřovacích prostředků, náboženský ráz tvorby c) uvolněnost vyjadřovacích prostředků, citovost výrazu, zobrazování lidských prožitků, představ a snů, obdiv k historii, okouzlení přírodou, inspirace LP 1. Která z následujících charakteristik nejlépe vystihuje podstatu romantismu? a) ústup polyfonní techniky b) uplatnění generálbasu c) obliba programních skladeb 2. Jedním z charakteristických rysů romantické hudby je a) Felix Mendelssohn Bartholdy b) Georg Friedrich Händel c) Fryderyk Chopin 3. Představitelem romantické hudby není

5. Oblíbeným tancem romantismu byl/a a) Leoš Janáček b) Antonín Dvořák c) Bohuslav Martinů 4. Který z uvedených skladatelů reprezentuje romantismus v české hudbě? a) polka b) charleston c) menuet 5. Oblíbeným tancem romantismu byl/a a) Felix Mendelssohn Bartholdy b) Bedřich Smetana c) Franz Schubert 6. Uvedením Matoušových pašijí v r. 1929 se s renesanci skladeb J. S. Bacha zasloužil a) symfonická báseň b) symfonie c) smyčcový kvartet 7. Který skladebný druh vznikl v romantismu?

8. Těžištěm orchestrální tvorby Bedřicha Smetany jsou a) symfonické básně b) symfonie c) nástrojové koncerty 8. Těžištěm orchestrální tvorby Bedřicha Smetany jsou a) dynamická a přednesová označení uvedená v notovém zápisu skladby b) kompoziční technika zahrnující do procesu tvorby díla i do jeho provedení prvek náhody c) souhrn menších, v notovém zápisu většinou nezaznamenaných tempových změn skladby 9. Agogika je a) 2/4 taktu b) 3/4 taktu c) 4/4 taktu 10. Polka je tanec ve

Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla.    Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla. Hector Berlioz: Ples (Fantastická symfonie) Georges Bizet: sbor z opery Carmen Johannes Brahms: Uherský tanec č. 5, g moll (Uherské tance) Petr Iljič Čajkovskij: Tanec cukrové víly (Louskáček) Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 8, g moll (Slovanské tance) Edvard Grieg: Solvejžina píseň (Peer Gynt) Fryderyk Chopin: Valčík cis moll Felix Mendelssohn Bartholdy : Svatební pochod (Sen noci svatojánské)  Modest Petrovič Musorgskij: Tanec kuřátek ve skořápkách (Obrázky z výstavy) Franz Schubert: Variace, Klavírní kvintet A dur Bedřich Smetana: Šárka (Má vlast)

OPAKOVÁNÍ POJMŮ Vybraný student, sedící zády k interaktivní tabuli, má vyslovit slovo/slova, jež se na tabuli objeví. Ostatní studenti pokládají vybranému otázky tak, aby dané sloho uhodl.

Felix Mendelssohn

Sen noci svatojánské

Fryderyk Chopin

valčík

polka

furiant

Johannes Brahms

Uherský tanec č.5

Jeník Mařenka Kecal a Vašek

symfonická báseň

Má vlast

Hector Berlioz

programní symfonie

sonátová forma

Z Nového světa

Fantastická symfonie

Ples

ideé fixe

Mocná hrstka

Musorgskij

Obrázky z výstavy

Labutí jezero

Čajkovskij

Národní divadlo

Mikoláš Aleš

Vojtěch Hynais

Josef Myslbek

Citace obrázku: NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 20.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slave-ship.jpg CYBERSHOT800I.. Commons.wikimedia.org [online]. [cit. 7.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_032.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 20.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg>. THE YORCK PROJECT: 10.000 MEISTERWERKE DER MALEREI. DVD-ROM, 2002. ISBN 3936122202. DISTRIBUTED BY DIRECTMEDIA PUBLISHING GMBH. Wikipedia.cz [online]. [cit. 20.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:John_Constable_019.jpg>. TOSOVSKY. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslaus_I_Duke_of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_3.jpg NIHIL NOVI. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chopin,_by_Wodzinska.JPG>. JAMES WARREN CHILDE. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mendelssohn_Bartholdy.jpg>. PETIT. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hector_berlioz_1863.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tchaikovsky.jpg>. PÁV. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Verdi-1899.jpg>. TOMASOVSKY. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ZFibich.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bedrich_Smetana.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johann_Strauss_II.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dvorak1.jpg>. EITHER AIMÉ DUPONT'S. Wikipedia.cz [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gustav_Mahler_1909.jpg>.