Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
(4r + 2) . 1 −
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Lineární rovnice Řešené úlohy.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Martina Dostálová
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
Rovnice ve slovních úlohách III.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 27.11.2012 Název: VY_32_INOVACE_1A_M9_15_Slovní úloha - rovnice s neznámou ve jmenovateli Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Slovní úlohy - rovnice s neznámou ve jmenovateli Ročník: 9. ročník Klíčová slova: slovní úloha, rovnice, podmínky, lomený výraz

Anotace Slovní úlohy – užití rovnic s neznámou ve jmenovateli při řešení úloh z praxe.

Slovní úloha - rovnice s neznámou ve jmenovateli

Příklad: Na vysázení keřů v novém parku byly objednány dvě firmy. První z nich by sama úkol splnila za 15 pracovních dní, druhá za 10 pracovních dní. Za kolik dní vysázejí keře obě firmy společně? Obě firmy společně: 1.firma: 2.firma:

Obě firmy společně: Z údajů, které jsme zjistili, už můžeme sestavit rovnici:

Provedeme zkoušku: Prověříme, zda budou keře opravdu vysázeny za 6 dní. 1.firma . . . celý úkol za 15 dní . . . za 6 dní 2.firma . . . celý úkol za 10 dní . . . Za 6 dní Společně . . . za 6 dní Odpověď: Firmy vysázejí keře společně za 6 dní.

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 9. ročník základní školy, 1. díl. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002, ISBN 80-7196-194-9 Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart