Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nerovnoměrného pohybu tělesa
Advertisements

Dráha, rychlost, čas.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
 Dráha  Rychlost  Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Rychlost, rozdělení pohybů
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Grafické znázornění pohybu
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_19_ Otáčivé účinky síly Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Grafické znázornění pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Průměrná rychlost – úlohy II
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pohyb těles-fyzika hrou
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nerovnoměrný pohyb.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_05_Průměrná rychlost Téma: 10B_Fy 7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 19.11.2012 v 7.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu, pochopení a procvičení učiva.

POHYB TĚLESA Průměrná rychlost Wright Flyer, první letadlo na světě

„Osnova k následujícímu úloze“ – pouze pro vyučujícího Diskuze: nad rychlostí aut, … Cíl: dojít k rozdílu mezi okamžitou a průměrnou rychlostí Okamžitá rychlost – údaj na tachometru. Průměrná rychlost je rychlost, kterou by muselo auto jet, aby urazilo danou dráhu v daném čase. odvodit vztah pro výpočet průměrné rychlosti

Monika Poslušná vyrazila se syny na víkend do Špindlerova mlýna Monika Poslušná vyrazila se syny na víkend do Špindlerova mlýna. Na Černém mostě ji ve svém novém Ferrari předjel Leoš Mareš, který do 138km vzdáleného Špindlerova mlýna vyrazil také. Leoš si zpestřil cestu zastávkou v Nové Pace, kde v jedné z nejlepších restaurací poobědval. Moniku podruhé předjel až u značky ŠPINDLERŮV MLÝN. Od prvního setkání do druhého uběhla 1h54min.

Průměrná rychlost pohybu zavádíme ji pro nerovnoměrný pohyb značíme ji vp celková dráha pohybu Průměrná rychlost = celková doba pohybu Stručný zápis: vp = s : t Tachometr měří okamžitou rychlost vozidla, ta se v průběhu času může velmi často měnit.

Vypočítej průměrnou rychlost Moniky Poslušné Vypočítej průměrnou rychlost Moniky Poslušné. Je průměrná rychlost Leoše větší? t = 1h54min = 1,9h s = 138km vp = x km/h vp = s : t x = 138 : 1,9 = 72,6 vp = 73km/h Průměrná rychlost Moniky je přibližně 73km/h. Průměrná rychlost Leoše je stejná.

Motorista jel obcí po dráze 1 200m. První úsek dráhy 300m ujel za 20s a zbývající úsek za 1min15s. a) Urči jeho průměrnou rychlost v prvním úseku dráhy. b) Urči jeho průměrnou rychlost v druhém úseku dráhy. c) Vypočítej průměrnou rychlost pro celou dráhu. a) t = 20s s = 300m vp = x m/s vp = s : t x = 300 : 20 = 15 vp = 15m/s b) t = 1min15s=75s s = 900m vp = x m/s vp = s : t x = 900 : 75 = 12 vp = 12 m/s c) t = 95s s = 1 200m vp = x m/s vp = s : t x = 1 200 : 90 = 13,333 vp = 13m/s

b) Jak dlouho se skutečně těleso pohybovalo? g) Změní se průměrná rychlost, prodloužíme-li dobu zastávky dvakrát? Jak? s[km/h] t[h] Z grafu závislosti dráhy na čase urči, jak se těleso pohybovalo. f) Urči rychlost pohybu v jednotlivých časových úsecích dráhy? c) Urči celkovou dráhu a celkovou dobu pohybu. d) Urči dobu zastávky. e) Urči průměrnou rychlost celého znázorněného pohybu.

Z grafu závislosti dráhy na čase urči, jak se těleso pohybovalo. Jak dlouho se skutečně těleso pohybovalo? Urči celkovou dráhu a celkovou dobu pohybu. Urči dobu zastávky. Urči průměrnou rychlost celého znázorněného pohybu. Urči rychlost pohybu v jednotlivých časových úsecích dráhy? Změní se průměrná rychlost, prodloužíme-li dobu zastávky dvakrát? Jak?

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, spol. s r.o., 2000, ISBN 80-7196-119-1. SCHMIDT, Andreas. wikimedia commons [online]. [cit. 15.8.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tachometer_service_oil.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikimedia commons [online]. [cit. 15.8.2012]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Wrightflyer.jpg/Soubor:Tachometer_service Obrázky z vlastní tvorby. Obrázky jsou použity i z galerie Microsoft office.