Výchova k vlastenectví

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Advertisements

Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.

DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_Náhradní rodinná péče TÉMA SADY: Občanská výchova.
Vliv komunistického režimu na náboženství v České a Slovenské republice Seminární práce do předmětu společensko-vědní seminář Nina Hejlová Gymnázium Boskovice.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Kriminalistická charakteristika trestného činu
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Středověká filozofie PATRISTIKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
„Svět se skládá z atomů“
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Úvod do trestního práva
Filozofické disciplíny
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Rovnice základní pojmy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Děti odsouzených rodičů
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
EU – „Učíme se ze života pro život“
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Lineární funkce a její vlastnosti
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Výchova k vlastenectví v Junáku

Vlastenectví Je definováno jako kladný vztah k otčině a ochota ji nezištně pomáhat Vlastenectví – Patriotismus x Nacionalismus U nás Po vzniku Československa velmi silné Po druhé světové válce úpadek Za komunistického režimu bylo pojmu zneužíváno Dnes v naprostém úpadku

Vlastenectví ve skautingu Původně jednou z hlavních složek U nás dnes oproti jiným tématům silně zanedbáno Neexistují programy, které by u mladších skautů nějak vlastenecké cítění podporovaly Celkově není ani snaha podobné programy vytvářet Výchova k vlastenectví se tak projevuje spíše jen sporadicky, v závislosti na rádcích

Téměř ve všech číslech tohoto časopisu (tj. Skaut – Junák - pozn Téměř ve všech číslech tohoto časopisu (tj. Skaut – Junák - pozn.) je zdůrazňována láska k vlasti, povinnost junáků bránit svoji vlast v nebezpečí a za ni bojovat. Na téma branné výchovy, o kterém se v tomto období tolik diskutovalo, píše prof. Svojsík v roce 1935: „Skauting je dokonalou brannou výchovou přirozenou, nenásilnou, otužováním, cvičením a zvykem žití soběstačně v přírodě, tábořením, řemeslnými pracemi, zejména však výchovou mravní, zvykem konati službu obětavé lásky k vlasti, smyslem pro povinnost, výchovou všech občanských ctností.“ (Svoboda, 1994)

Konec Děkuji za pozornost