Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování Mezopotámie
Vznik státních útvarů I.
Vznik státních útvarů III.
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ POJEM STÁT
vytvořený v projektu OP VK
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověká Indie 6. ročník
Vznik řeckých městských států
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Starověk.
Úvod do starověku; Vznik písma
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_DĚJEPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
OP VK Využívání ICT Sada č
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_DĚJEPIS
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Úvod do starověku uč. str
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_DĚJEPIS
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: 27.1.2012 Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS Téma: Starověk – Vznik starověkých států Ročník: 6.-7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Vznik starověkých států Podmínky vzniku států: 1. rozvinuté zemědělství (trvalé usazení lidí) 2. společenská dělba práce (oddělení řemesla od zemědělství) 3. vydělení vrstvy lidí, která žije z zemědělských přebytků (kněží, vojáci, vládnoucí vrstva)

4. vznik úřadů 5. vznik měst (soustředění správy, obchodu, kultury, organizace hospodářství) 6. vznik písma (nejprve k hospodářským účelům)

Dělení starověkých států 1. Staroorientální státy (orient = lat. východ) společné znaky: - vznikají v povodí velkých řek - půda patří panovníkovi nebo vesnické občině - základním zdrojem obživy je zemědělství - panovník je pokládán za boha nebo jeho prostředníka Státy: Mezopotámie, Egypt, Indie a Čína

2. Klasické otrokářské státy (otrokářské proto, že byly závislé na práci otroků) Společné znaky: - vznikají u moře - půda je soukromým vlastnictvím - zdrojem obživy je nejen zemědělství, ale i obchod a řemeslo - výroba je závislá na práci otroků Státy: Řecko a Řím

Vytváření prvních starověkých států

Zdroj: Vlastní tvorba Citace: Anotace: Dějepis pro 6 Zdroj: Vlastní tvorba Citace: Anotace: Dějepis pro 6.ročník základní školy a 1. ročník osmiletého gymnázia. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 1997. ISBN 80-85937-59-X. Žáci se seznámí se základními podmínkami a příčinami vzniku nejstarších států. Uvědomí si souvislost zemědělství a lokality, kde vznikaly první státy, rovněž i dělení těchto států.